Коментари - От форума: Учителският труд е много по-интензивен | dnes.dir.bg
назад

От форума: Учителският труд е много по-интензивен

Драги Пешо, аз съм професор в елитен американски университет в един от най-големите градове в САЩ.

Обратно в новината

Коментари - От форума: Учителският труд е много по-интензивен | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Браво!Любов,енергия, и точни реакции,справедливос на възможно най-високо ниво,емпатия,физичес и психическа издръжливост,непрекъ самообразование и какво ли още не.Това е професия-мисия.Тя изисква умение да успяваш да удовлетворяваш и груповите и индивидуалните нужди на всяко дете.Да дариш внимание,да стимулираш желание за развитие на даденостите,да вдъхнеш самочувствие,да дадеш криле.Трябва да носиш в себе си дар да предаваш огънчето,нужно на всеки,за да придобие смисъл живота му.Няма заплата,която може да заплати такава отдаденост.Времето никога не може да стигне на истинския учител.Затова тази професия, искам още веднъж да подчертая,в много висока степен е мисия.Как е възможно да има хора,които да се изказват така негативно за своите учители.

zsho wsichko ne se publikawa niamate interes nali

Нека носим йоще срама по челото, синила от бича, следи от теглото; нека спомен люти от дни на позор да висне кат облак в наший кръгозор; нека ни отрича исторйята, века, нека е трагично името ни; нека Беласица стара и новий Батак в миналото наше фърлят своя мрак; нека да ни сочат с присмехи обидни счупенте окови и дирите стидни по врата ни още от хомота стар; нека таз свобода да ни бъде дар! Нека. Но ний знаем, че в нашто недавно свети нещо ново, има нещо славно, що гордо разтупва нашите гърди и в нас чувства силни, големи плоди; защото там нейде навръх планината, що небето синьо крепи с рамената, издига се някой див, чутовен връх, покрит с бели кости и със кървав мъх на безсмъртен подвиг паметник огромен; защото в Балкана има един спомен, има едно име, що вечно живей и в нашта исторья кат легенда грей, едно име ново, голямо антично, като Термопили славно, безгранично, що отговор дава и смива срамът, и на клеветата строшава зъбът.

Драги професоре, ако наистина си от елитен американски колеж, а не някой тукашен даскал, решил да се аправи на интересен, ще му обясна едно нещо.В България учителите правят всички тези неща по време на час, ако въобще влязат в час.

Учителите на ОУСв. Ив. Рилски бяха обучавани на 13-14 септември тази година от небезизвестната от телевизиония екран Вяра Лазарова. Обучителк представляваща Асоциацията за Родителска Активност показа двете си лица само за период от 4 седмици. Омръзнаха ни нейните изяви във всички телевизионни предавания, в които по недвусмислен начин тя се опита да настрои обществеността срещу учителската гилдия. Тя, обучителката, която с гордост заяви , че за 2007 г. е обучила 4 000 учители. Тя, жената, която заработва по 30 лв на час, обучавайки класни ръководители. Тя, жената, която си тръгна с банков превод за 600 лв. от нашето училище за два дни, вторият от които ни отдели 2 часа от скъпоценното си време. Тя, Вяра Лазарова, недоволната от нашите безобразни щения за увеличение на мизерните ни заплати. Е, питам се, Вашето недоволство Лазарова дали не се корени в това, че вече 4-та седмица бизнесът Ви е замрял, защото тези, които обучавате са на улицата, борейки се за своето достойнство?! Нападайки и обвинявайки българското учителство, Вие се превърнахте в персона нон грата за учителите в Перник, а защо не и за колегията в България? Книжките, които любезно ни продадохте нямат цена на гърба си, но Вие прибрахте по 5 лв. за всяка от своите курсисти. А касови бележки не издадохте, Лазарова! Защо? Колективът на ОУСв. Ив.Рилски чака от Вас извинение за телевизионите Ви прояви, в които унизихте и обидихте учителите на България - многократно. Изпратете ни касовите бележки. За нас е въпрос на чест да си ги поискаме..Същата госпожа -- неправителствената Вяра Лазарова-- води и обучението на директорите в Института за директори-Банкя.Същи книжки от 5 лв.и диск за 2 лв. се продаваха на директорите съответно без никакъв касов документ.Отделно тя си прибра парите и от министерството,което я беше наело за обучението.Всички обучители си предоставяха безплатно материалите,но тя ги продади.Как няма да защитава министъра.Предстои втори модул тази година за обучение на директори.

Abe 50% imahte. Za6to ne gi wzehte!? Iskate da ni sasipete ikonomikata li?powe4e ot 50% uweli4enie ni zakopawa wsi4ki. Ot kude mislite 4e idwat tia pari? Da ne mislite 4e haznata e bezdunna mandra?! Prez 97ma edna u4itelka izrazi uwajenieto si kum Jan Widenow, za6toto toj wednaga uweli4il zaplatite na u4itelite... i posle wsi4ki imaha mnoooogo pari. U4itelite zaslujawat mnogo powe4e ot 50%, oba4e malko hora polu4awat 50% realno uweli4enie na dohodite. Ej u4iteli, mnogo wi se mojq, wrazumete liderite na sta4kata, ne ni zakopawajte wsi4ki!!!

Смятам, че учителите прекалиха с рева по отношение на заплатите, условията на труд и отношението на обществото към тях. И изобщо от тези умни хора така и не очаквах да бъдат жертва и манипулативен инструмент на политически интереси. Така както бяха пенсионерите, лекарите, циганите, безработните, таксиметровите шофьори и т.н. Може би точно будителите трябва да се събудят и да видят в каква реалност живеем. Вече може би и ние инженерите трябва да стачкуваме, защото заплатите ни са 20-25 пъти по ниски от тези в Германия (да, точно така е!) при същата квалификация и качество на труда. Просто се събудете, драги - България иска работа, а не гладни стачки - всеки сам избира как да живее...

I saw the best minds of my generation destroyed by madness, starving hysterical naked, dragging themselves through the negro streets at dawn looking for an angry fix, angelheaded hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night...

Zaigravaneto s rabotnicheskata klasa (fizicheskiya trud) i protivopostavyaneto mu na umstveniya prodalzhava. Tazi istorya e stara, oshte ot vremeto na chichko Lenin i sie. Ostanalo e v promitite mozatsi na mnogo ot uchastvashite v tazi rubrika. Tova se vizhda mnogo yasno ot spora. Za napredaka na edna natsiya tryabva i akal (obrazovanie). Pesho i sie sa na drugo mnenie. Togava zashto prashtat detsata si na uchilishte. Da si gi uchat na um i razum te. Uchitelite ne sa prisluznicki-bavachk da gi prevazpitavat i im dadat, tova koeto Pesho ne e dal ili go e marzyalo da dade na svoite detsa prez parvite 7 godini. Obuchenieto e dvustranen protses. Zavisi i ot roditelite. Zashto ima nashi detsa, koito sa parvi v prestizhni mezhdunarodni konkursi. Sashtite tezi uchiteli sa gi ucheli, sreshtu koito izlivate tolkova pomya prez vremeto na stachkata. No tezi detsa ne samo imat talant. Predi vsichko te sa vazpitavani na trud i sa rasli v sreda, koyato ima druga tsenostna sistema, koyato polozhitelno ne smyata umstveniya trud za vtora raka, kakto vie-Pesho i sie. Taka che sas svoeto vazpitanie vie se stremite da vazproivedete svoe kopie. Day bozhe detsata vi da ne sa kato vas, da ne spodelyat tsenostnata vi sistema. Nali detsata ne mogat da izbirat roditelite si!

Един актьор се готви цял ден за представление на сцената 1-1,5 на ден. Един учител е на сцена 5-8 учебни часа на ден. Освен всичко трябва да се занимава и с опазване на чинове, столове, компютри и т.н.

Един актьор се готви цял ден за представление на сцената 1-1,5 на ден. Един учител е на сцена 5-8 учебни часа на ден. Освен всичко трябва да се занимава и с опазване на чинове, столове, компютри и т.н.

Ей, вие ушите ли си барате? На 5 часа пускате 10 коментара!Какво толкова им проверявате?????????

Професоре, ела да побачкаш малко на пресата вместо мене, па се разсейвай колкото си искаш!

Откъде тоз интерес на професор от елитен американски университет към събитията в България? Дали пък там просто не са му уплътнили добре работното време или нещо друго? Професоре, тия неща ги разправяй на професори от елитни български университети. Ние като по-прости знаем, че за да дадеш трябва да вземеш отнякъде и понеже в едно сме сигурни въпреки простотията си, а то е, че няма да го вземат от професорите от елитни американски университети, затова сме на малко по-особено мнение.

Дано твоето мнение стигне и до тъпите тикви на нашите министри!

Професоре! Защо не дойдеш да поработиш в България, например в строителството и тогава ще видиш дали ще имаш време да чоплиш семки и да сидиш пред компютъра,като се поблъскаш , макар и 8 часа, като се прибереш-баня,вечеря и заспиваш прав.Ето и ти второ рабатно място,лекторски и частни уроци.

Znaem gi kolko rabotqt i profesorite. Kogato iskat si izlizat ot lekciite ili kazvat eto vi uchebnika i se opravqite sami. Znaem gi i tezi v universiteta. E, ne vsi4ki profesori sa murzelivci, no ima i takiva. Ima i uchiteli, na koito ne im e griga kolko 6te znaqt decata, te nali sa si predali uroka, a kak sa go predali, ne se znae.

Драги ми професоре,не мислиш ли , че във всяка една професия трябва да се РАБОТИ , а не да си бъркаш в носа?Защото , ако всичките тези неща ,които описваш съпътстват всички останали професии,светът е загубен.Според теб пилотите като карат самолетите се отнасят на 100% безотговорно,хирурзи като оперират си люпят семки и преглеждат интернет и ....???Някак си неприемливо е един професор да се отнася с такава пренебрежителност към всички останали професии и да обявява една единствена за най, най!Интересно ти като толкова уплътняваш своето работно време , как успяваш да следиш през цялото време развитието на събитията?И откъде взе тази статистика, че учителския труд е най-интензивен?Защо не питаш миньорите в мината или тези на конвейрите ,или въобще я се замисли дали пък случайно няма и други ,които се трудят не по -малко интензивно и отговорно.За едно си прав, родителите не се избират, но за щастие учителите можеш да си избереш и това се прави от милиони хора по света,което ще рече ,че и в тази професия има и брак.Та освен за децата, не е лошо да се помолиш на учителите да влязат в класните стаи и с ума и делата си докажат ,колко важна е тази професия,защото това , което децата гледат в момента не гради авторитета на професията ,а напротив.

Хахаха. Браво професоре! Много точно казано! А за г-на с преста - ами да си учил! Затова има градация на заплащането - който знае и може повече взима повече! Може да се хвана на бас, че професор с пресата ще се справи, ама такъв като тебе като професор няма да се справи!

Ako ti beshe umen,njmashe da se izrazjvash taka.G-n Profesora da napravi supostavka mejdu zaplatite na uchitelite v USA/public/ i srednite zaplati ,da proveri chislennostta na nepedagogicheskij personal i predi vsichko-otgovornostt kum rezultatite ot uchitelskij trud.Dosta sa prinizeni iziskvanijta kum tjh i kachestvoto im na rabota.Ima i uchiteli,koito naistina sa mnogo vseotdaini i poddurjat kvalifikacijta si ,no mnozinstvoto-ne,nika usilij za osuvremenjvane i za poveche znanij.Trjbva akreditacij na uchilishtata i ocenjvane na uchitelite po podhodjshta procedura. Akredita po 10-balnata sistema,kato v USA,objvena v Internet,za da znaj kude prashtam decata si,i kakvi sa prepodavatelite tam. Dogovorenite zaplati,koito sa postijimi za budjeta,trjbva striktno da se obvurjat s po-visoka proizvoditelnost,s po-dobra kvalifikacij .

Браво!Любов,енергия, и точни реакции,справедливос на възможно най-високо ниво,емпатия,физичес и психическа издръжливост,непрекъ самообразование и какво ли още не.Това е професия-мисия.Тя изисква умение да успяваш да удовлетворяваш и груповите и индивидуалните нужди на всяко дете.Да дариш внимание,да стимулираш желание за развитие на даденостите,да вдъхнеш самочувствие,да дадеш криле.Трябва да носиш в себе си дар да предаваш огънчето,нужно на всеки,за да придобие смисъл живота му.Няма заплата,която може да заплати такава отдаденост.Времето никога не може да стигне на истинския учител.Затова тази професия, искам още веднъж да подчертая,в много висока степен е мисия.Как е възможно да има хора,които да се изказват така негативно за своите учители.

werno e towa koeto se kazwa no iskame da rabotim za 100% ne iskame dori i 10 ili 15% kakto reshat wprawitelstwoto tezi deto sa se razweli kato wihyr imt firmi ili moriaci ili mafioti oshe mutri taka che ne im puka no 95% iskat da rabotiat pusnete anketa n no anonima i dfa se zapechata i togawa nali shtachkata e po gelanie niakoj direktori naprimer na slepite w warna e pusnal uchiteli w otpusk kojto ne iskat da stachkuwat zashoto ne mogel da wika deca a drugi prenugdawat horata da izlizat w bolnicni zashoto ne mogel da naprawi programa zaradi 1 klas i 2,3,4, klas drugite kak uchat 5,6, kaksheli da idwat roditelite kakwo shteli da gi naprawiat bez towa ne uchim hajde naprawete po internet obuchenieto

Що драскаше той там умислен, един? Житие ли ново, нов ли дамаскин, зафанат от дълго, прекъсван, оставян и пред кандилото сред нощ пак залавян? Поличби ли божи записваше там? Слова ли духовни измисляше сам за във чест на някой славен чудотворец, египт елин или светогорец? Що се той мореше с тоя дълъг труд? Ил бе философ? Или беше луд? Или туй канон бе тежък и безумен, наложен на него от строгий игумен? Най-после отдъхна и рече: Конец! На житие ново аз турих венец. И той фърли поглед любовен, приветен към тоз труд довършен, подвиг многолетен, на волята рожба, на бденьето плод, погълнал безшумно полвина живот - житие велико! Заради което той забрави всичко, дори и небето! Нивга майка нежна първенеца свой тъй не е гледала, ни младий герой първите си лаври, ни поетът мрачен своят идеал нов, чуден светлозрачен! и кат някой древен библейски пророк ил на Патмос дивний пестинника строг, кога разкривал е въз гладката кожа тайните на мрака и волята божа, той фърли очи си разтреперан, бляд към хаоса тъмний, към звездния свят, към Бялото море, заспало дълбоко, и вдигна тез листи, и викна високо: От днеска нататък българският род история има и става народ!

Професоре, само на учителя ли концентрацията е 100%? 100%, ама друг път. Вярно е, че не могат да ядат, да чоплят семки и т.н. в час. Да не би шофьорите да не са концентрирани максимално? А, енергетиците? Работещите на преси? Точно при изброените професии, и не само при тях, 1 секунда невнимание коства човешки животи.

Г-н Професоре, Вие сте щастлив човек, измъкнал се от блатото БГ.Тук хората се раждат вече генетично деформирани с омраза и простотия.От 18 г. политиците ни моделират този нов българин.Приемете моите поздрави и уважение!

Драги професоре, ако наистина си от елитен американски колеж, а не някой тукашен даскал, решил да се аправи на интересен, ще му обясна едно нещо.В България учителите правят всички тези неща по време на час, ако въобще влязат в час.

Драги професоре, да в САЩ е така. Преподавателите работят яко, студентите -също. Тук обаче нещата не стоят така. В кой БГ университет дават на почти всяка лекция домашна, тест. Изобщо никой не следи как и доколко се възприема преподадения материал. Колко отсъствия има въпросния студент. В САЩ така може ли - не. Ако вие там си вършите работата мърляво ще ви увеличат ли заплатата ?

Работих , от общ работник в строителството, до началник обект.Жена ми е начална учитвелка. До 1989 съм подписал документи за строителни работи, за десетина милиона лева, за 19 год стаж.Винаги съм бил по-малко натоварен от нея.То не бяха курсове, преквалификаций,лаге ,смяна на програми и за капак преструктуриране(със на образованието.Деветд процента от учениците и завършват више.Хиляда пъти съм и казал да напусне. Повечето от родителите трябва да знаят,че децата са продължение на секса,за които трябват много пари!Учителите не са бавачки.Ако няма кой да им гледа децата, да ги запишат в детска градина!

АКО ИСКАТЕ ДА РАБОТИТЕ САМО ПО 4 ЧАСА, А ДА ПОЛУЧАВАТЕ ЗАПЛАТА КАТО ЗА 8 - СТАНЕТЕ УЧИТЕЛ ! АКО ИСКАТЕ НА ВСЕКИ ЧАС ДА ИМАТЕ ПО 15 МИНУТИ ПОЧИВКА /НЕ ЧЕ СТЕ СЕ ПРЕУМОРИЛИ, АМА ЕЙ ТЪЙ / - СТАНЕТЕ УЧИТЕЛ ! АКО ИСКАТЕ ДА ПОЛУЧАВАТЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ДОПЪЛНИТЕЛНО ПО ОЩЕ ЕДНА ЗАПЛАТА ТРИ ПЪТИ ГОДИШНО - СТАНЕТЕ УЧИТЕЛ !!! АКО ИСКАТЕ, КАТО НЕ ВИ Е КЕФ, ДА СКАНДИРАТЕ ОБИДНИ ДУМИ СРЕЩУ ШЕФА /МИНИСТЪРА/ СИ, ДА РАЗВЯВАТЕ ОПОЗОРЯВАЩИ КАРИКАТУРИ ЗА НЕГО, ДА МУ ИСКАТЕ ОСТАВКАТА, ДА ГО СРАВНЯВАТЕ С ТИКВА, А ТОЙ ВМЕСТО ДА ВИ НАКАЖЕ, ДА ВИ ВДИГА ЗАПЛАТАТА ПРОПОРЦИОНАЛНО НА ОБИДИТЕ ВИ СРЕЩУ НЕГО, ПОЧТИ СЪС 100%, СТАНЕТЕ УЧИТЕЛИ !!! АКО ИСКАТЕ ДА ИМАТЕ НАД ТРИ МЕСЕЦА ПЛАТЕН ОТПУСК, СТАНЕТЕ УЧИТЕЛИ !!! АКО ИСКАТЕ ОТ СКУКА В ИЗВЪНУЧЕБНО ВРЕМЕ ДА ПРЕПОДАВАТЕ ЧАСТНИ УРОЦИ ПО 8-10 ЛВ НА ЧАС, КОИТО ДОХОДИ ДА КРИЕТЕ ОТ ДЪРЖАВАТА И НЕ ГИ ДЕКЛАРИРАТЕ, А ТЯ /ДЪРЖАВАТА/ ДА СЕ ПРАВИ, ЧЕ НЕ РАЗБИРА КАК Я ЛЪЖЕТЕ - СТАНЕТЕ УЧИТЕЛИ !!! АКО ИСКАТЕ ДА УВЕЛИЧИТЕ С ОЩЕ ЕДИН МЕСЕЦ ТРИМЕСЕЧНИЯ СИ ПЛАТЕН ЛЕТЕН ОТПУСК С РАЗХОДКИ ПО ЖЪЛТИТЕ ПАВЕТА В СОФИЯ, С ИГРИ НА БОУЛИНГ, ФУТБОЛНИ МАЧОВЕ, ДЕМОНСТРАТИВНО ПЛЮСКАНЕ НА БОБ, ПЕСНИ И ТАНЦИ В ЦЕНТЪРА НА СТОЛИЦАТА , А В СЪЩОТО ВРЕМЕ РОДИТЕЛИ НА ДЕЦАТА, КОИТО УЖ ОБУЧАВАТЕ, ДА СЕ ЧУДЯТ КОЙ ПЪТ ДА ХВАЩАТ - СТАНЕТЕ УЧИТЕЛИ !!! АКО ИСКАТЕ ДА ВИ ПЛАТЯТ ВРЕМЕТО, ПРЕЗ КОЕТО СТАЧКУВАТЕ, В ТОВА ЧИСЛО - ПАРИ ЗА ПЪТНИ, ЗА ХРАНА, ЗА ПРЕСТОЙ В ХОТЕЛИ В СТОЛИЦАТА - СТАНЕТЕ УЧИТЕЛИ !!! АКО ИСКАТЕ ДА НАДХИТРИТЕ ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ СЪСЛОВИЯ В БЪЛГАРИЯ, КОИТО НЕ ПОЛУЧАВАТ ЗАПЛАТИ ПО ВРЕМЕ НА СТАЧКИ, А ВИЕ ДА ГИ ПОЛУЧАВАТЕ НАКУП КАТО КОЛЕДНА ДОБАВКА - СТАНЕТЕ УЧИТЕЛИ ! Б Ъ Л Г А Р С К И У Ч И Т Е Л - Ж И В О Т К А Т О Н А К И Н О !

Най-после някой каза нещо умно спокойно и добронамерено,но и него го заля вълна от простотия и злост.

Аз съм млада - на 33 години съм - и работя като учителка по литература и български в езикова гимназия. Започнах с такова желание работата си, обикнах учениците си, чета постоянно и се стремя да дам на децата максимално адекватно на всички промени образование по предмета! Как не се срамувате от себе си, мили родители! Защо твърдите, че учителите преподавали мърляво?! А и от каква позиция ни съдите? Как преподаваме - това може да оцени единствено експерт по предмета, но не и вие! Вие, родители, можете да оцените единствено как децата ви се подготвят вкъщи за уроците в училище! Но вие и това не правите, не знаете нищо за децата си, не следите отсъствията им! Издирваме ви по телефона, за да ви уведомиму, че детето ви не посещава учебните занятия, а вие се смеете и казвате, че това е нормално за възрастта! Сега станахте изведнъж много ангажирани с образованието на децата си! Но едва ли в това отношение сте по-ангажирани от нас - учителите! Няма преподавател, който да не го е грижа за това на какво е научил учениците! Засрамете се, защото и такива мераклийки като мен, които са кандидатствали в университетите единствено за да станат учители, ще избягат от децата ви, защото умният и интелигентен човек може и волана да върти, може и боклуци да мете, но децата ви не могат да получат образованието си от шофьори и чистачки!

Да, там не се разсейваш... ама не вземаш ли три пъти повече от учител, а?! Те искат двойно на сегашното след година и половина.

Професоре приемете моето уважение и поздрави!!!Но не всеки учител е така концентриран , защото имам очителки и учители които влизат в клас пияни -залитат фъфлят и др. и така и не ни научават на ништо.

Ей философи,защо плюете професора?Кото сте толкова умни ,кадърни и работливи отидете в първото срещнато училище и проведете един,повтарям един учебен час с учениците.Не съм учител но имам деца и честно казано с нетърпение чакам да отидат на училище за да си отдъхна от гюрултията в къщи тоест да ги натреса на учителката.Само не ми казвайте ,че вашите са кротки като агънца!

Май тук някакви особи ( имам предвид Родител, Феб, дрън-дрън и т. н.) търсят някакъв реванш за собствения провал при съприкосновението им с образователната ни система. Уважаеми, ако вие сте се провалили, може би причината не е в учителите, възможно е да е у вас... Иначе и в Библията пише: На работника се полага за труда му. И се полага подобаващо. Направените тук паралели с труда на пилотите и шофьорите са неуместни - заплатите им са в пъти по-големи от тези на учителите. Каквото и да се опитват да ни внушат платени клакьори или просто обърканите мозъци на полуделите от ужасите на капитализма дребни буржоа ( Маркс) истината е, че учителите са абсолютно прави в своите искания за адекватно заплащане и всеки нормален човек в тази страна е длъжен да прояви солидарност с тях.

ЛЕЕЛЕ ,колко сте гадни!!!!! И господ да ви каже нещо и него ще оплюете и разкритикувате! Е нЕма други такива разбирачи като българите! ВСЕ ЗНАЯТ И РАЗБИРАТ,АМА ОТ РАБОТАТА НА ДРУГИТЕ,НЕ ОТ СВОЯТА!

Драги професоре, като толкова много знаеш по въпроса за българските учители, що щеш там, на майна си? Ела тука и преподавай тука! А като си си намерил начина да те няма в ада, в който ние се пържим, кой те пита? И аз знам да зная много за България, живеейки в чужбина.

Абсолютно вярно е това, което пишете за учителите. Жалко, обаче ,че не се вписват много от тях в посочената от Вас длъжностна характеристика на Учител. Нашите училища са пълни с нещастни същества, по тяхно описание, които са принудени да учат идиотчетата на останалите. В Америка виждали ли сте учител да си лакира ноктите в час, да дояжда закуските на учениците, да не може да отговори на най-елементарен въпрос, зададен от по-начетен ученик. Заради такива учители дъщеря ми се наложи да се дообразова в Щатите и сега е добре оценен кадър. За целта с баща й, въпреки годините ни, сме работили по 24 ч. 365 дни в годината. А тук плащаме данъци, за да се плащат заплати на хора, които не знаят за какво са станали учители.

Пишещите правят паралел с другите професии, защото сравняват интезивността на учителския труд, която,според ПРОФЕСОРА, е няколко пъти по- голяма от тази при останалите занаяти. Никой не говори за заплати.Те са във вашата глава.

Уважаеми г-н Професор, предполагам че Ви е известно че по време на комунизма ,управлявяща класа в България беше работническо - селската,а учителите се числяха към така наречената прослойка на интелегенцията.Аз и моите колеги тогава бяхме длъжни да отработваме 30 дни в годината в строителството или в селското стопанство.Тогава беше обичайно да видиш професор - хирург,писател или учител да мете по строежите или да скубе моркови по полето под зоркия поглед на някой който не може да напише дори името си.Ще кажете че това време е отминало.Да така е.Но хората и тяхното мислене са същите като тогава.Достатъчно е да прочетете повечето от мненията в този форум за да се убедите.Това е за съжаление действителността в България.

ДО учител (21.10.2007 г. 10:58ч.) НАПЪЛНО СТЕ ПРАВА. АЗ СЪМ НА 28 ГОД. ВИНАГИ СЪМ ИСКАЛА ДА БЪДА УЧИТЕЛ И МНОГО МЕ БОЛИ ОТ ТОВА, КОЕТО СЕ СЛУЧВА. ОТ НЕРАЗБИРАНЕТО НА ОБЩЕСТВОТО И ПОДЦЕНЯВАНЕТО НА НАШИЯ ТРУД.

Все си мисля,че ако трябва да се обобщят писанията и мненията във форума ,като разбира се изключат вулгарните изрази и простотиите ще установим следното. УЧИТЕЛИТЕ са абсолютно прави ,да искат увеличение на направо мизерните заплати!Въпросът е да се намерят подходящите граници и това увеличение да не предизвиква недоволство от страна на другите професии,болшинствот ,от които са с не по-малко мизерни заплати и лоши условия на труд.Задължително ,наред с това да се решават и въпросите за бърза и ефективна реформа в образованието.Постав справедливите си искания учителите да не изтъкват аргументи ,от рода на тези ,че те са най-интензивно натоварени ,най-загрижени за възпитанието и обучението на децата,че професията изисква много допълнителна работа и самообучение и след работно време и т.н. Част от тези неща са безспорно верни, но също така вярно е,че и много други професии изискват и голяма отговорност и непрекъснато усъвършенстване и много други.В края на краищата всеки сам избира професията си и би трябвало да я приема с всичките и плюсове и минуси,още повече ,когато се работи по призвание.Пълното противопоставяне на учители и родители не води до нищо добро,дъжд от обвинения един срещу друг ,а по средата децата.Абсолютно вярно,е че днешните родители къде волно,къде неволно не обръщат достатъчно внимание на наследниците си,вярно е,че в момента в обществото може по скоро да се говори за насаждане на антикултура , а не на култура.За съжаление всичко това вече се отразява в настоящия ден(нека си погледнем щуротиите ,които се ръсят по форумите),но ,което е по-страшно то е заложено и в бъдещето на децата ни.Та това за родителите е вярно,макар че всеки ще намери оправдание от рода на липса на време ,безпаричие и др.Но също така вярно е,за голямо съжаление ,че в средите на учителите се допуснаха хора,които са срам и позор за иначе толкова хуманната професия.И за това ще ви сподели всеки един учител уважаващ себе си и професията.Бедата е ,че това се знае и се вижда ,но никой нищо не прави.Учителите трябва сами да бъдат коректив в училище и да не търпят колеги,които изяждат не само техните заплати,но и авторитета им.Аз лично дадох (не анонимен)сигнал преди години за млад преподавател по математика,който под предлог ,че иска да опознае по бързо класа си (тъй като дойде в 11 клас)каза официално пред родителите ,че ще ги събира в къщи си понякога,за да поговорят и да разбере ,кой какви планове има и т.н.Идея сама по себе си не лоша,но...Дъщеря ни и приятелят и отидоха веднъж и повече не ,тъй като им било скучно.След седмица децата поискаха разговор с нас и споделиха, че въпросния учител им осигурил терен за пушене на трева ,малка част от учениците се оттеглили,но другите били във възторг.Дъщеря ни каза,че за нея и други това не е проблем още повече ,че след броени месеци завършват,но той ще продължава по същия начин и със следващите.Взехме решение ,че не бива да се мълчи и отидохме при директорката.Тя ни изслуша внимателно и също така внимателно ни каза,че учителят бил отличен преподавател,а какво прави в извън работно време не било нейна работа.Обърнахме се към районното управление, но всички останали деца отказаха да дадат показания не без намеса на родителите си а след няколко дни дъщеря ни и приятелят и бяха жестоко бити. От кой ?В никакъв случай не искам да се мисли ,че внушавам негативно настроение .За мен лично по страшна беше реакцията на директорката и на останалите преподаватели,които просто предпочетоха да не се намесват,на голяма част от децата,които обявиха дъщеря ни и нейният приятел за предатели и останалата част ,които по настояване на родителите си също мълчаха ,за да не си навредят в края на гимназията.Драги учители ,с ръка на сърцето,колко от вас се обявиха срещу посредствеността и безхаберието и колко от вас излязоха сега пред хората дори във форумите да споделят проблемите в системата?Честно казано видях няколко такива опити,но това бяха по скоро аргументи за по високи заплати.Заплатите вие трябва да ги получите заслужено, заради вашия интелектуален труд,а виж проблемите трябва да се решават независимо от тях.Така излиза ,че трябва да се платят високи заплати ,защото условията на труд са тежки и не се говори за промяна на всичко негативно и пречещо ви да работите,а само за компенсация.Това е духовно примиренчество ,което по принцип би трябвало да е чуждо на професията ви. Защо болшинството от вас не приемат съкращенията като статия ,от която ще дойдат не малко средства?Лично мога да ви посоча доста училища например в област Монтана, в които в огромни сгради учат по 5 деца в паралелка.Не е ли по добре вместо да се пръскат огромни средства за тяхната издръжка общините да закупят с общи средства един автобус,който да води и прибира децата в едно училище.Когато човек е ограбен, (а ние всички сме )първата му реакция е да хване крадеца и да си върне откраднатото,но като види,че това е загубена кауза започва да мисли как да компенсира загубите и с икономии и с допълнителни попълнения ако това е възможно.Та си мисля ,че след като държавата допуска ежедневно да ни крадат и поставя крадците на отговорни постове вместо в затвора ,ние да си потърсим вътрешните резерви и възможности да облекчим малко от малко страданията си.Както се казва помогни си сам ,за да ти помогне и Господ.Не се обявявайте против заплащането според труда.Отмина времето на плащането на калпак,а и вие самите няма да сте доволни когато колегите с 4-5 часа на ден с тежки дисциплини,получават наравно с тези ,които минават през училище за по час два.Драги учители,не се противопоставяйте на другите професии,защото когато се работи с отговорност и доверие, всички сме взаимно свързани и не можем един без друг.Да не се обвиняваме един друг и да не преподаваме най-лошите уроци на децата ни ,защото всичко ще се върне като бумеранг и утре ще се питаме откъде идва това неуважение и този егоизъм в децата ни .Нещата са достигнали до такава точка,че и да се върнете в класните стаи пак можете да отстоявате своите справедливи искания от посочени от вас хора.За стачки никога не е късно,но това ,което губят учениците ,за повечето ще бъде пропуск с лоши последствия.Спечелет приятели в лицето на родителите,за да не сте сами срещу онези, които в момента се крият зад гърба им.Оставете крайностите ,само лошите съветници преследвайки свои си цели ви насърчават към тях.А иначе както винаги ние българите сме черногледи ,все гледаме на нещата от тъмната им страна.Мое мнение е ,че дори тези ,които безобразно говорят срещу вас,го правят в момент на ефект е че всъщност ще се отнасят и за в бъдеще уважително към онази не малка част от учителите,която се помни и цени цял живот.

Ама страшно много сме гадни, защото казваме някои истини. И защото не сме учители разбира се. И защото учителите не могат да приемат, че плурализма е съществена съставна част на демократичната мислене. Щом сте преви докажете го и убедете всички в правотата си без възклицания от типа на Колко сте прости ! и Колко сте гадни ! Ами прости сме, така е. Но Вие със това месианско призвание направете така, че да поумнеем. Дайте ги тука тези смислени аргументи, които да ни накарат нас простите да зауважаваме тази професия и всички, които я упражняват. НЕ ГОВОРЯ ЗА ПАРИ !! Защото имаше такива времена и аз без да съм на много години ги помня тези времена, когато влизането на учителя в класната стая предизвикваше трепет в сърцата ни. Обаче с аргументи направете това, а не с демагогия!

Един актьор се готви цял ден за представление на сцената 1-1,5 на ден. Един учител е на сцена 5-8 учебни часа на ден. Освен всичко трябва да се занимава и с опазване на чинове, столове, компютри и т.н.

Да гадни сте! Не е нужно да съм учител,за да защитавам правото им! А вие,които искате подкрепа с аргументи! Няма! ПРедлагам ви следното:идете в едно българко училище и работете 1 месец! После ще говорим! Много е лесно ,казах вече да плюеш другия без да се опиташ да го разбереш! Е гадостта е българска национална черта!!