Компании поеха изоставените от SkyEurope пътници

Чешките авиолинии (Czech Airlines) и България еър (Bulgaria Air) се присъединиха към европейските превозвачи, оказващи подкрепа на пътниците, изоставени от Скай Юръп (SkyEurope), която тази нощ обяви фалит, предаде БТА.

Обратно в новината

Коментари - Компании поеха изоставените от SkyEurope пътници | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Браво Ива - професионално и едновременно с това достъпно!

това са пълни лъжи по 100 евро на посока .И аз съм изгорял от Скай. Вчера звъннах на Бълхария Еър и ми искаха най-евтино 500 и кусур лева до Виена и то за супер дървени часове. Ще трябва с кола да хода.

Neka ne zabraviame che vsichki tezi - BG Air, Austrian (veche falirala/kupena) ne se kolebaeha da smakvat po deset koji ot sashtite tezi patnici predi okolo 4-5 godini. 1000 EUR beshe normalna cena za polet Sofia - Vienna. Neka sega ako obichat da ne se praviat na mnogo blagorodni. Nadiava se da se vazobnoviat poletite na SkyEurope i niakoj seriozen investitor da im podade raka. Falitat vse oshte ne bil obia ven. Stiskam im palzi. Jalko che i az izgoriah s edin bilet, no kakvo pak, tezi 100 EUR Sofia Wien za dvuposochen bilet koito platih sam si gi izbil veche pone 100 pati za poslednite 3 godini. Letia samo sas SkyEurope i ne iskam i da chuvam za BG Air s tehnite zakarpeni samoleti

Сега да преведем автоматично Ивините слова на кирилица (ако нямате кирилица поне потърсете в мрежата lat2cyr за безплатна онлайн транслитерация): на една авиокомапня не зависят само от това колко са пълни полетите им, а с какво и кого са пълни. Авиокомпании правят пари най-вече от business класа, първа класа пътници и от царго. В кризата търговията намалява, съответно и царгото(затова и Фед Екс са зле в момента), а компаниите предпочитат да вършат все повече business чрез конферентни връзки, осъществени с помощта на новите течнологии, отколкото да плащат на служителите си безумно скъпи билети business класа до Китай напимер. Да не говорим че при наличието на терористични атаки и свине флу вирус, по-малко хора имат желанитето да пътуват и го избягват ако могат. Самолетите са пълни с хора които са си купили евтини билети от някоя промоция, а парите от тези продадени места, които компаниите подаряват(по-до някакви пари отколкото нищо) не могат да покрият дори и горивото което е необходимо за полета.Въпроса с горивото е още по-сложен. Компаниите използват така наречената финансова практика - хедже за горивото си. Казано на прост български това е опит да се предпазят от бъдещо нарастване на цените като си запазят правото си да закупят определено количество гориво на определена цена, но ако цената на горивото спадне те са задължени да продължат да го купуват на цената на които са заявили при сключването на договора. SouthWest имаха такъв хедже преди горивото да скочи, и затова можеха да си позволят да предлагат евтини полети и направо разбиха конкуренцията. Останалите компании (включително и United) хедже-наха късно на високите цени, като се опасяваха че ще горивото ще скочи още, но то пак то все че спадна малко, така че сме отново на загуба..Извинавам се ако сам отегчила някого, но ако четете тази статия сигурно се интересувате от тази индустрия и може тази информация да е била полезна на някого, надявам се поне на Калин.

Естествено че ще фалират. Или по-скоро, че са ги фалирали - на никоя от нормалните компании не е изгодно да пътува с полупразни самолети с цена на билета 300евра, докато нискотарифните са пълни, но за билети от по 50-100 евра. Това е бизнес. И нискотарифните започнаха да стават сериозен конкурент. А конкурента трябва да бъде унищожен - законите на безнеса са такива. Радвай се народе, ще плащаш за същото три пъти повече, ще си трайкаш и толкоз.

Българската авиокомпания веднага ще поеме изоставените пътници дори без да чака да бъдат загасени пожарите по собствените й самолети.

добре, че са се намерили авиокомпании да превозят закъсалите пътници

Отговорът на въпроса ти е много лесен...с билети по 30 - 40 - 100 евро не се покриват разходите по полетите...Нормално ли е самолетният билет да е по-евтин от този за влака, например?

United biaha #2 sled Ameriacan Airlines, no sled kato Delta i NorthWest se sliaha ostanahme na 3ta pozicia, a se oachakva merger na United s Continental koeto na nikoi ot slujitelite (osven na CEO-to, Tilton, koito shte poluchi ogoromen bonus) ne se haresva. Za sajalenie v tazi industria nai-golemite kompanii sakrashtastavat nai-mnogo i nai-barzo.

Да изброявам ли колко от нормалните авиокомпании фалираха ? Дори швейцарските Swiss air и скандинавските SAS фалираха и ги възродиха чак след няколко години . Сега само името им е същото , а иначе са собственост на съвсем други . Дори и световния гигант PanAm фалира преди години . Alitalia едва я спасиха , но не е сигурно докога .Тъмни облаци са надвиснали и над България Еър. Бритиш има загуби от почти милиард паунда , но правителството няма да я остави никога да фалира. Както и да е , аз пътувах със Sky средно 3 пъти по-евтино и в много по нови самолети от тези на БГ Еър.Персонала също беше поне двойно по-усмихнат и естествено рус :-)))

ZA6to da davam 2 pati pove4e kato ima i po evtini,BE HORA ?!?

ДО КОКО Мен ме накара шефът-нещо да кажеш гъз? Как може все да има турбогъзари с мнение като теб...

Iva ti me razbi s tova info za United, ne sum goliam fen na kompaniata no i az jiveia v US i dosta rabotia s Cargoto im, napravo ne moga da poviarvam che sa zle, ta te sa nai-silnite v US!

Ми кой дявол ви кара да ходите по нискотарифни компании, летете с нормалните, бе хора.

Не разбирам как пълни самолети карат авиокомпаниите да са на непрекъсната загуба? Има нещо сбъркано в авиобизнеса.

Iskam da dobavia che sam mnogo vpechatlena ot dobroto obslujvane i profesionalizma na slujitelite ot Bulgarian Air. (ne rabotia za tiah a za United Airlines) Na letishteto vav Frankfurt slujitelite na Bulgarian Air pomognaha na men i semeistvoto mi v truden moment i az ostanah mnogo priatno iznenadana i gorda s tova che sam balgarka. Vapreki palnia polet i mnojestvoto hora koito obslujvaha, slujitelite na Bulgarian Air nameriha v tozi natovaren leten den vreme i tarpenie da pomognat na kolega i to ne po zadaljenie a ot choveshtina (mojeha i imaha pravoto da ni otkajat, no vmesto tova vpregnaha sili i ni pomognaha s usmivka). Az sam bremenna, patuvah s maja si i 3 godishnia si sin. Nikoga niama da zabravia tova. Poleta beshe chudesen, ekipaja, obslujvaneto..vsichk be na nivo. Sega razkazvame za tova si prejiviavane tuk v Chicago v Centralata na United, a v bezpristrastnoto mnenie na maja mi nikoi ne se samniava zashtoto toi e roden tuk.

Ujas... i az rabotia za aviokompania i neshtata v tazi industria ne sa nikak rozovi..Maja mi leteshe kato pilot 7 godini, a sega e vremenno sakraten (furlough) i raboti v moia otdel na sashtata kompania..vsichki obache ochakvat kompaniata da bade kupena ili da se slee s niakoia druga i polovinata ot nas da ostanat bez rabota... Ot 11September, 2001 tazi industria izobshto ne e sashtata.

защо не качвате всички коментари

Koko, mi koj djawol te kara da dawa6 glupawi komentari be, pi4. Niskotarifnite aviokompanii po prinzip sa mnogo nadejdni. Po- ewtinata zena idwa ot towa, 4e pestjat ot leti6tni taksi /Frankfurt am Hanh wmesto Frankfurt am Main primerno/ i ot service na borda- ne predlagat jadene primerno. Ina4e sa si stabilni aviokompanii. Otkude da znajat horata, 4e taka 6te se slu4i sus SkyEurope.

Не разбирам как пълни самолети карат авиокомпаниите да са на непрекъсната загуба? Има нещо сбъркано в авиобизнеса.