В София ще има 33 стоянки и 400 обществени велосипеда

В София се очаква средата за велосипедистите да стане все по-удобна и приветлива за тези, които искат да ползавт велосипеди за придвижване.

Обратно в новината

Коментари - В София ще има 33 стоянки и 400 обществени велосипеда | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Велоалеи по начина, по който го правят в София, трябва да се забранят с закон. Хората направили широк удобен тротоар за пешеходците, а няаккви мишоци в общината решават да му сложат една боя и да не остане място две детски колички да се разминат на тротоара. А най-малките деца няма да смееш да ги пуснеш сами да ходят по тротоара, защото някой с колело ще ги отнесе.

Велоалеятя трябва да се дефинира как се прави в Закона за движение по пътищата и че задължително трябва да е отделена и от двете страни от платното за движение на колите и от тротоара за пешеходците. Отделена с тревна ивица, бордюр или мантинела. Всичко останало да е незаконно.

От няколко години в София всеки тротоар е велоалея според велосипедистите, независимо колко тесен е тротоара. За тях няма забрани, примерно на пешеходната зона на бул. Витоша има знак забраняващ велосипедите там, но те си карат сякаш няма знак.

Кви стоянки бе, докато се наведа да си завържа обувката колелото ми вече няма да го има...

Доста са нагли колооездачите да, потвърждавам без да се замисля, а и аз имам и карам колело постояно. Същата история като селяците по колите...

А къде е мястото на пешеходците в тези планове? Или тотално превземане на тротоари, паркове, пешеходни алеи, за нахалните шофьори и също толкова нахални велосипедисти? Няма един тротоар в София по който да се придвижиш без риск.

Велоалеите в София са прекрасни за усвояване на средства. Даваш 1 лв. за боя, прибираш 9 лв. в джоба.

Кебапчийници трябват на този град, не вело-алеи! И общински оркестри за класическа музика - това "Доку-доку", "Тигре-Тигре", "Мой ангеле".. Тогава няма да мърмори народа!

Я градския транспорт да оправи, че висим по спирките. Да види какво е около Южния парк в почивен ден.

Просто е невероятно. Значи имаме едни общински съветници, всеки от които е свързан със строителни фирми. От какво печелят те? от строителсство. И какво се получава всяка педя площ по градовете се застоява. Физически вече не остана пространство за въздух, но за сметка на това, спокойно можем да прескочим до кимшийката която се разхожда по прашки, растоянието е някакви си 1,50. Та сега ето велосипеди, градът ще е по чист. Нямам нищо против велосипедиде. Но градът вече не е чист.

дишай говна бълвани от хиляди таралясници щом се нервиш на колелетата....

Ами ти като велоалеите ги имаш за тротоар,няма как да се придвижваш без риск

Стига с това лансиране на велосипедите - не разбрахте ли, че нямаме инфраструктура и няма и как да има, заради постоянното застрояване и всички велосипедисти са опасни както за себе си, така и за другите участници в движението. Който иска колело, да си го кара на стадиона - нямате място другаде. ОПАСНИ СТЕ.

Пак ли разчертават улиците? Само хабят боичката. Искам да ми направят велоалея по Хр. Ботев.

То материала един и същ - дали е в колата, на колело или пеша, все тая...

За да направят велоалеи на улиците, където им е мястото, трябва да махнат паркиралите коли, което няма да стане. Остава да отнемат тротоарите от пешеходците, както правят и досега, а пешеходците кучетата ги яли.

...много си прав бате - за тези пичове с колелетата няма знаци, няма правила, няма нищо - карат все едно са си у дома си

Така е: в цял свят хората забраняват автомобилите в центъра, нашата кметица забранява колелетата и прави фиктивни вело-алеи, създаващи конфликт с пешеходците. Точно днес слушах новина че в Париж направили голяма част от центъра само за пешеходци и велосипедисти.

Защо не се превърне във велоалея изоставената трамвайна линия от Студентски град успоредна на булевард Св. Климент Охридски? Хем няма да се отнема от тротоар и път, хем ще е супер удобно за придвиждване. После се свързват Младост и Студентски. Ехее размечтах се, но си е една идея, която не е невъзможна а реализация...

За да караш колело и да участваш в натовареното движение в градската среда, трябва да се изкара курс. За мен повечето от колоездачите са страшно опасни за себе си и за околните. Казвам го не само като шофьор и пешеходец, но и като колоездач. Възмутена съм как безразсъдно карат някои хора, все си мислят, че са с предимство без значение дали са на тротоара или на улицата, не намалят като наближат пешеходна пътека, да не говорим да слязат от колелото, за да пресекат, както е по закон.

За толкова време не направиха нито една велостойка, на която можеш да заключиш колелото си нормално (само предната/задната гума определено не е достатъчно!), не съм оптимист и за следващите им действия. Да видим.

Начини има, но трябва воля и повече компетентност от демонстрираната до момента. В София поне 7 месеца в годината са подходящи за придвижване с велосипед и тъкмо тесните улици в центъра трябва да са причина да се търсят алтернативни варианти за придвижване.

Според кой закон колоездачите трябва да слизат от колелото за да пресекат?

Пълна тъпотия - велосопедни алеи в платна с интензивен трафик!!!

Пешеходните пътеки са за пешеходци, ако искаш да ги ползваш слизаш и буташ. Ако ще си с колело за теб важат други правила и пак трябва да се съобразяваш. Аман от пишман велосипедисти, които карат както им изнася.

Опитите да се опишат проблемите на транспорта в града продължават поне шест години. Освен генералния план на "Мот Макдоналд" от 2010 г. през 2014 г. общината плати и 80 хил. лв. на "Матерна България", която да актуализи ра "прединвестиционното проучване и финансов анализ за системата на градския транспорт на град София". Няколко месеца по-късно от местната управа бяха подготвили и близо 500 хил. лв. за разработване на проекти за план за управление на трафика, подобряване на достъпността на автобусните спирки, развитие на инфраструктурната маршрутна мрежа и др. Тази обществена поръчка обаче така и не беше приключена. За сметка на това през 2014-2015 г. Столичната община даде още 230 хил. лв. за "оптимизация на маршрутите на наземния градски транспорт след разширението на метрото в София" на консорциу ма "Транспро -Инфра"("Инфрапроект консулт" и "Транспро"). КАКВО РАБОТЯТ ТЕЗИ В ЦЕНТЪРА ЗА ГРАДСКА МОБИЛНОСТ ??

Изнудват гражданите да си плащат неразумно скъпи билети, рекетират спрелите автомобили, пазят скритите доходи на разни партии. Разбойници.

Предполага се, че велосипедистът е и шофьор. Малко е трудно да го проумееш отначало, но фактически е вярно. Опасността идва то 240 лапачи на държавна издръжка, които нямат представа от право, и не могат да се досетят, че трябват леки изменения в ЗДП. Такива няма. Упражненията на общинари са за залъгване на "велосипедистите" и усвояване на пари с користни цели. Например светофарите да велосипедисти по Т. Александров са незаконни.

Ал

Проблемът е, че овластените общинари и хабер си нямат как се кара колело, камо ли от какво се нуждаят велосипедистите и как да построят инфраструктура за тях. 1. Боядисването на тротоарите с жълта боя НЕ ги прави велоалеи - първо защото се застрашават пешеходците, второ защото е некомфортно да се друсаш по разбити плочки и трето защото ЗДвП го забранява. 2. Маршрутите, които се ползват от години от велосипедистите, като бул. Витоша и моста на влюбените се затварят и препречват. Какво пречи от 30-те метра ширина на бул. Витоша да се отделят 2-3 за велоалея? Какво пречи фотографиите на моста на влюбените да се наредят само от една страна на моста, така че да не се препречва велоалеята? Велоалеята трябва да е част от пътното платно, но да е отделена от автомобилите и от пешеходците и достатъчно широка, че да се разминат двама велосипедисти. Все пак скоростта на велосипедист е между 15 - 50 км/ч. Това са няколко прости правила. Дано някой овластен ги прочете! И още нещо: Не са виновни велосипедистите заради липсата на инфраструктура или некадърната и изработка. Виновни са драгите ни общинари, които забъркват конфликти между различните участници в движението.

СМЕШНИЦИ! :)

ТОВА ЩЕ , ОНОВА ЩЕ ,.................. АМА КОГА ? ,,,,,,,,,,,, А КОГА ЩЕ ИЗЧИСТИ НЯКОЙ КУЧЕТАТА ?..................ФАНДЪКОВА И БОЙКО НЕ ЖЕЛАЯТ - ЗАЩО ЛИ ?

ВЕЛОСИПЕДНАТА АЛЕЯ Е НАЧИН ЗА КРАДЕНЕ НА ПАРИ ...... И НИЩИЧКО ДРУГО

Добре ме мамамустара, как така едно време нямаше велоалеи и имаше сумати велосипедисти и нямаше пострадали от тях?! м? Ще ви кажа защо, защото книжка се зимаше трудно и още по трудно кола...законите бяха жестоки...И велосипедистите знаеха правилата за движение...сега никой не учи децата на нищо....как няма да са опасни...

Един българин По твоята логика трябва да забранят и автомобилите - те също са опасни както за шофиращите ги, така и за околните :) Ясни правила трябват, както и контрол върху спазването им и всичко би могло да бъде наред. Теоретично :)

Българина го мързи да гледа, вие искате да го качите на велосипеди, да се мъчи да върти като гламав - това не е в нашата народопсихология, стига сте ни натрапвали европейски ценности!

... като все по-рядко две детски колички ще се налага да се разминават на тротоар