6140 евро бонус от държавата мотивират ли ви да купите електромобил?
Чуйте Podcast новините тази сутрин, 10 януари 2022 г.
Обратно в новинатаКоментари - 6140 евро бонус от държавата мотивират ли ви да купите електромобил? | Днес.dir.bg
Коментари
Браво в Името На Господ Исус Христос мир да цари по земята всеки да си има дом и семейство и превоз В Името На Господ Исус Христос всички да са добри и благословени
Новите аку издържат 450 500км от тази година започват и монтаж на панел на тавана и предният капак да се зарежда от слънцето докато го има така че това е бъдещето .Няма масла скорости и диференциали електро мотора е в пъти по безгрижен от Д В Г.и това ако не е кеф здраве му кажи.
Гледал съм разни с ел. коли в тубата. 70% от времето се говори колко пробег има още, кога ще свърши тока, до къде ще мога да стигна, ще работи ли зарядната и дали ще е свободна - изобщо нерви.
Приемам 6000 евра бонус само ако ми осигурят и смяна на батерията безплатно. Имаше един, който си запали електричката, когато разбра колко струва новата батерия.
Много си тъп ! Има си осигурено гаранция на батерията ! Ако не се лъжа тя е 5г и определен брой цикли на зареждане ! И ако е под 5г и под определеният брой цикли на зареждане ти е сменят безплатно ! И на база тези данни един германец е навъртял за 7г с една Тесла 1.5 млн км като са му сменили батерията 2 пъти безплатно !
Много умно, държавата ще дава 12 бона, за да си купим електромобил. А останалите пари, защото доколкото знам, те не струват по толкова, ще трябва да ги платя сам. Значи какво се получава? Ако съм богат и имам пари да си купя електромобил, държавата ще ме възмезди, ако обаче съм беден и карам 100 годишна лада, държавата само ще ме наказва!
няма да ме стимулира, напротив, ще си купя дизел или бензинка. Ел автомобила след 8г е за боклука......освен това съм напълно убеден , че ел мобилите замърсяват в пъти повече от останалите.
И до къде с тези 6000Э да предположим трафик АМ Хемус след 150 км трябва да търся да заредя; това е за бюджетният автомобил, да не говорим за втора ръка. А кой ще прави гаранционният и извънгаранционен сервиз Как стои въпроса с извън гаранционните батерии!? Една електрическа тротонетка е от 2 000 и нагоре, и батерията е 1/3 от стойността и -за колко години
Много си назад с информацията ! 250км ! Толкова е пробега ! И тези пари не се дават за кола втора тъка , дръвнико !
Първо , не обиждай човека,тук дръвника си само ти.Второ, пише 250 на документи,ама реално са 150, както при бензина например , пише разход 5 на сто а то 6-7, това го знае всяко хлапе.....Та като то свърши батерията на Пазарджик къде ще заредиш?за колко време?дали на няколкото колонки няма да има повечко хора и да трябва да почакаш час-два? Хайде помисли и после обиждай)))
И от къде държавата ще ги вземе тези пари. И защо пак с парите на българските данъкоплатци трябва да се финансира поредния скам на зелените фашисти, така както вече стана с отровите на пфайзер и другите сатанисти.
Електрически автомобил с голяма батерия, за дълъг пробег, е не по-малко от 100 хиляди лева. Аз ако имам тия пари, дали ще чакам 12 хиляди от държавата? А даже и да ги чакам, няма шанс нормален българин да извади тия пари за кола. Аз карам 20 годишен добре поддържан автомобил с всички екстри, за които, ако трябва нов автомобил, даже и ДВГ то почва от 60 хиляди, какво говорим за електрички....
Интересно този 20г автомобил дали ще покрие изискванията за Евро 6 ?! Вероятно не ! Карай си локомотива на село !
Eл. автомобил? За какво ни е като Европа си изхвърля всичките стари коли при нас, тъй като вече са прекалено еко за такива? Пък и най-евтиният базов модел е на цена 60-70 хиляди лева и половин България не може да прекоси на едно зареждане. Докато семейният модел надвишава 100 хиляди лева! А като прибавим факта, че и няма толкова много станции на които да зареждаш ел. автомобила и трябва да чакаш 3 часа за пълно зараеждане(ако станцията го позволява). А сметката от едно зареждане кой знае каква ще е!?
НЕМА СИ ЗЕМЕМ ЕЛЕКТРОНЕДОРАЗУМЕНИЕ НИКОГА! Нема да наливам пари в лъжите на електропропагандаторите. ДВГ е технология, която е доказана през вековете и с нея воюват армиите!„ЗАЩО, КАТКО БЕЛ ЧОВЕК ДА СИ ЗЕМЕМ КОЛА С ОГРАНИЧЕНИЯ ЗА НЕГРИ? Когат спичели война таз технология и има ВТОРИЧЕН ПАЗАР: чак тогава ще има СТОЙНОСТ и ще си заслужава да се купи. сега, днес, е пропаганда и ловене на бълъци. убий електрото, спаси инженерната мисъл!
Цена 30 000 евро, помощ 6 000, останалите от къде бе ?
като няма гараж човек и живее в панелка, къде точно да го зарвжда тоя електрически кошер и колко точно пъти трябва да го зарежда, след като хо е оставил вечерта или 2 седмици навън ори минус 5 градуса, за да може да отлепи от място? И как да го зарежда, по улиците или в междублоковите пространства ли? Електрическата кола е изгъзица за обратни дупета с много пари и гараж.
Много хубав коментар, само без последното изречение, заради което е и минуса. Честно казано не знам колко киловата е батерията и колко "струва" да я заредиш, при тези цени на тока :) Иначе по молове - насам - натам има места за зареждане.
Субсидията за електромобили пълни джобовете на автомобилните производители и финансово облекчава хора от горните 10% по доходи. Тоест това е доста неразумна мярка в бедна страна като България. Инвестиции в БДЖ биха били по-продуктивни за климата и по социално справедливи. Но от новата власт какво да очакваме освен популизъм и лобизъм.
Не ви щем тъпите електрици. Още една от програмите за облъчване на овцете. Под предлог, че помагаме на околната среда се цели да ни контролират изцяло. Карайтв си ги тъпите Тесли. Прави ми впечатление, пе те с Тесла се имат за нешо много повече от другите, извисени хора видиш ли, щото си купили някакъв електрически боклук.
Първо нямаме инфраструктура и няма да имаме скоро. Второ тоя дето иска да си купи електромобил или по-точно има парите да си купя електромобил му е все тая за тия 6000. С други думи да се взимат парите на по-бедните и на средната класа за да се дадат на богатите.
И откъде ще идва електричеството за автомобилите? От кюмюр ли? От газ ли, от атом ли? А как ще се рециклират батериите? Да не се въведе скоро данък рециклаж на батериите, защото хем ще трябват отново редките метали , хем си е и много замърсяващо да ги изхвърлиш в природата.
Разбира се ! Да не забравяме , че в Хърватия тази сума е 10 000 евро ! Не е лошо да помислят за 10 000 евра !
Тук пишат хора, които взимат телефон за 300 лева на двугодишен лизинг, вие ги питате дали ще си купят електромобил. Че те ако имаха 6140 евро щяха да получат инфаркт от радост. За повечето пишещи тук тази сума се равнява на 5 годишната им заплата. Ахахахаха.
Пич, богат не се става, като си харчиш последния леф за електрически играчки. Като събера 100к, по-добре в нещо разумно да вложа отколкото за нещо дето ще падне с 10к само докато излезе от магазина. Тия коли са твърде скъпи и непрактични. Лично съм говорил с хора от екипа на едни от българските кандидат производители. Тегава е работата откъм цена срещу полезност на продукта. Да, не мърси града, но всичко друго е супер спорно.
Да дадеш 60 бона за електромобил , при положение че : 1) Няма практически НИКАКВА инфраструкрура за зарядни станции ; 2) Цените на тока се очертава да станат космически ; 3) След максимум 5 години трябва да смениш батерията , която струва 2/3 от стойността на колата ; Е , ??????????????????????????? Прдпочитам си старият таралясник !
1. В България вече има и продължават да се изграждат зрядни станции (бързи, правотокови). 2. Изобщо не е нещо скъпо да си зареждаш електромобила у дома. 3. Вероятността да се наложи да сменяш батерият преди 10-тата година е много малка. Трябва да изминеш над 150,000км, за да стане осезаемо деградирането на батерията. А и цената на нова батерия изобщо не е 2/3 от цената на автомобила.
след като стандарта ни е да търсим кола за около 1200 - 1500 лв ... дали ще можем да си позволим дори безплатен електромобил - България натискат да има европейски цени с африкански заплати - ? как да стане ?
Идеята пак е "побългарена". В нормалните държави тази помощ не е безусловна, а се отнася за по-евтините електромобили. Не може да си купиш Тесла за 60к€ и да получиш 6к€ бонус. Да не говорим, че обвързването на тази помощ в България с изхвърлянето на стар автомобил просто ще "раздвижи" пазара на тришки сред по-богатите. На първо място трябва да се спре регистрирането на стари автомобили (под Евро 4 нпример), за да се прекрати "новият внос" на таралясници.
Е ква електричка бре, като в къщи обмисляме да минем на газени ламБи и твърдо гориво, покрай новите цени на ток, парно, храни и т.н.
Какъв бонус ? Цените на електрическите автомобили са много високи. Тока е много скъп и ще става още по-скъп.
Защо задавате такива въпроси? Тук 90% от коментиращите са или пенсионери или перманентно безработни. Има и една група, които работят за 1000 лева на месец, ама се пишат програмисти за 12000.
Хибрид да. Плъгин. Чисто електрическа.... За града що не. Има една дачия спринг около 12000 Евро. Остават и 6000 Евро. Като втора кола може би. Ама тока ако скочи пак 500-600% да не стане не изгодно.
"От държавата".. Напишете "от данъкоплатците". Да вземем средностатистическият българин който далеч не може да си купи нова кола с ДВГ. Значи взимате от неговите данъци за да финансирате купуването на електрички от хора които са далеч над средностатистическият българин? Това нормално ли ви се вижда?
не ме мотивира! Тръгне ли държавата да ти дава бонус, това означава, че ще вземе много повече от теб, отколкото ти е дала!
Що питате НАС като знаете кой ще си купи... Този който може да извади още 20000 евра... Вън от умирисаният кенеф ЕС.
За Тесла - да, европейски и азиатски боклуци не пазарувам.
Явно си с добре промит мозък.. Колко американски коли си имал бре? Хайде купи си и д си я караш със здраве.
Едната ни кола едва направи 2 години, другата май месец. Имам време преди да купя нова кола :)
С толкова пари предпочитам да си ремонтирам панелката. Последно ремонт и е правен през 1994г. Иначе за момента 27 годишната Астра ми върши идеална работа.