15 години след потъването на "Хера", неизвестните остават
При инцидента загинаха 17 български и 2-ма украински моряци
Обратно в новинатаКоментари - 15 години след потъването на "Хера", неизвестните остават | Днес.dir.bg
Коментари
Само да вметна, че 12 тона кюмур не се превозват в кораб освен ако не е с парен двигател и това му е горивото. Корабът е превозвал 12 000 тона въглища.
натоварен с 12 ТОНА! ТОЛКОВА МОГА ДА НАТОВАРЯ НА МОЯТ фОКУС 1.8 тдци! Бог да прости момчетата, отплаваха и приятели!
Мой братовчед е от останалите завинаги там! Много се изписа и продължава да се пише по случая. Само знам, че майка му още го чака и вече определено не е същия човек. Баща му се поболя и като цяло всичко е една трагедия.
Какво точно е станало, няма да се разбере. Никой не може да каже какво е състоянието на корпуса. "ВЕСЛЕЦ" след ремонт в КРЗ -смяна листи от обшивката при пускане на вода текна като кошница. Не се знае и каква е била идеята на капитана (хранили сме се на една маса). Капитан Калчев например натовари 75 тона свръх максималният товар с идеята да изкара един пробит долар, въпреки че в МО бликаха фонтанчета от обшивката; най гадното беше че болшинството от тях бяха под фундамента на ГД. Явор твърдеше че са наблюдавали Ванеса през всичкото време, каза и нещо за самоотваряне на люка на първи хамбар ( в последствие оричаше да е виждал и казвал такова нещо. За кого е бил товара, защо той се отрече от казаното дни след инцидента, какво и кой го уплаши????? И не на последно място е страха; страха да изкара гемията на плиткач, да влезе в Боаза без разрешение; и то при положение че от 08 часа до потъването кораба е правил вода.....ЗАЩО!? Мир на праха на колегите от "Хера", от "Ванеса"
Мой братвочед е от остналите завинаги там. Много се изписа по тази все още болезнена тема. Добре е журналистите да работят с факти, някои неща от написаното се разминава с истината, но както и да е. Само знам, че майка му още го чака и вече не е същия човек, а баща му се поболя. Наистина жалко за тези млади хора.
Корекция " Явор твърдеше че са наблюдавали "ХЕРА" (грешката моя на "Ванеса" също отплаваха приятели и колеги) през всичкото това време, и са чували разговорите с турците и искане да влязат в Босфора -което им е било отказвано. И отново и отново защо капитана на "ХЕРА" не е изкарал гемията на плиткача, защо не е нарушил забраната да влязат в Босфора само на половин час от влизането е и старата рейдова стоянка при бурно време
А дали плати обезщетението застрахователя, защото може и по тли линия даде търси за липсата на яснота.
Абе мръсни драскачи,колко пъти трябва да ви повтарям че сте некъдърни??? 12 тона....... ?!?!
Разговарял съм с помощник капитан с дългогодишен стаж и неговото мнение беше за допусната грешка, която обяснена на прост човешки език изглежда адски елементарна. Корабът е бил натоварен с въглища при минусови температури при което те са били заскрежени. После докато са стоели в трюмовете, скрежа по тях се е разтопил от безпорно имащата макар и малка положителна температура морска вода при което корабът вече не е превозвал сух товар, а нещо полутечно което драстично нарушава стабилността му и при това положение бурното море го е обърнало много лесно.
Ма толкова глупости не бях чел. Всъщност товарят мокри замръзнали въглища от Украйна и щом достигат Босфора ледената маса се стапя от по-високите температури и въглищата почват да се местят и пличкат докато изкъртват борда и морската вода нахлува с гръм и трясък. Да возиш течности или неукрепен товар не е като да пренасяш насипни товари. Всъщност те са натоварили едно, а по пътя се е превърнало в друго.
Пич, ти някога транспортирал ли си въглища!? А случайно да знаеш че преди товаренето въглищата се загряват в тунели (касае тези от вагоните) а при тези на стиф температурата е доста висока (случвало се е и самозапалване на стифа при доста минуси на температурата) пишее да не умрете. Това коео пишеш значи поне фифти -фифти течност твърд материал. Не знам какви глупости си прочел, но по голяма от написаната от тебе до сега не бях чел. Хайде поне тука не серете с глупащината си!
Не си чел защото хал хабер си нямаш как се товарят Донбаски въглища. То и Института по Океанология е в Софето, само дето там няма ни море ни океан.
Няма такова нещо! Тоз е "помощник капитан" колкото аз съм космонафт1 12 и половина години карах въглища от Украйна за Бургас и ТЕЦ Варна. зимно време по 3 -4 рейса на месец, лятно време 4 -6 рейса. това прави близо 700 000 тона въглища. само с нашата гемия на година. Мога да ти разкажа различни хватки как по документи има да вземаме за превоз милион и осемстотин хиляди тона въглища, а приетите в Кремиковци са около милион и половина повече от поръчаните. Малки хватки с диферент и крен и криномерите на мостика и в машината. И други врътки с горива и остатъчен баласт и още и още. Казал някой на две водки в кръчмата -а дали е така -коношмак да става. Няма такова нещо! 12 000 тона си е направо планина! Какъв студ да е хванал че тази планина да е 100 % замръзнала, да има толкова вода че да стане течнообразна маса при размразяването. Товаренето на въглища става с "набиване" в джобовете и на равнище комингси, дори се налага да се коригира количеството за да се затворят люковите закрития ....и още, и още. Дори при ремонт на кораба , капаците се подлагат на изпитания за прътност, има и специални уплътнения точно заради вълните минаващи нрез палубата. Не пишете глупости! Не вярвайте на лъжите на някой дето ви прави на канарчета!
ми като не можеш да бъдеш луд къде си буташ задника. Какво Софе, какви пет лева. Знаеш ли какво са 12 (000) тона въглища! хайде умножи ги по 12 месеца, 12.5 години по 40 рейса на месец! Още нещо глупако ВЪГЛИЩАТА СА ДОНЕЦКИ! Докарват се на вагони до Мариупол, Бердянск, след разпада на Союз нерушимий огроничени количества в Керч и Южний. А за 35 години в морето съм виждал и преживял доста неща, господин Педи'рсен
Тъжно и гадно е ,близките на загиналите да не си получат тленните останки на загиналите. Във случая нашата немарлива власт не направи нищо,за да задължи турските власти да извадят телата. Още повече,че не направи нищо за да закрие пиратски компании като собственика на Хера и Ванеса. Ами тази на каптан станчо? Същата стока! Моряците затова са моряци за да работят по корабите,но не на такава цена!
Факт за читателите -Сестрата на Старши помощника П .П. който също загина на борда беше жена на Милен Балчев
Това което ви е разкал старши помощникът е много стара история която наистина се е случила... и за това отдавна в морската практика са приети задължителни правила за да не се повтарят такива случаи.