Подземни води отвориха огромни кухини в участък от метрото

Нов участък от първата метролиния в София се руши от подземни води. Между метростанциите „Цариградско шосе" и „Дружба" се образува 12-метрова кухина.

Обратно в новината

Коментари - Подземни води отвориха огромни кухини в участък от метрото | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

аз не съм гласувал за него а сигурно и мн други тук

Какви ями какви 5 лева. Няма такова нещо. Аман от поръчкови публикации. Е нашето метро е много по-хубаво и добро от много западни. Спецификата на метрото е такава, че то изисква поддръжка. Например във Виена, на много станции непрекъснато нещо се ремонтира.Това е свързано с поддръжката и осигуряване на безопасността на работата на обекта.

Не стана ли ясно, че няма никакви повреди в метрото, а в почвите встрани от него и хората са предприели мерки за заздравяването им. Всеки се прави на голям експерт и като започнат журналистите да си предават един на друг и всеки да добавя после трябва да се доказва, че нямаш сестра.

тези подпочвени води не са от вчера. навремито - окола 1975-78 там гнездяха щъркели пространството между дружба 1 и 2 където сега е кауфланд и др сгради Беши почти мочурище. имаше канал и той отвеждаше водата към езерото. зимата беше чудесно за пързаляне. там се учехме да караме ски и кънки. и сега питам аз- проктанта не знаеше ли, че там има подводна река? не можа ли да прекара трасето на друго място? явно не! а дали трасето на метрото има актуално геолжко заснемани или и то е от времета на първите проекти? рабирайте ранните 70 на ХХ век

Кой измисли този 1 годишен гаранционен срок. Няма такъв. Който иска може да провери. В договорите с изпълнителите е записан срок от 5години. Така, че на тези които много искат да е 1 г - е не е.

НИКЪДЕ НЯМА МИНИМАЛЕН ГАРАНЦИОНЕН СРОК 1 ГОДИНА! Ето какво гласи за ГАРАНЦИОННИТЕ СРОКОВЕ "Наредба 2 от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти" в чл. 20, ал. 4: "Минималните гаранционни срокове на изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти са: 1. за всички видове новоизпълнени строителни конструкции на сгради и съоръжения, включително и за земната основа под тях - 10 ГОДИНИ; 2. за възстановени строителни конструкции на сгради и съоръжения, претърпели аварии - 8 години; 3. за хидроизолационни, топлоизолационни, звукоизолационни и антикорозионни работи на сгради и съоръжения в неагресивна среда - 5 години, а в агресивна среда - 3 години; 4. ... и т. н"

деер

Като гласувате 26 години за проститутките на мафията, ще има и един ден гаранция, ако кажат кукловодите! Разберете , че продажникът си е продажник цял живот!

Метрото не е чорап, че като се скъса да се хвърли.Това е съоръжение , което ще бъде в експлоатация десетки или сто и повече години.Това налага строителството , използуваните материали да са изключително качествени и траини,а самите строители да са с висока професионална квалификация.Тук се наблюдава нещо като юрош за усвояване ,разбираите крадене на средства ,хвалене пред Европа и тупане по гърдите за вътрешна консумация.Няма станция по която да няма следи от течове даже пуснати преди 2-3 години.Ескалаторите на някои места са някакво домашно производство , няма "Тисен","няма "Круп",няма "Шнайдер".Ескалаторите от реномираните фирми са в по-централните станции, където може да бъде заведен някой еврогост,с цел хвалба.В по-отдалечените станциие вече е друг въпрос.Сега очаквам вопли и изненади по третия метродиаметър, хващам се на бас , че в най-скоро време ще почнат вопли за наличие на подземни води, пясъци ,глини,срутвания и ред други.А нещо не разбрах влакчетата по третия метродиаметър съвместими ли са с тези от останалите два или ще имаме друг подвижен състав за експлоатация ,защото сме цъфнали с една , та сега връзваме с две системи за експлоатация.И не мога да разбера ,примабалерината Братоев няма ли ,кой да го смени или просто е удобен като стари обувки.Трябва да сме доволни , че още няма срутвания в тунелите ,че тогава купона ще е голям.То бива крадене, ама да е с мярка и какъв е гаранционния срок на строително монтажните дейностти ,според мен не по-малко от десет години

Гаранция една година - много хитро. На такива скъпи обекти с висока натовареност гаранцията трябва да е поне 5 години !

То има ли голям завършен инфраструктурен проект в София, който да не е станал за ремонт за по-малко от година?..

В някои нормални държави гаранцията е 20 години. Като за някои проекти парите са блокирани в банка и изпълнителя не може да разполага с тях до изтичане на гаранцията.

Този проблем съществуваше още по време на строежа.Мястото на станцията е грешно избрано.Трябвало е предварително да знаят и проверят,че там има подземна река,която идва от Витоша.Именно тази река пълни езерото в Дружба,което беше пресъхнало по време на строежа,защото цялата вода беше в метростанцията.Никакво инжектиране на бетон няма да помогне.Пишете станцията "бегала"!Много ми е интересно после какво ще обясняват?Но така е когато метро се строи от герой на социалистическия труд!

аз съм от Дружба и пътувам с това подобие на метро от самото откриване на станцията. Още м първия месец след откриването на тази метростанция имаше теч в тонела, всички тези месеци ние, пасажерите на метро, газихме локви с вода на метростанцията Дружба, та не е станало отведнъж всичко това, добре е, че ни е опазил Господ, та не е паднало всичко това на главите ни. първо закъсняха със срокове за строителството на тази станция, повече от една година, второ - бързаха да се отчетат пред някакъв европейски чиновник, та направиха всичко като бързата кучка, дето слепи ги ражда. Само в софийското метро на пода има толкова евтини и некачествени плочки, които не стават за такъв поток от хора, този непрофесионализм просто боде очите ни. Безсрамници!!!

Айде сега - непрфесионализъм. Срамота! Съвсем професионално си ги "усвоиха" парите.

вода и же.. тръгне ли спиране няма. Където е текло - пак ще тече.

ДИРЕКТОРА НА дИРЕКЦИЯ СТРОИТЕЛЕН КОНТРОЛ КЪМ СОС СЕ КАНДИДАТИРА ЗА ГЛАВЕН АРХИТЕКТ?!?

Гарантирано от Герб - 1(една) година!... После и потоп!...Или ОСТАВКА-незабавно!!!!

Когато проекта се прави от връзкари , а изпълнителите крадат на воля ; ....за строителен контрол изобщо не говорим ,защото парите са за наши хора , делят с нас и няма зощо да ги тормозим.....да живей "труда "!

Долу подпочвените води. Провокатори такива.

Там, наблизо си имаше река, която глупаците затрупаха за да има нови терени за усвояване от строителните бандити.

Хората правят тунели под океана и няма проблеми, а у нас от спукана тръба пропадат цели участъци. Боклуци некомпетентни, само знаят да крадат.

..няма проблеми ли..?! ;)) Например за тунела, който визирате - оскъпяване от 10 милиарда евро и забавяне от 2 години. Спиран 3 пъти заради аварийни ситуации, свързани с течове. Няма инженерен проект от такъв мащаб без проблеми. Ама фактите не трябва да ви пречат да мърморите, де! Убедена съм, че вие бихте го направили без проблеми, ама не са ви дали възможност Тъмните сили ;)))

всички знаят от Дружба, че езерото там е изровена дупка за да използува чакъла за строителни нужди, и че нивото му е нивото на подпочвените води , а за мястото на тунела се течеше река и хлапетата ходеха там да си играят. Защо тогава на етап проектиране не е отчетено това!?

как така 1(една) година гаранция?! А после?

Главния въпрос е защо не направиха метрото наземно по линията на трамвая в Дружба и без това този трамвай е на 30-40 мин.и няма никакъв смисъл от него.Без проблем можеше да се усвои трасето и нямаше да има този подпочвен проблем и този голям завой който правят валковете сега от станцията на Цариградко до станция Дружба, и без това наземното строителство е по-евтино от подземното? Когато ми се налага да минавам през подлеза на въпросната станция Дружба през последните три месеца просто претичвам от страх, защото през фугите на плочките му от тавана до пода се виждат струйки вода, имам чувството, че ще бликне всеки момент от някъде вода и това не е шега.Имаше моменти когато цяла локва се беше образувалва пред изхода за излизане още при самите въртележки на самата станция в Дружба.И това започна от есента.

Отворила се е кухина ..... кухината е в главите ви господа политици, то като се краде кухини остават после....

Хората от други земи направиха тунели под морското дъно.За техен късмет обаче там няма подпочрени води и реки!

Тунелът под Ламанша започнаха едновременно с нашето метро. Сигурно отдавна се е изплатил. И няма информация да капе вътре или да има дупки.

langlima

Какво говориш?! Онова е някакво незначително каналче - Ламанш-че, а тик става въпрос за...подпочвен Канале ГРАНДЕ, ама много гранде!

гранде, ама канале

Когато се бърза и е започнала трескава надпревара за усвояване на евросредства от "наши" фирми, ами случват се такива неща.Нека не се забравя , че бизнесмените или лицата , които стоят зад тях са оскотели от алчнасти наемат като подизпълнители дребни фирмички с некадърни работници ,просто защоса ефтинички.Освен финансовата страна,/разбираите кражбите/,много галят ухото разни видове "конгратюлейшънс" и рязане на лентички,хем се краде ,хем те поздравяват за това,ех че хубаво.Хем при проверки се излиза чист като диамант

Поставил си изключително точна диагноза, да не си лекар? Бих добавил само, че от утвърдения проект малката фирма трябва веднага да намери начин да го преправи с цел икономия на поне 20% за връщане на благодетеля, който ги е уредил в "конкурса" на учителката. Около нея има и други учителки, които се занимават със строителство, не е само тя. Отделно, малката фирма смело се хвърля във всякакви проекти, извън компетенцията си, а после му мисли как ще стават работите и най-неочаквано, от засада се появяват подпочвени или други непознати в световната история феномени

комунягите пробиха поредната дупка в демокрацията.

правил ли е някой проучвания на трасето на метрото, преди проектирането му?? След като се знае какво е Софийското поле с високите подпочвени води, проектирал ли е някой какво трябва да се прави при строежа му? Явно, отговорът е НЕ!!! Иначе Фанфарите и Лентите вече знаем, че управниците ги могат, както и "усвояването" на нашите пари!

В моето далечно детство - преди повече от двадесетина години - когато се заговори за строеж на метрото, възрастните си говореха, че японски специалисти са проучвали въпроса за строеж на метро в София и по ред причини са написали препоръка да се направи "ес бан" (ако помня добре) - железница, която била по-добият вариант за София (релеф, почви и други такива) Специалисти от "малка" островна държава !!!

ж.п линиите до Военна болница , гара пионер и др. кото можеха да се използуват за целта ги разтуриха и "усвоиха" млн за бетонни шосета на две нива в града ?!

Съгласно Наредба 2 за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минималните гаранционни срокове за изпълнение на строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, минималният гаранционният срок е 10г. Срокът за освобождаване на гаранцията за добро изпълнение е друга бира. Кога журналистите ще се научат да четат? Относно качеството на ипълнение, е ясно че е спестено от необходимите мерки.

някой инжинер не си е свършил работата

Хубава работа, ама българска! Такъв е матряла, ко да праиш!

Хахаха, една година гаранция, яко! Радвайте се колко е направила учительницата за София, радвайте се. Като дойде време да плащате - защото ще плащате, и то много - пак сигурно ще се радвате.

Звучи страшно! Защо правят метро край подземни реки? Рано или късно водата ще надделее!

Цяла София е с подземни води. По твоята логика изобщо не трябва да има метро :)

Точно така. По комунистическо време и руснаци, и японци ни го казваха. Затова бай Тошо се бавеше толкова много с метрото. Препоръчваха му да прави надземни железници. Ама който не чете история, ще плаща. Тоест - ние ще плащаме, строителят на метрото вече се е нагушил.

"Гаранцията изтича през април тази година" - а след това? Проблемът едва ли ще се реши за един месец. Ама като рязаха лентички всички викаха УРа , а сега няма кой журналист да се заеме да направи едно разследване и да види кой е виновен.

Пералня Миеле - гаранция 20 години, работи без проблем. Банкянско мЯтро гаранция 2 години, на десетия месец протича.

От 2-ри април миналата година до 2-ри април тази година, гаранцията ще бъде точно една година.

Дружба , Младост и Люлин ги помня, че там се садеше царевица, слънчоглед, пшеница бяха ниви, но дойдоха тези, които трябва да садят тези неща по родните си места в София! Родните си места изоставиха на мангалите и турчолята и започнаха да садят блокове и кооперации в нивите около София, наземните реки се засипаха и застроиха та станаха подземни!!!

То и Лондон и Нов Уорк са били кални дупки, а после са станали големи градове. Централизацията е световна, а това, че по-селата са останали само цинго и минго е вътрешен проблем. Казва се демографски срив.

до Австрия и виж каква централизация има там! Уж планинска държава с трудно достъпни места, а само села и тук таме някой не особено голям град!

Вода с инжектиране неможе да спрете. Ще си намери път от другаде и ще направи нова дупка на друго място. Единственото решение е е да се спира а да и се направи контролиран път откъдето да мине.

Проблема не е в изпълнителите, а в самия проект и най-вече в СО! Само се чудя, ДАНС защо още не ги е подпукало барабар с професора!??

Затваряйте за преработка. Айде , че пропаднаха и участъци от магистрали

веднага да бъде наказана и да и пратят Цацаров за наказание. Я дайте да я обявим за терорист и тогава ДАНС, МАНС и КАН-КАН ще се вкюлчат в борбата с терориста!

Нов заговор срещу БОСТАН

А тунелите под Ламанша нямат никакъв проблем.

Не "геодезистите", а ГЕОЛОЗИТЕ. Това е проблем на геологията.

С трета линия проблемът е решен - тя има цели участъци под Боянската река! Там няма как да има подпочвени води :D

Метростанция "Ал. Малинов" също е засегната от подпочвени води.

Гепене / Ограбване до дупка...

Как няма поне едно нещо направено, и до броени месеци, хоп ремонти, не се наядоха всичките корумпирани по веригата, като се почне от европейското финансиране..... Няма да се оправим....

Толкова си можем, колега, толкова си можем. При толкова много неграмотност, некомпетентност, мързел и безотговорност, събрани на толкова малко пространство, няма как да очакваме други резултати освен повсеместна разруха.

И защо сега установиха, че има подпочвени води и те могат да окажат влияние?

Да се продължи третия лъч на метрото от кв.Левски до терминал 2 .

Тази част на метрото е построена върху разлом. Като се почне от Къро та до Горубляне там е свлачищна зона и дълго време нищо не се строеше върху нея. После направиха бизнес сгради, The Mall, включително и метрото. Да се надяваме, че българското качествено строителство е изпълнило всичко по книга, всъщност просто няма начин да не е така. Многократно сме доказали, че към всичко подхождаме съвестно, с усърдие, влагаме необходимите средства за постигане на високо качество.

по времето на лошия соц. руски специалисти казаха че не е хубаво в София да се строи подземно метро защото има много пясъци и подпочвени води. И да ви питам сега като запълните дупката с бетон дали водата няма да си изрови нова

Пералня - гаранция 3 години! Метро - гаранция една година!!! Да се смееш или да плачеш!!!

Аха! Очква се оскъпяване на маршрутя...

Същия проблем го има и при нас в Юханесбург. Направиха тунел за скоростния влак който идва от Претория до Юханесбург и в тонела избиха същите подпочвени води. Вече две години инжектират бетон и най-накрая май го закрепиха. Не ме учудва, че и в София има проблем взимаки в предвид меките почви и подпочвените води.

Не беше ли Йоханесбург???

То там и на тунела викате тонела.