Таксиджии искат минимална цена от 1,25 лв./км

Минималната цена за километър пробег на такситата във Варна да стане 1,25 лв., настояват шофьори от бранша.

Обратно в новината

Коментари - Таксиджии искат минимална цена от 1,25 лв./км | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Проклетници! Карате за 1стотинка на метан! Бензина пада, а вие искте заплата като на директор, а сте прости таксиджии.

Минимално 1 стотинка-максимално 0 стотинки Горивото падна 2 пъти глупаците искат двойно.Как я смятат

Ми като типични бакшове. Гледай че и твърда печалба 15% си заложили. Бакшишите дори не ги броят, а аз през живота си не съм попадал на бакш, който да ми върне рестото до стотинка.

Искаме ЮБЕР!

Казват 5000 лв. за поддръжка - ами какво пречи на тези протестиращи таксиджии да си купуват всяка година по един нов автомобил втора ръка за 2000 лв и да го карат 1 година,а не да ми казват,че имали 5000 лв разходи.

Недей така, преди години се возихме на такива таратайки. Дай да смятаме , ако таксито се кара на две смени, по 8 часа и на час има по 20 км. и пълен е 60% това прави 192 км натовареност, на двама шофьори = 96 лв. Ако 5000 лв е консуматива : на 200(работни дни) = 25 лв на ден. Или на шофьор остават по 70 лв по 22 раб дни = 1500 лв. Изчисленията са за 8 часов работен ден и пет дневна работна седмица, като разхода от 5000 е удвоен или 10000 годишен разход. Амортизация на колата е 65000 км или нормално използване от 5 години.

Но това противоречи с неолибералната мантра "По-малко държава, по-малко регулация, пазара ще отрегулира цените".Нали всички се натискат, кой разбрал , кой не за неолиберални ценности.Демек,богатите още по-богати , а бедните още по-бедни , ама за това те са си виновни.Който има пари се лекува качествено , които няма ,нали знаете какво.Държавата да не проверява богатите за данъци и как са натрупали богатсвата , но бедните да му мислят

Нарочно изпускаш няколко неща. Кола се изплаща между 3 и 5 години. Експлоатира се 15. Масло от 20 лева литъра отдавна няма. Средна цена на туба 5 литра е 50 лева. Има и по-скъпи, и по-евтини. В таксито имаш втори шофьор, който работи останалите 12 часа. Той плаща аренда 30-35 лева, която обикновено покрива лизинга или ремонтите, ако колата е по-стара. Цени в пазарното общество се определят свободно - на база търсене и предлагане. Винаги цената на км пробег се е смятала като цена на половин литър бензин. Това е цената за услуга лукс. За евтина услуга цената е половин литър газ. В момента литър бензин е 1.90, газта 88 стотинки. Във Варна горивата са по-евтини. Цената на таксито се съобразява с цени на алтернативен транспорт и ред други неща. Та... Минимална цена над 50 стотинки в момента е цинично. Изобщо не смятам, че община или някой псевдо синдикат има право да определя цени. Това направо си мирише на картел...

Chefo77

Когато караш гаранционен автомобил, и го поддържаш в гаранционния сервиз ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, тогава може да твърдиш, че няма масло по 20 лева литъра. Едно обслужване на гаранционен автомобил - масла и филтри - е между 150 и 300 лева.

Ми просто е бе, Чефо - караш скъпарски автомобил - возиш на по-скъпа тарифа. Караш евтин за поддръжка - возиш на по-евтина тарифа. Пък той пазарът ще си покаже кое е по-печеливше. А не разни таралясници да ми искат цени като за мерцедес лукс класа, горивата да падат, а бакшовете, както винаги, да реват за увеличение на услугата.

Бакшишите така и не разбраха, е цената не определя печалбата. По голяма файда щеше да има да се борят за синя зона във Варна, това наистина би увеличило клиентелата им, ама де акъл ...

Според моите сметките цена за километър пробег е 0,50 лв., а след добавяне на 15 % печалба минималната тарифа трябва да стане 0,58 лв.

Абе калпаци, вие може да сметате , че разходите са Ви по 10000 лева на месец, ама няма кой да ви ги даде ! Направете ги , ако искате и 10 лв / км, други ще дойдат за 0.60 - 0.80 лв /км. Не става с килийно образование и без умения да вземате по 4-5 000 лв на месец!

Правилно -

фък офф бакшиши гнусни...

И на какво отгоре се вдигат цените ? Бензинът поевтиня , газта е стотинки , да не говорим за метана .Карат раздрънкани коли , нарушават системно правилата за движение имат такса престой На какво отгоре ?

Ето така се стимулират незаконните копърки. Направете 5 лева белким разберете защо трудно оцелявате. В Пловдив по 20 мин. чакаме да се освободи , а тука .... Ваша си работа

Ей големи тарикати тези. И те гарантирана печалба гонят. То така лесно. Целият частен бизнес работи на конкуренция те искат регулация.

Аз пък искам Uber. Te нямат претенции и сметката им излиза.

НАЙ ДОБРЕ ЩЕ Е ДА ИСКАТЕ ДА СТОИТЕ НА ПИАЦА И ДА ИГРАЕТЕ КАРТИ.

Sm3hurk0

Целия проблем ече: Купуват се коли на нормални цени,а се изплащат според доходите на българите. Всички плюещи по такситата тук, са от хората с малки доходи и не са фактор за оправвяне на проблемите в този бранш. Пари няма, а претенции до небето.

Ти нещо не си в час. Хората с пари имат коли и хич не им е до твоите бакшиши. Аз лично не искам и да ги виждам по улуците защото са истински цирей в движението.

Chefo77

Знаеш ли къде е проблема? Че вероятно има под 10% читави шофьори, които се грижат за автомобилите си и ги е еня за клиентите. Всичко друго е от боклук надолу. Мръсотия, простотия, шмекерии ... И точно тези 10% страдат заради негативното отношение към цялата гилдия, което отношение е предизвикано от останалите 90%. То не само при вас е така де.

НЕКА ТАРИФАТА ДА Е 1 ЛЕВ, НО ДА НЕ СЕ ЗАПЛАЩА ПОРЪЧКА И ПРЕСТОЙ, А САМО ДЕЙСТВИТЕЛНИТЕ КИЛОМЕТРИ.

Sm3hurk0

не се пазари... не си на пазара.

ДГД. Копърките возят срещу левче като автобусите и пак са на сметка, а пък вие смешниците калпазани докато чакате да измамите някого духайте супата. Ако искате духайте и други работи. Например на Манго.

На пазара съм. Като искаш слагай си цена колкото искаш. Аз обаче ще се пазаря с ония дето действат като маршрутки. Ако искаш да не го правя, не се прави на тъпанар и не ни мисли за прости, защото ти от нас зависиш, не ние от теб.

Баш на пазара е, мой. Затова се нарича ПАЗАРНА икономика. Бакшовете да се научат да работят в условията на конкуренция, а не на регулация.

Такиеа коли карат. Нови били ама не рядко се возя. Темата е неизчерпаема

Ама защо се оплакват, като самите те са си свалили цените на 0,60 лв.? Това е пазар! Що административно да им определят минимална цена, щом могат да возят и на 2 пъти по-ниски тарифи от посочената от тях и не фалират? Конкуренцията ще отсее неконкурентните фирми от пазара и там ще останат само тези, които могат д си го позволят! И в тоя случай общината трябва да регламентира МАКСИМАЛНАТА тарифа, за да защити гражданите си, които са ги избрали за това! А не да осигурява конфортен живот на всякакви дебили!

Sm3hurk0

от тази конкуренция, автомобилния парк е под всякаква критика. А ти се вози в ново такси... Примери колкото искаш и нагледните доказателства са по пътя.

Сега не ми казвай че караш Мерцедес или мезерати. С тия дачии и корейки или лади ми се праскате по лев на километър, а за коленете ми дето се опитат от пред в джабката, няма значение

бре бре копарки 19000 разходи +5000 за ремонти на вонящите ви консерви че то печалбата ви трябва да е 40000 щом можете да давате тези пари за ремонти и данаци и пак недоволни.нещасни потури.

15 % печалба???? Тоз наглец защо не пита в другите европейски столици дали печалбата е 15%.

Това са глупости. Не може един да кара Мерцедес, друг Дачия и цената да е същата. Има търсене и предлагане.

Е, как да не може - нали виждаш, че може!

Съгласен съм на 1.20 лв/км. Но: - бакшишите започват да се къпят и бръснат всеки ден. Могат и да не носят бели ръкавици, като в Япония - запознават се с чудото на козметиката наречено ДЕЗОДОРАНТ - Спират да пушат в колите - Всекидневно започват да чистят колите си, че не ми се седи в лепкави седалки - Започват да карат Мерцедеси, БМВ, Ауди и други подобни лимузини ... Май ще си караме на евтиньитье цени, така както гледам ;)

Напълно си прав. Ако колите са чисти, в отлично техническо състояние, а не каруците които дрънкат на всяка неравност, ако самите шофьори са приветливи и чисти, а не мазни, вмирисани толупи, то тогава 1,20лв/км ще ги даваме на драго сърце. Ама за да получиш трябва да дадеш.

Sm3hurk0

И да допълня.... Да си слагате багажа в багажника, а не на седалките, че следващия клиент може да е по-капризен.

Ало,пишман синдикалиста,защо сега се появяваш,а когато твои колеги предложиха цена от 0.60лв. мълчеше наврян някъде! Мръсна пасмина сте всички тъпи и нахални бакшиши, какъв синдикат, какви 5 лв. има пазарни правила, като не ви харесва напуснете пазара, гниди!

Умножават ми заплатата х6 и няма да имам проблем и на 2.50 на километър. Дори всеки ден с такси до работа и обратно.

Тези чували ли са за "крива на търсенето и предлагането" ? Или при тези цени умножават по същия брой клиенти :))

Върнете UBER и им дайте 1.20 лв на километър :) Да видим как ще изгният по стоянкте, като не са доволни. Не знам защо си мислят, че таксиджия трябва да е престижна, скъпоплатена професия.

да го закръгляме на 2 кинта и цяла БГ да ставаме бакшиши

Не знам, как го смята Шишо Бакшишо, ама на мен Варненска транспортна фирма ми взима по 1,20 на км за транспорт на 14 тона стока до Румъния с ТИР, предполагам таксито му харчи повече от 40 тонен камион :)

И на мен ми трябват минимум 5000лв. месечно за да задоволя нуждите си. МОЛЯ ОБЩИНАТА ВЕДНАГА ДА МИ ГИ ОСИГУРИ !

... на метено ... + тоалетна хартия !!!

За таксиджиите ще кажа само: - Цената се определя от пазара. - Всеки има право да предложи услугата си на каквато иска цена. Все пак ако търпи загуби ще е до едно време и ще фалира. - За да искате по-високи цени от колегите Ви, трябва да предлагате по-добро обслужване и по-добри коли. - Регулация на пазар се прави само и единствено ако от него зависи националната сигурност. Всичко друго е измекярщина.

Sm3hurk0

Прав си за последното ! Защо държавата се меси, като налага масимална цена на километър. След като слага максимална цена, може да сложи и минимална... Може да каже, как се пресмята тарифата и от какво зависи.... Такситата, като минат на ток, на цената на киловат час на АЕЦ ли ще бъде тарифата ?

Чак смешен стана

Господин председателя на независимия синдикат Авто 94 Димчо Иванов може ли да смята? Таксиметровите водачи карат на метан. Каква е цената му. Как в цяла България са смятали цената за километър пробег и е между 0.5 и 0.6 лв/км.? А във Варна цената на горивата са най ниски. Да не говорим, че от летището до автогарата ми искат 15 - 20 лв., а от Шумен до Варна, шуменско такси - 90км. за 7лв. Тези "варненски бакшиши" искат за един ден да станат милиардери.

лапачи НЕЩАСТНИ !!! Бегом на БОРСАТА !!!

с твоята кола не може да стане освен ако не я бута някой циганин.

Цените на горивата се сринаха във Варна, те искат да вдигат. И протеста им е срещу някой, който бори картела им с по-ниска цена.

Много грешни изчисления. Дори да приемем спорните разходи от 24000 лева на година на автомобил и себестойност 1,05 лв/км, излиза че тези 24000 лв формират разход от около 0.90 лв/км след приспадане на разхода за гориво. С други думи, бакшишите ще карат около 26000км ефективно годишно, или 1100км месечно или 36-37км на ден. При среден курс от около 5км значи всеки бакшиш ще кара по 7 курса на ден. Така че изчисленията са много грешни, защото едва ли някой от бакшишите изчислява по-малко от 100км ефективни на ден. Т.е. разхода не е 0.90, а 0,30-0.35 или с горивото стигнахме до 0.50 Начислявайки и справедливата (според автора) надценка от 15%, то цена от 0.60 е нормална. Но явно целта не е да се представи истината.

Sm3hurk0

Сега ще ти дам стойности за правилно изчисление. Пълните и празните километри, реално са: 65% пълни и 35% празни. Приеми, че пълните км. са 70% - за да не е в ущърб на клиента. колко пълни километра трябва да направиш, за да може да платиш в края на мецеца: Такса за диспчери, застраховка ГО, застраховка на пътниците (различна е от ГО), лизинг на автомобил (около 800 - 1000 лева за читава кола и 450 за Дачия), Гуми ( сменят се на около 65000 км.), Масло ( 4 литра Х 20 лева средно литър, има и по скъпи масла и по евтини) и се сменява на 15000 км., Накладки предни - смяна на 35000 км. - 100 лв., накладки задни - 55000 км. 50 лв., смяна на съединител с маховик - 800 лв. средна цена ( има и по-скъпи - тези с демпферен маховик - 1700 + 400 за смяна), Акумулатор - средна цена 160лв. и се сменя на 3-4 години, Смяна на тапицерия - средно за 1 година с цена 40 лв., автомивка - 10 лв. миене на 2 дена 1 път, свещи - на 15000 - 20000 км Х4, Филтри - 4 броя ( маслен горивен въздушен климатик) Добави горивото за необходимия пробег + разходи за сериз (масла накладки съединител), горивна помпа и тандем помпа + други дребни пари за крушки + някой лев за почерпка на полицията.... Тук не се отчита износване на двигател и скорости ! А сега сметни цената или и това не можеш !

ЧЕ НА ЛЕТИЩЕТО БАКШИШИТЕ СИ КАРАТ ПО 2 ЛВ НА КМ ОТ ГОДИНИ...

Ей, бакшиши нагли, аре, обратно на село, да си се погрижите за изоставените ниви и градини на дедите ви. Напълнихте градовете, оформихте панелните гета, вместо да си стоите в къщите на родителите ви, и на това отгоре, искате да богатеете без напън и градивен труд. На нивата ще станете по-бързо богати, вижте от историята как България е била икономически стабилна с развитото си селско стопанство.

Лизингът се плаща за между три и пет години. Колата се експлоатира 15. 5000 лева поддръжка е при пробег около 100 000км на година. Нормалното съотношение пълно празно е 1/1. Може да се постигне 70% пълни километри, но с повече чакане или 30% при по-голяма финансова нужда. На смяна се минават между 100 и 300км. Горивото за 300км е около 25-28 лева. 100 да са ти пълни, с начални такси и престой при цена 70 стотинки са ти 100 лева. Аренда 30, гориво 30. Остават 40. Това е минимума при 70 стотинки. Не ме карайте да смятам максимума.... Обидно е при тези цени на горивата да говорите за увеличение на цената на услугата.

А бакшиша, а помпите?!

Аз предлагам 2.00лв/км по-лесно се смята. Но да има само 50 броя таксита в града / да не ми се мотат по улиците и светофарите / само на стоянки. Колите да са под 5 годишни, чисти и без реклами, без миризма на цигари, водачите с униформи / не по миризливи анцизи и скъсани маратонки / Всяко такси с картон за лоялност и добри обноски. Аман от грабливи бакшиши.

Тоест искаш Uber. Цената е около 70 стотинки/км.

Икономиката не се крепи на таксиджии.Не искат да работят друго и най-нагло изнудват с искания,заплахи и т.н.Има мноого работни места на полето,в корабостроителницата и т.н.(частния кораборемонтен завод "Делфин" постоянно търсят заварчици).Никой в България не иска да се вдигнат цените на такситата ,освен шепа нагли лентяи,че и заплашват дори.

Ей, нямат наяждане тези "бакшиши"...Каква базова цена, нали е пазарна икономика? Щом едни могат да карат на тарифа 0,60 лв/км защо и другите да не могат? Ако не им отърва да си стоят вкъщи!

1,05 лв./км. базова цена :) Този Иванов ми се струва особено нагъл. Танкове ли карате ? Разбирам 4е прости шофьори искат да лапат по 2000 лв, на месец, ама не става.

Знам един дето и сега прави повече от 2000 лв.

ДИМЧО ИВАНОВ-ТОЙ СИ МИРИШЕ....ЗА КАКВИ СМЕТКИ....ЗА КАКВА ЦЕНА.....ТОВА Е БОЛЕСНО СЪСТОЯНИЕ...