Подземни води отвориха огромни кухини в участък от метрото
Нов участък от първата метролиния в София се руши от подземни води. Между метростанциите „Цариградско шосе" и „Дружба" се образува 12-метрова кухина.
Обратно в новинатаКоментари - Подземни води отвориха огромни кухини в участък от метрото | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
българче (нерегистриран)
аз не съм гласувал за него а сигурно и мн други тук
Иво (нерегистриран)
Какви ями какви 5 лева. Няма такова нещо. Аман от поръчкови публикации. Е нашето метро е много по-хубаво и добро от много западни. Спецификата на метрото е такава, че то изисква поддръжка. Например във Виена, на много станции непрекъснато нещо се ремонтира.Това е свързано с поддръжката и осигуряване на безопасността на работата на обекта.
Иво (нерегистриран)
Не стана ли ясно, че няма никакви повреди в метрото, а в почвите встрани от него и хората са предприели мерки за заздравяването им. Всеки се прави на голям експерт и като започнат журналистите да си предават един на друг и всеки да добавя после трябва да се доказва, че нямаш сестра.
българче (нерегистриран)
тези подпочвени води не са от вчера. навремито - окола 1975-78 там гнездяха щъркели пространството между дружба 1 и 2 където сега е кауфланд и др сгради Беши почти мочурище. имаше канал и той отвеждаше водата към езерото. зимата беше чудесно за пързаляне. там се учехме да караме ски и кънки. и сега питам аз- проктанта не знаеше ли, че там има подводна река? не можа ли да прекара трасето на друго място? явно не! а дали трасето на метрото има актуално геолжко заснемани или и то е от времета на първите проекти? рабирайте ранните 70 на ХХ век
Иво (нерегистриран)
Кой измисли този 1 годишен гаранционен срок. Няма такъв. Който иска може да провери. В договорите с изпълнителите е записан срок от 5години. Така, че на тези които много искат да е 1 г - е не е.
Справка (нерегистриран)
НИКЪДЕ НЯМА МИНИМАЛЕН ГАРАНЦИОНЕН СРОК 1 ГОДИНА! Ето какво гласи за ГАРАНЦИОННИТЕ СРОКОВЕ "Наредба 2 от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти" в чл. 20, ал. 4: "Минималните гаранционни срокове на изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти са: 1. за всички видове новоизпълнени строителни конструкции на сгради и съоръжения, включително и за земната основа под тях - 10 ГОДИНИ; 2. за възстановени строителни конструкции на сгради и съоръжения, претърпели аварии - 8 години; 3. за хидроизолационни, топлоизолационни, звукоизолационни и антикорозионни работи на сгради и съоръжения в неагресивна среда - 5 години, а в агресивна среда - 3 години; 4. ... и т. н"
деер
Като гласувате 26 години за проститутките на мафията, ще има и един ден гаранция, ако кажат кукловодите! Разберете , че продажникът си е продажник цял живот!
Waffen SS (нерегистриран)
Метрото не е чорап, че като се скъса да се хвърли.Това е съоръжение , което ще бъде в експлоатация десетки или сто и повече години.Това налага строителството , използуваните материали да са изключително качествени и траини,а самите строители да са с висока професионална квалификация.Тук се наблюдава нещо като юрош за усвояване ,разбираите крадене на средства ,хвалене пред Европа и тупане по гърдите за вътрешна консумация.Няма станция по която да няма следи от течове даже пуснати преди 2-3 години.Ескалаторите на някои места са някакво домашно производство , няма "Тисен","няма "Круп",няма "Шнайдер".Ескалаторите от реномираните фирми са в по-централните станции, където може да бъде заведен някой еврогост,с цел хвалба.В по-отдалечените станциие вече е друг въпрос.Сега очаквам вопли и изненади по третия метродиаметър, хващам се на бас , че в най-скоро време ще почнат вопли за наличие на подземни води, пясъци ,глини,срутвания и ред други.А нещо не разбрах влакчетата по третия метродиаметър съвместими ли са с тези от останалите два или ще имаме друг подвижен състав за експлоатация ,защото сме цъфнали с една , та сега връзваме с две системи за експлоатация.И не мога да разбера ,примабалерината Братоев няма ли ,кой да го смени или просто е удобен като стари обувки.Трябва да сме доволни , че още няма срутвания в тунелите ,че тогава купона ще е голям.То бива крадене, ама да е с мярка и какъв е гаранционния срок на строително монтажните дейностти ,според мен не по-малко от десет години
9210 (нерегистриран)
Гаранция една година - много хитро. На такива скъпи обекти с висока натовареност гаранцията трябва да е поне 5 години !
VVV (нерегистриран)
То има ли голям завършен инфраструктурен проект в София, който да не е станал за ремонт за по-малко от година?..
Митко (нерегистриран)
В някои нормални държави гаранцията е 20 години. Като за някои проекти парите са блокирани в банка и изпълнителя не може да разполага с тях до изтичане на гаранцията.
938 (нерегистриран)
Този проблем съществуваше още по време на строежа.Мястото на станцията е грешно избрано.Трябвало е предварително да знаят и проверят,че там има подземна река,която идва от Витоша.Именно тази река пълни езерото в Дружба,което беше пресъхнало по време на строежа,защото цялата вода беше в метростанцията.Никакво инжектиране на бетон няма да помогне.Пишете станцията "бегала"!Много ми е интересно после какво ще обясняват?Но така е когато метро се строи от герой на социалистическия труд!
68641 (нерегистриран)
аз съм от Дружба и пътувам с това подобие на метро от самото откриване на станцията. Още м първия месец след откриването на тази метростанция имаше теч в тонела, всички тези месеци ние, пасажерите на метро, газихме локви с вода на метростанцията Дружба, та не е станало отведнъж всичко това, добре е, че ни е опазил Господ, та не е паднало всичко това на главите ни. първо закъсняха със срокове за строителството на тази станция, повече от една година, второ - бързаха да се отчетат пред някакъв европейски чиновник, та направиха всичко като бързата кучка, дето слепи ги ражда. Само в софийското метро на пода има толкова евтини и некачествени плочки, които не стават за такъв поток от хора, този непрофесионализм просто боде очите ни. Безсрамници!!!
VVV (нерегистриран)
Айде сега - непрфесионализъм. Срамота! Съвсем професионално си ги "усвоиха" парите.
жж (нерегистриран)
вода и же.. тръгне ли спиране няма. Където е текло - пак ще тече.
ОЩЕ НЕЩО (нерегистриран)
ДИРЕКТОРА НА дИРЕКЦИЯ СТРОИТЕЛЕН КОНТРОЛ КЪМ СОС СЕ КАНДИДАТИРА ЗА ГЛАВЕН АРХИТЕКТ?!?
гаранция франция (нерегистриран)
Гарантирано от Герб - 1(една) година!... После и потоп!...Или ОСТАВКА-незабавно!!!!
тук сме (нерегистриран)
Когато проекта се прави от връзкари , а изпълнителите крадат на воля ; ....за строителен контрол изобщо не говорим ,защото парите са за наши хора , делят с нас и няма зощо да ги тормозим.....да живей "труда "!
жп (нерегистриран)
Долу подпочвените води. Провокатори такива.
ИМПЕРИАЛИСТ (нерегистриран)
Там, наблизо си имаше река, която глупаците затрупаха за да има нови терени за усвояване от строителните бандити.
75 (нерегистриран)
Хората правят тунели под океана и няма проблеми, а у нас от спукана тръба пропадат цели участъци. Боклуци некомпетентни, само знаят да крадат.
Красная Кухая ЛЕйка
..няма проблеми ли..?! ;)) Например за тунела, който визирате - оскъпяване от 10 милиарда евро и забавяне от 2 години. Спиран 3 пъти заради аварийни ситуации, свързани с течове. Няма инженерен проект от такъв мащаб без проблеми. Ама фактите не трябва да ви пречат да мърморите, де! Убедена съм, че вие бихте го направили без проблеми, ама не са ви дали възможност Тъмните сили ;)))
е да , ама не (нерегистриран)
всички знаят от Дружба, че езерото там е изровена дупка за да използува чакъла за строителни нужди, и че нивото му е нивото на подпочвените води , а за мястото на тунела се течеше река и хлапетата ходеха там да си играят. Защо тогава на етап проектиране не е отчетено това!?
жоро+ (нерегистриран)
как така 1(една) година гаранция?! А после?
гл (нерегистриран)
Главния въпрос е защо не направиха метрото наземно по линията на трамвая в Дружба и без това този трамвай е на 30-40 мин.и няма никакъв смисъл от него.Без проблем можеше да се усвои трасето и нямаше да има този подпочвен проблем и този голям завой който правят валковете сега от станцията на Цариградко до станция Дружба, и без това наземното строителство е по-евтино от подземното? Когато ми се налага да минавам през подлеза на въпросната станция Дружба през последните три месеца просто претичвам от страх, защото през фугите на плочките му от тавана до пода се виждат струйки вода, имам чувството, че ще бликне всеки момент от някъде вода и това не е шега.Имаше моменти когато цяла локва се беше образувалва пред изхода за излизане още при самите въртележки на самата станция в Дружба.И това започна от есента.
мхм (нерегистриран)
Отворила се е кухина ..... кухината е в главите ви господа политици, то като се краде кухини остават после....
Кофти (нерегистриран)
Хората от други земи направиха тунели под морското дъно.За техен късмет обаче там няма подпочрени води и реки!
жоро+ (нерегистриран)
Тунелът под Ламанша започнаха едновременно с нашето метро. Сигурно отдавна се е изплатил. И няма информация да капе вътре или да има дупки.
langlima
Какво говориш?! Онова е някакво незначително каналче - Ламанш-че, а тик става въпрос за...подпочвен Канале ГРАНДЕ, ама много гранде!
жп (нерегистриран)
гранде, ама канале
Waffen SS (нерегистриран)
Когато се бърза и е започнала трескава надпревара за усвояване на евросредства от "наши" фирми, ами случват се такива неща.Нека не се забравя , че бизнесмените или лицата , които стоят зад тях са оскотели от алчнасти наемат като подизпълнители дребни фирмички с некадърни работници ,просто защоса ефтинички.Освен финансовата страна,/разбираите кражбите/,много галят ухото разни видове "конгратюлейшънс" и рязане на лентички,хем се краде ,хем те поздравяват за това,ех че хубаво.Хем при проверки се излиза чист като диамант
Редут (нерегистриран)
Поставил си изключително точна диагноза, да не си лекар? Бих добавил само, че от утвърдения проект малката фирма трябва веднага да намери начин да го преправи с цел икономия на поне 20% за връщане на благодетеля, който ги е уредил в "конкурса" на учителката. Около нея има и други учителки, които се занимават със строителство, не е само тя. Отделно, малката фирма смело се хвърля във всякакви проекти, извън компетенцията си, а после му мисли как ще стават работите и най-неочаквано, от засада се появяват подпочвени или други непознати в световната история феномени
лала (нерегистриран)
комунягите пробиха поредната дупка в демокрацията.
интересноо!! (нерегистриран)
правил ли е някой проучвания на трасето на метрото, преди проектирането му?? След като се знае какво е Софийското поле с високите подпочвени води, проектирал ли е някой какво трябва да се прави при строежа му? Явно, отговорът е НЕ!!! Иначе Фанфарите и Лентите вече знаем, че управниците ги могат, както и "усвояването" на нашите пари!
ina (нерегистриран)
В моето далечно детство - преди повече от двадесетина години - когато се заговори за строеж на метрото, възрастните си говореха, че японски специалисти са проучвали въпроса за строеж на метро в София и по ред причини са написали препоръка да се направи "ес бан" (ако помня добре) - железница, която била по-добият вариант за София (релеф, почви и други такива) Специалисти от "малка" островна държава !!!
чао (нерегистриран)
ж.п линиите до Военна болница , гара пионер и др. кото можеха да се използуват за целта ги разтуриха и "усвоиха" млн за бетонни шосета на две нива в града ?!
Иван (нерегистриран)
Съгласно Наредба 2 за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минималните гаранционни срокове за изпълнение на строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, минималният гаранционният срок е 10г. Срокът за освобождаване на гаранцията за добро изпълнение е друга бира. Кога журналистите ще се научат да четат? Относно качеството на ипълнение, е ясно че е спестено от необходимите мерки.
8693 (нерегистриран)
някой инжинер не си е свършил работата
Хубава (нерегистриран)
Хубава работа, ама българска! Такъв е матряла, ко да праиш!
Пешо (нерегистриран)
Хахаха, една година гаранция, яко! Радвайте се колко е направила учительницата за София, радвайте се. Като дойде време да плащате - защото ще плащате, и то много - пак сигурно ще се радвате.
Ле-ле! (нерегистриран)
Звучи страшно! Защо правят метро край подземни реки? Рано или късно водата ще надделее!
linker (нерегистриран)
Цяла София е с подземни води. По твоята логика изобщо не трябва да има метро :)
Пешо (нерегистриран)
Точно така. По комунистическо време и руснаци, и японци ни го казваха. Затова бай Тошо се бавеше толкова много с метрото. Препоръчваха му да прави надземни железници. Ама който не чете история, ще плаща. Тоест - ние ще плащаме, строителят на метрото вече се е нагушил.
123 (нерегистриран)
"Гаранцията изтича през април тази година" - а след това? Проблемът едва ли ще се реши за един месец. Ама като рязаха лентички всички викаха УРа , а сега няма кой журналист да се заеме да направи едно разследване и да види кой е виновен.
Мен (нерегистриран)
Пералня Миеле - гаранция 20 години, работи без проблем. Банкянско мЯтро гаранция 2 години, на десетия месец протича.
Чичо Пичо (нерегистриран)
От 2-ри април миналата година до 2-ри април тази година, гаранцията ще бъде точно една година.
съжалявам но е така (нерегистриран)
Дружба , Младост и Люлин ги помня, че там се садеше царевица, слънчоглед, пшеница бяха ниви, но дойдоха тези, които трябва да садят тези неща по родните си места в София! Родните си места изоставиха на мангалите и турчолята и започнаха да садят блокове и кооперации в нивите около София, наземните реки се засипаха и застроиха та станаха подземни!!!
баш софиянец си (нерегистриран)
То и Лондон и Нов Уорк са били кални дупки, а после са станали големи градове. Централизацията е световна, а това, че по-селата са останали само цинго и минго е вътрешен проблем. Казва се демографски срив.
Я вземи се поразходи (нерегистриран)
до Австрия и виж каква централизация има там! Уж планинска държава с трудно достъпни места, а само села и тук таме някой не особено голям град!
Surveyor (нерегистриран)
Вода с инжектиране неможе да спрете. Ще си намери път от другаде и ще направи нова дупка на друго място. Единственото решение е е да се спира а да и се направи контролиран път откъдето да мине.
Индианец (нерегистриран)
Проблема не е в изпълнителите, а в самия проект и най-вече в СО! Само се чудя, ДАНС защо още не ги е подпукало барабар с професора!??
митко пешев (нерегистриран)
Затваряйте за преработка. Айде , че пропаднаха и участъци от магистрали
Подземна река (нерегистриран)
веднага да бъде наказана и да и пратят Цацаров за наказание. Я дайте да я обявим за терорист и тогава ДАНС, МАНС и КАН-КАН ще се вкюлчат в борбата с терориста!
sof (нерегистриран)
Нов заговор срещу БОСТАН
007 (нерегистриран)
А тунелите под Ламанша нямат никакъв проблем.
Поправка (нерегистриран)
Не "геодезистите", а ГЕОЛОЗИТЕ. Това е проблем на геологията.
Grom (нерегистриран)
С трета линия проблемът е решен - тя има цели участъци под Боянската река! Там няма как да има подпочвени води :D
адсф (нерегистриран)
Метростанция "Ал. Малинов" също е засегната от подпочвени води.
4307 (нерегистриран)
Гепене / Ограбване до дупка...
Гражданин (нерегистриран)
Как няма поне едно нещо направено, и до броени месеци, хоп ремонти, не се наядоха всичките корумпирани по веригата, като се почне от европейското финансиране..... Няма да се оправим....
moiraine (нерегистриран)
Толкова си можем, колега, толкова си можем. При толкова много неграмотност, некомпетентност, мързел и безотговорност, събрани на толкова малко пространство, няма как да очакваме други резултати освен повсеместна разруха.
R (нерегистриран)
И защо сега установиха, че има подпочвени води и те могат да окажат влияние?
БЛАД (нерегистриран)
Да се продължи третия лъч на метрото от кв.Левски до терминал 2 .
мда (нерегистриран)
Тази част на метрото е построена върху разлом. Като се почне от Къро та до Горубляне там е свлачищна зона и дълго време нищо не се строеше върху нея. После направиха бизнес сгради, The Mall, включително и метрото. Да се надяваме, че българското качествено строителство е изпълнило всичко по книга, всъщност просто няма начин да не е така. Многократно сме доказали, че към всичко подхождаме съвестно, с усърдие, влагаме необходимите средства за постигане на високо качество.
ОСТАВКА (нерегистриран)
по времето на лошия соц. руски специалисти казаха че не е хубаво в София да се строи подземно метро защото има много пясъци и подпочвени води. И да ви питам сега като запълните дупката с бетон дали водата няма да си изрови нова
607 (нерегистриран)
Пералня - гаранция 3 години! Метро - гаранция една година!!! Да се смееш или да плачеш!!!
подозре (нерегистриран)
Аха! Очква се оскъпяване на маршрутя...
ЮАР (нерегистриран)
Същия проблем го има и при нас в Юханесбург. Направиха тунел за скоростния влак който идва от Претория до Юханесбург и в тонела избиха същите подпочвени води. Вече две години инжектират бетон и най-накрая май го закрепиха. Не ме учудва, че и в София има проблем взимаки в предвид меките почви и подпочвените води.
69 (нерегистриран)
Не беше ли Йоханесбург???
Тиквар (нерегистриран)
То там и на тунела викате тонела.
НАЙ
Акула изплува на плажа в Бургас
От гордостта на империята до брегова охрана – има ли бъдеще руският Черноморски флот
Главчев разпореди да бъде отменено решението за създаване на болница "Мама и аз"
Полицаи с щитове прочистиха Колумбийския университет (видео)
До края на 2024 г. България трябва да въведе европейските правила за минималното заплащане
От гордостта на империята до брегова охрана – има ли бъдеще руският Черноморски флот
Руската армия отново атакува Одеса с ракети
Полицаи с щитове прочистиха Колумбийския университет (видео)
Главчев разпореди да бъде отменено решението за създаване на болница "Мама и аз"
ПП-ДБ внасят сигнал в прокуратурата и ДАНС за проверка за частна детска болница