15-годишно дете загина на пешеходна пътека в Горна Оряховица
Шофьорът на автомобил от охранителна фирма загубил видимост заради автобус и отнесъл момичето
Обратно в новинатаКоментари - 15-годишно дете загина на пешеходна пътека в Горна Оряховица | Днес.dir.bg
Коментари
Има-няма видимост когато има пешеходна пътека по всяка вероятност ще има и пешеходци. Ако трябва ще караш в 5км/ч за да имаш видимост и да можеш да спреш.
Или махнете пътеките, или децата, а най-добре вие самите да се разкарате на майната си, че да поживеем още малко!
Масово не се спира на пешеходни пътеки. Поне в софийските квартали явно са невидими за повечето зад воланите. Нито се намаля скоростта, а виждат и пътеката и чакащия много добре. Обикновено минават пред или зад теб или се набиват спирачки върху самата пътека. Не говоря за изкачащи пред колата хора. Въпреки че дори и така да се случи, водачът трябва да е намалил преди това, нали?! На ден ми се случва и ставам свидетел на десетки такива шофьори. Санкции и контрол НЯМА.
Добре дошли в съвременна България. Не си помислил или не си видял са чести оправдания, но това ли очакваме от закона? Оправдания или зашита и спазване на правилата? На пешеходна пътека се спира винаги когато нямаш видимост.
Това което видях от видеото е отново лоша уредба на пътя. Участъкът е прав, до колкото разбирам от видеото е основен път минаващ през града, има и спирка на автобус, което предполага голям поток от хора. На фона на това, района не е достатъчно осветен, много е тъмно и само пешеходна пътека, също не е достатъчна. Да имаше поне пешеходен светофар, който да се включва от пешеходците, когато пресичат. Така би било идеално и за тях и за шофьорите. Хора, замислете се организацията на движение и сигнализацията са лоши, това според мен е основния проблем. Шофьори и пешеходци сме поставени в ужасни условия. Ако някой организира протест, задължително , ще отида.
У Циганистан няма виновни! Само пътят, лошата видимост. автобусът, пешеходната пътека, дъждът, вятърът, слабата луна, силното слънце и пр. са виновни! Престъпниците са защитени от закона!
Няма друга държава с такъв РЕКОРД на най-много утрепани пешеходци на пешеходна пътека, по спирки на ГТ или на тротоара. Ясен показател за простащината на повечето "шофьори" с "купени книжки" и липса на адекватен контрол заради корумпирани държавни органи, както и заспало общество, което явно толерира да го дерат, скубят и убиват.
Закона трябва да зъдалжава спиране пред пешеходна пътека независимо дали има човек на нея.Задължително спиране.
Няма нормална държава с пешеходни пътеки на четирилентови пътища. А у нас са и с трамвайни линии по средата! Това са пътеки, които подканят пешеходеца да се самоубие!
В Закона за движение по пътищата е ЗАПИСАНО: ПОКРАЙ АВТОБУСНА СПИРКА СЕ ПРЕМИНАВА С ПОВИШЕНО ВНИМАНИЕ, КОГАТО ИМА СПРЯЛО МПС НА ОБЩЕСТВЕНИЯ ТРАНСПОРТ.
Раздел XVI. Спирки на превозните средства от редовните линии за обществен превоз на пътници Чл. 65. При движение в пътна лента покрай спиращо, спряло или потеглящо пътно превозно средство от означена с пътен знак трамвайна, тролейбусна или автобусна спирка водачът на нерелсовото пътно превозно средство е длъжен своевременно да намали скоростта, за да може в случай на необходимост да спре.
Костовата любимка , приватизаторка и търчи лъжи курнела да си подаде оставката от шефското място в бсп, защото тази пътека беше преместена на това място по време на управлението на бсп, тогава бяха откраднати и проектираните лампи за улично осветление но мародерите от бсп ги отграднаха.
Докато пешеходците не се грижат и сами за своята сигурност ще е така! Преди да се пресича, трябва да се огледаш, когато излизаш зад спряло мпс, трябва да спреш и да се огледаш!
Родителите са виновни!! От както гърми по медиите, че пешеходците имат какви ли не права, те взеха че се помислиха за безсмъртни!! Да имат права, няма нищо лошо в това автомобилите да им дават предимство но не може пешеходеца да си върви по някакъв тротоар и без да погледне, без да покаже какво смята да направи, просто нахлува на пътното платно (на пешеходна пътека) и очаква че останалото движение моментално ще премине на режим пауза. Съжалявам но това не е нормално а се случва постоянно. Аз съм от двете страни, ходя доста пеша в столицата, карам и кола. Смея да твърдя че пешеходците доста често създават предпоставка за ПТП (въпреки че това звучи нелепо при положение че слагат на кантара собствения си живот) Във физическия свят освен правилника за движение, морала и културата, за съжаление важат и законите на физиката, които не са сравними с рефрешването на фейсбук, смяната на канала на телевизора или простото гледане в пространството с празен поглед!! Обичайте себе си на първо място, така ще намалите шанса да ви се случи нещо неприятно или фатално. Без значение че има закони и те трябва да се спазват. Аз не твърдя обратното!! Просто всички сме хора, на всеки му случва да е разсеян или да допусне грешка!! Бъдете хора а не зомбирани олигофрени!!
аз съм пешеходец предимно, в града карам много рядко, но съм твърдо против пешеходните пътеки (без светофар). погледнете статистиката, повечето пешеходци са убити на пътека, а не при "неправилно" пресичане на произволно място. пешеходните пътеки без светофар дават фалшиво чувство на защита, извън пътека хората гледат да няма коли, а на пътека разни баби се хвърлят под колите все едно че законите на физиката не важат.
Навсякъде по света, пешеходците ичакват автобуса да тръгне за да имат видимост и тогава пресичат. Пешеходните пътеки, също са на по-голямо отстояние от спирките, поради същата причина. В БГ автобусите като спрат на спирката са закрили пешеходната пътека и то все на рискови места е така.
само глупаците си мислят че в българия има нещо уникално. и в другите държави с пешеходни пътеки се трепе масово по тях, виж в азия не се трепе, щото там пешеходната пътека нищо не значи
точно от как почна да се спира на пешеходни пътеки почна тая касапница по тях. когато не се спираше, пешеходците пресичаха само когато няма кола наблизо, а сега си мислят "ма тя шаспре бе, аз съм с предимство"
хората така и правят, затова убитите не са всеки ден , а само веднъж седмично. ама преди да почне тая западняшка глупост с "предимството" на пешеходците, не помня да имаше толкова убити по пешеходните пътеки.
Ако няма видимост и изскочиш пред бронята на кола от насрещното иззад автобус и с 5 км/ч да минат ПРЕЗ теб, пак си мъртъв !
Бе, как в една Германия е нормално да ти спрат веднага на ПП, само на българина джигит и не му са нормално нищо създадено с мисъл ! Айде, продължавайте да риете кочината!
Да, малко цинично е казано, но истината е точно такава. Тези дето са "нашлякали" минусите на човека, осъзнават ли, че в момента който стъпиш на платното (няма значение маркировки, че и светофари!) и към теб се приближава МПС, поверяваш живота си на абсолютно непознат, като освен това нямаш представа за моментното му състояние! Всеки ден се тръби как са "хванали" някой шофиращ под алкохолно и опиатно въздействие! Е, аз лично, никога не съм внушавал фалшиво чувство за сигурност у детето ми, при пресичането на улица - светофар или пешеходна пътека, истината е, че ако си цениш живота, трябва да си направиш преценката за пресичане без сметката, че ще ти спрат или намалят, идващите МПС. Тук, подчертавам, не коментирам правилата, защото ако ти сгазят детето, тия правила няма да го върнат!
Спират хората. Много повече спират от колкото преди години, когата даже не намаляваха.. Просто момичето е минало зад автобуса и без никаква видимост е тръгнало да пресича. А шофьорът не е баба Ванга, че да знае, че зад автобуса има дете. Още повече, че точно в 20:15 мръква. По здрач видимостта е по-лоша даже от колкото при абсолютна тъмнина. Всеки, който е шофирал го знае... Лошо място, лошо време, лош късмет... Лека му пръст на момичето, но пешеходците наистина трябва да се оглеждат, преди да преминат!!!!
Малко уточнение - светофар на всяка зебра не може да има, просто няма кой да финансира това. Но виж на пътища с повече от една лента във всяко полатно не може да има зебри без светофар, защото наистина няма видимост. Аз самият на младини само по късмет не съм газил човек на такива зебри и сега си имам обица на ухото. Вчера карах до един камион на път като писта той в лява лента, аз в средна и точно на една такава пътека той взе да намалява. Ми аз какво - също намалявам, щото знае ли се. Почти спрях, когато се оказа, че онзи искал да прави обратен завой... Ама страх лозе пази.
Идиот, когато е измислен автомобилът, във Франция задължават пред всеки автомобил да върви човек със знаме, за да предупреждава. Същия идиот, като теб го е измислил и за това идеята не е просъществувала дълго. В нормалните страни има подлези и надлези ако движението е натоварено. Пешеходци и ППС не се засичат на едно ниво и за това няма как да има и убити пешеходци!
Така е, излизаш ли иззад рейса първо си протягаш напред врата и само с едното око оглеждаш ситуацията. И чак после пресичаш. Обаче това не значи, че шофьорът в лявата лента трябва да задминава спрял автобус с висока скорост. Даже и да няма зебра, аз лично пак намалявам и се изнасям максимално в ляво за да имам време за реакция, понеже няма гаранция, че някой няма да слезе от предна врата и веднага да тръгне да пресича като заобиколи пред водача. А ако има зебра + спряло МПС (каквото и да е, камо ли автобус) винаги трябва да се намалява.
Ако е имало спирачен път мисля,че е допустимо,след като министри дадоха оставки заради пътя край Своге.
В закона го пише съвсем ясно. При наближаване на пешеходна пътека се намалява. Като нямаш видимост намаляваш на 30 км/ч и ако изкочи някой успяваш да спреш. Като прелетиш на молитва с 80 км/ч, няма как да се оправдаваш, че нямало видимост.
Колко ми е набивано в главата като малък да не пресичам пред или зад автобуса... Никога не се осланям на идеята, че шофьорите ще ме опазят,защото твърде голяма част от тях нито могат нито искат.
ЗДП, Чл.119, ал.2: При заобикаляне на спряло пред пешеходна пътека пътно превозно средство водачът на нерелсовото пътно превозно средство е длъжен да се движи с такава скорост, която да му позволи да спре, за да пропусне преминаващите по пешеходната пътека пешеходци. Но искам да видя снимка от местопроизшествието и особено пътното платно и зебрата. Че 3/4 от зебрите в София не си личат и ако някой е спрял и е закрил знака...
Толкова си и шофьор. С 30 ще отнесеш и убиеш някого. С такава скорост можеш да спреш ако видиш пешеходец на 15 метра пред теб. Живота си е твой.
Тези "охранители" някой прави ли им проверка дали са психически здрави и колко пътни нарушения са допускали назад във времето???
Виж сега "непростако": По някаква си причина - те блъскам на пешеходна пътека - ДА - ВИНОВЕН СЪМ!!! Но - само ако беше се огледал ... - АЗ ПАК ЩЯХ ДА СЪМ ВИНОВЕН, но и ТИ щеше да си ЖИВ (или без контузии)!
Пътя е двулентов но е широк като четирилентов и изобщо не е натоварен. Направен е много широк и при нужда да се използва за кацане на малки самолети.
Както е казал поета при катастрофа винаги са виновни управляващите : и то не тези у София , а тези които управляват автомобилите
Спокойно, братя! Милиционерите се поддържат един-друг. Ако беше обикновен гражданин вече щяха да напишат, че е карал с несъобразена скорост. Това е вярно, но казват друго - загубил видимост. Понеже не е могъл да предвиди, че автобусът не е прозрачен, и през него не се вижда. Милиционерите, глупаците и лудите са над закона - не се наказват.
пресичам на пешеходната пътека до зимния дворец в студентски град и от моята страна е спрял автобус 280 . Стигам до средата и виждам червена кола да изпреварва спрелия автобус - дадох на заден ход и в бързината паднах - добре че автобусът задържа да не тръгне , щеше неволно да мине през мен (пътят е само от 2 платна) . Колкото и да си внимателен и да се оглеждаш няма как да видиш кола изпреварваща автобуса - трябва да е забранено изпреварването на пешеходна пътека независимо колко са платната - видимостта за пресичащия пешеходец , при наличието на автобус или джип е нулева.
пешеходците се движат бавно и няма как да контузят водача на мпс - но обратното е много опасно за живота на пешеходеца - а пътищата в града са и за пешеходците и за мпс - с повече внимание към пешеходците ще се спаси човешки живот . МПС са достатъчно бързи за да стигве водачът бързо там за където е тръгнал, но с новите мощни и бързи автомобили водачите забравят за скоростта с която се движи пешеходеца (основно малолетни и пенсионери) и искат да им освободат бързо платното за движение ..... малко толерантност и секунда внимание няма да забавят МПС много, но ще се спаси човешки живот.