Бус ленти ще има и на по-малки булеварди

Регионалното министерство обсъжда промени в изискванията за обособяване на бус ленти, съобщиха от неправителствената организация "Спаси София".

Обратно в новината

Коментари - Бус ленти ще има и на по-малки булеварди | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Какво правят междуградските и особено международните автобуси по бул. "Сливница"? Разни товарни коли - хайде нека се поизчисти трафикът там, пък тогава да въведем ред и в бус-лентите. Това широк център на столица ли е, или магистрала?

А какъв ще е смисъла след като в момента съществуващите такива се ползват от баш тарикатите и КАТ не си мърда пръста

Направете спирка на автобус 111 между Драгалевци и Симеоновско шосерзащото сегашното положение е пълна простотия .Този участък е много дълъг и много наситен с магазини и офиси на фирми и софийска община сигурно на може да си представи особено зимата как се върви на работа до съответния офис.Мисля че не са необходими пари ,за да направиш това добро на хората - две табели и обозначена пешеходна пътека.

Обозначена пешеходна пътека между "Драгалевци" и Симеоновско? През околовръстното може би?

всички улици да ги направят с бус лента, да дигнат и зелена/синя зона и данъците да станат по-сериозни. Не може всеки да се качва на някаква таратайка, да задръства улиците, да кара със 100 км/ч по малките улички само и само да му е удобно пътуването от панелката до кръчмата/мола

Що бе, скъпите коли не правят ли трафик или това е недостатък само на таратайките ... А тази простотия със сините и зелените зони само увеличава трафика, защото осигурява места за приходящи коли, а колите на живущите в зоната сутрин се изнасят и вечер пак се връщат.

Въпрос на обществен интерес. Безпредметно е да има бус-лента, ако по нея ще минават едва 15 автобуса на час. Сметката е проста: 15 автобуса са 1500 човека (ако са пълни). През това време могат да минат доста повече от 1500 автомобила. Съответно, ако става задръстване, явно минават повече от 1500 автомобила + 15-те автобуса. Така че, ако лентата се задели само за 15-те автобуса, това означава, че общественият ресурс, каквото всъщност представлява лентата за движение, ще се ползва изключително неефективно. Ако някой от общината държи да има бус-ленти някъде, да бъде така добър да направи градския транспорт достатъчно редовен, че да има смисъл от подобно действие.

Няма софийски, няма чужди регистрации. Синята и зелената зона са пълни. Какво означава това? 1. Всички са богати да плащат по 10 лв на ден за паркинг? 2. Всички живеят в центъра?

Сам се замисли, сгради с 5-6 етажа по 2 апартамента на етаж и максимум 3 паркоместа отпред!

Ти се замисли. От 2006 година всички жилищни сгради са задължени да осигурят по 1 гаража/паркомясто на апартамент! От 2001-2006 беше 30%. Сега е 100%

Пуснете нормални автобуси по линия 204

Автобус с номер 204 гмеж и ужас

Вече нямам думи, с които да опиша ситуацията с тези малки автобуси. Дружба 2 е един от големите квартали, а транспортът никак не отговаря за толкова много хора. Сега има и Цариградски комплекс, който влиза в пределите на Дружба, а там вече живеят доста хора, а ситуацията с транспорта си е все същата. Е, нови са автобусите, признавам, което е добре, но като не мога да се кача сутрин в тях, това, че са нови никак не ми помага! Хората и без това през деня са подложени на стрес, та този стрес май започва още от сутринта с градския транспорт и ги довършва пак вечерта с него.

Значи аз си плащам пътния данък за да може другарката Фандъкова да си кюфне рейсчетата по улиците за моя сметка? Не може ли всеки да си паща за масрафа, все пак, или трябват нови и неограничени хранилки за бат-бойковите полицайченца?

1. Колко данък плащаш? Пътен? 15 лв на година?!?!?!? 2. Искаш колата ти, другарката Фандъкова да я лъска всяка сутрин ли, щото си благоволил да си платиш 15-те лв с минимално закъснение от 6 месеца? 3. Къде сравняваш твоята кола с 1 човек вътре с автобус? Да си чувал за Car Pool lanes в САЩ? Там дори кола с повече от един човек е с предимство. А тук всеки, купил си кола за 800 лв вече е 'голямата работа'. Автобуса да му прави път, кметицата да му лъска стоповете, премиерът да му прави закуска . . .

Колкото плаща човекът, парите му трябва отидат по предназначение. Събирането на данъци не е привилегия на общината, а задължение да ги върне на хората като свършена работа. САЩ, дето ги даваш за пример, на много места няма градски транспорт или е много по-скъп

Да направят бус лента по бул.Бъкстон! Колите ще летят отгоре. На великия "булевард" има точно две ленти, по една в посока.

Трябва да се въведат и допълнителни налози към шофьорите на коли, за да се насърчава използването на градския транспорт. За втора кола в семейството, данъка трябва да е многократно по висок за софиянци. Въобще има си механизми всякакви, за да се свали народа от колите, трябва да има и желание от страна на властимащите обаче. Не се сещам никой от тях да ходи на работа с велосипед....

А не мислиш ли, че по-добрият начин е да се направи работещ градски транспорт? Не съм забелязал във Виена някой да мисли как да свали хората от колите в града. Те просто ползват добре работещият градски транспорт и не влизат с коли в града. В Залцбург има паркинги в началото на града, където срещу 10 евро можеш да си оставиш колата за цял ден и получваш карта за неограничено ползване в рамките на деня на цялата мрежа на градския транспорт от четирима души. Там също никой не влиза с колата си в града. И на двете места има система от БЕЗПЛАТНИ общински велосипеди, които можеш да вземеш от коя да е стоянка и да оставиш на коя да е друга.

Като си казал А, кажи и Б. 1. Колко ти струва да спреш в центъра на Виена с колата? 2. Колко ти е данъка за колата във Виена?

Абе ти нормален ли си? От Младост 4, където живея, до бул. Черни връх, където работя стигам за максимум 10 минути с личния си автомобил. С автобус 111 пътя е минимум 15 минути и имам да го чакам още 10 на спирката и да вървя още 10 до самата спирка. С метро пък мога да стигна само до Кемпински, от там с някакви прогнили автобуси до обръщалото на Хладилника и после с крайградските линии като 64, 98 и т.н., общо пътят е над час, по-скоро час и половина. За какво да ползвам (гр)адски транспорт? За да ми е удобно, спокойно, чисто, да ми мирише на рози? Когато има реална алтернатива на личния автомобил, тогава може да си позволят да ни дерат както си искат. До тогава, да си гледат работата.

А защо първо не разкарат чуждите регистрации от града и тогава да се захващат с тези които си плащат данъците в София?

и да се въведе винетка за коли, които не са със софийска регистрация, поне 5 лв. на ден или не по малко от 500 лв. на година. Да се забрани на МПС, които не са със софийска регистрация да ползват паркоместата в жилищните райони след 17.00 и преди 08.00ч.

Типично размишление на оПщинар или незадоволена лелка в детска градина. Дори децата реагират много по-добре на личен пример и стимули, отколкото на забрани и наказания. В този ред на мисли би било добре градският транспорт да се направи по-привлекателен, а не личният автомобил по-непривлекателен. Естествено, първото е по-трудно за реализация, но то води до по-висок стандарт на живот, за разлика от второто, което си е чиста проба СОЦ, като отношение към хората и начин на мислене.

И ще настане такъв живот! Като направят бус-ленти, ще настане такова задръстване, че свят ще им се извие и на автобусите. Нещата трабва да се мислят, а не да се действа първосигнално, както бяха сложили регулировчик пред Румънско посолство уж да "облекчава" трафика. Такова облекчение, че всяка сутрин с регулировчик задръстването беше от гара "Подуене", а сега няма, просто защото го няма регулировчикът.

И критериите за бус-ленти не напразно са такива. Ако искат бус-ленти, да пуснат повече автобуси, така че градският транспорт да стане удобен за повече хора. Меко казано е глупаво за 15 автобуса на час един ограничен ресурс, каквато е лентата за движение, да се заделя изцяло. През това време по същата лента биха минали повече хора с коли, дори и при претъпкани 15 автобуса. Къде тогава е общественият интерес?

Хе-Хе, ти си от мързелите, които са отвикнали да ходят и допринасят за безсмислените задръствания, които мързеливци/ дабелозади/, създават, мислейки си че са някакви супер пичове, като висят в задръстване, псуват и замърсяват въздуха, вместо да се качите на метрото и/или в градско превозно средство. Заради тъпаци като вас, в София не се диша, хората са с астма и бронхити, защото повечето кретени от провинцията разсъждават като типични селски тарикати, каквито са си в същност.

Не позна, пич. Аз съм от онези, които карат жена си и двете си деца (4-ма в колата). Което ако трябва да стане със сегашния градски транспорт би отнело около час и половина, срещу 25 минути с колата.

Извинявай, къде ходи това метро, за което говориш??? София НЕ е Люлин, Младост и Надежда! Макар, признавам, това да са най-големите квартали, има още много, които метрото не ги брига, ама грам!

Интересно как ще отделят трамвайните трасета. Улица Козлодуй има само по една лента за движение във всяка посока и трамвайни релси в средата. ОБЩИНАТА направи от единствената лента за движение паркинг ЗЕЛЕНА ЗОНА и единственото трасе за преминаване и на трамваи и на автомобили останаха трамвайните релси. В случая общината ПРИНУЖДАВА шофьорите да се движат по трамвайното трасе. За сведение, преди въвеждането на режим платено паркиране "Зелена зона", паркирането по тази улица беше забранено.

Забранено беше, но пък не се спазваше. И сега участъците близо до Мария Луиза са забранени, но пак има паркирани автомобили. Не ни е виновна общината. Вижте пред големите магазини и моловете, където има маркировка, колко коли са спряли напряко или в ленти за движение само да са по-близо до входа.

Мирослав

А кой трябва да осъществи контрол на спазването на знаците? Ти? Аз? Общината? Държавата?

Защото пред магазините и моловете, не им стига цифроманията вътре, а им позволиха да въвеждат платено паркиране по паркингите им!

Трямваите са ненужен и безсмислен транспорт от времето на каруците теглени от коне. Направо да го махат тоя глуапв транспорт заедно с тролеите. Истината е, че в 21 век вече има автобуси с нанокондензатори, които се зареждат за 5 минути екологични са и могат да завиват на където си искат за разлика от идиотските трамваи и тролеи. Така ще се освободи повече място за електрическите автомобили с които ще се предвижват гражданите в бъдещето. Стига сте живяли с мислите си от миналия век.

Ти да спреш с научната фантастика първо а? Нанокондензатори и автобуси :-). А студен ядрен синтез няма ли

Освен това по буслентите на Сливница се движат непрекъстнато коли. Трябва да сложат камери по целия булевард и да почнат глобяват. С малка сума но неотвратимо. Ще ми се да видя този, който би плащал по 15 лв да кажем на всяко минаване. Да почнат да снимат и да глобяват и тези, които карат по трамвайните релси. И това ще спрат да правят.

И както казва mirosllaw, паркирането на Козлодуй ще стане 16 лв. на час, 15 - за да стигнеш по трамвайните линии до паркомястото и 1 лв. за синя зона :)

Какво правят междуградските и особено международните автобуси по бул. "Сливница"? Разни товарни коли - хайде нека се поизчисти трафикът там, пък тогава да въведем ред и в бус-лентите. Това широк център на столица ли е, или магистрала?