Западните коли се пенсионирали у нас
“Елате в България – вашата кола вече е тук”, гласи популярна българска шега, насочена към западноевропейските туристи, пише Business Week в материал за остарелия ни автопарк.
Обратно в новинатаКоментари - Западните коли се пенсионирали у нас | Днес.dir.bg
Коментари
Ами с 200 - 250 евро заплати, а в доста случай и по-ниски какви коли искате да караме. Те и старите ни се виждат скъпи.
А тези от Business Week могат ли да дадат идея как да се купи по нов автомобил с 250-300 евро заплата?
Така е защото възможностите ни са такива! С малко пари купуваме стари коли! А иначе на кой не му се кара нова кола?!
Така ще е, като сме на опашката по доходи в Европа - сърбите бомбардировки преживяха и пак са по-добре! Тук си имаме едно крадливо племе, наречено политици, които заедно с техните мутри, перачи на пари и т. н. ни таковаха мамата! Та остарелият автопарк е само един от симптомите на това, което става.
ами така си е..с толкова пари, такива коли караме.. всеки знае какви са разходите за нова
Има и нещо хубаво в това - попълваме си резерва със стратегически суровини като метали. :)
добре че поне на запад са богати та има от кого да ги вземем тия барака иначе ако и те бяха като нас или боклуците на едни са богатство за други
Не мога да разбера това угодничество на бълг.медии към чуждите.От влизането ни в ЕС,Англия бълва каквото й падне срещу нас-тотално оплюване на всичко у нас,а нашите медии се надпреварват да цитират този или онзи вестник,вместо да ги игнорират или усмиват.Малко достойнство от ваша страна,не всичко което пише е верно,защитете народа си!!!!
Аз не искам да карам нова кола, защото са тъпкани с електроника която често дефектира или може да се програмира по подходящ начин, за да изглежда дефектирала. В БГ няма достатъчно развита мрежа за пътна помощ, която би позволила при такава случка човек да се прибере нормално в къщи. Зачестяват случаите в който автомобил дефектирал в Русе например се качва на автовоз или платформа и се кара в София за ремонт, защото на място не могат да го ремонтират. Защо да си причинявам това? Автомобил, който е втора ръка, но добре поддържан е достатъчно надежден и безопасен ако човек кара според правилника и наложените ограничения по пътищата. Те така или иначе са предвидени за старите руски возила които са на възраст над 18-20 години... По принцип не би трябвало да се позволява автомобил над 20 години да се движи по пътищата (независимо дали е западен, руски, американски, китайски...), освен ако не е някаква рядка антика за много $$$. Няма какво да се сърдим на Business Week, хората просто отразяват реалността ни. Защо тя е такава, това е друг въпрос... След 5-10 години хората ще са по-добре и старите автомобили ще намалеят...
TE I MNOGO BRITANS V TRUDOSPOSOBNA VUZRAST IDVAT I SE PENSIONIRAT V BG....SLED KATO SI MAMIAT TUPATA IM SISTEMA KOIATO IM VERVA...
има ли нещо в българия да не е втора употреба за 80% от българите?ние обичаме собствеността но доста нехайно я стопанисваме като една от причините е и финансова.знаете ли скъпи сънародници че в германия има лизинг с месечна вноска 90 евро за автомобил на стойност 22000 евро?как става така че в германия е възможно а тук-не???
Има две страни на въпроса. Съгласен съм, че на повечето хора доходите им са недостатъчни за нова кола. Истината обаче е другаде. Купува се евтина стара кола и после се дават луди пари за да се подържа в добро състояние. Сметката е там, че можеш ли да даваш по 300лв. месечно за консумативи, части и/или ремонти, по-добре ги дай за лизинг. Вярно няма да караш 20 годишен Мерцедес, а малолитражка, но ще е чисто нова.
Има нещо абсурдно в държавата ни. На всеки километър автобазари претъпкани с коли, които нямат шанс да бъдат продадени. В същото време търговците продължават да внасят коли и им излиза на на сметка!!!
да не пък новите коли бълват свеж планински въздух ? (една моооого стара кола на газ е в пъти по-екологична от най-новото БМВ/АУДИ ...)
Браво на Business Week- голям извод няма що!Колко трябва да ми е заплатата за да карам нова кола на изплащане(до 30 000 лв.) и да изплащам ап. или да живея на квартира и то без да се мизерства много???ОТГОВОР- 3000лв. твърдо!Може би след 30-40 год. ще стигнем това ниво!!!
СТИГА ПУБЛИКАЦИИ И АНАЛИЗИ - НА ГОЛ ТУМБАК ЧИФТЕ ПИЩОВИ, ОТКЪДЕ ??? БОГАТ НА БЕДЕН НЕ ВЯРВА , ЯД МЕ Е НА ПИШЕЩИТЕ ПОДОБНИ НЕЩА. ЕЛАТЕ ДА РАБОТИТЕ И ЖИВЕЕТЕ В БЪЛГАРИЯ И СИ КУПЕТЕ МАЙБАХ , НО ОТ ЗАПЛАТА !!!!! КАКВО ДА КАРА КАРАМ, КАТО ОТ ДВЕ ЗАПЛАТИ СЕ ХРАНИМ ,РЕДОВНО СИ ПЛАЩАМЕ ТАКСИТЕ , ЛЕКАРСТВАТА, ЗЪБОЛЕКАР, ОБЛИЧАМЕ,РЕМОНТИРАМЕ ДОМА И КОЛА, ИЗДЪРЖАМЕ ДВАМА СТУДЕНТИ СЪС ВСИЧКИТЕ ПОДОБНИ ХАРЧОВЕ+ УЧЕБНИЦИ И ТАКСИ !!!! ЗА ВАШЕ СВЕДЕНИЕ НЕ ПУШИМ И НЕ ПИЕМ АЛКОХОЛ !! Е , НЕ СМЕ ЛИ ЗА ГИНЕС ,А НЕ ЗА СТАТИИ КАТО ТАЗИ ГОРЕ !!????
лошото е , че паркингите бъкат от стари ИЗОСТАВЕНИ коли, бяха подели малко да ги разчистят..но бързо им мина ентусиазма.
толкоз мъни, толкоз гууд господа от Business Week. Такава е милата родна действителност, за съжаление
za syjalenie si mn prava. teq typanari samo znaqt da pi6at. I az hodq s 10 godi6na Astra na rabota. Ne 4e ne mi se kara S-klasa. Neeeeeeeeeeeeee
Има и един друг момент който хич не е за пренебрегване, дори да мога да изгегля заем за покупка на кола и да си купя някоя чисто нова колица за около 25 000 - 35 000 как после ще и платя каското което няма да е по-малко от 2 000 на година, ако не го платя една сутрин като се събудя няма да я има пред блока.
Колешке, на мен не ми се кара нова кола.Любител съм на ретро автомобилите. И моля да не ми противоречиш, защото сме мнозинство. Вместо да хленчите ,че са ви малки заплатите,трябва да започне всенародно извозване срещу заплащане с ретро автомобили.Под мотото-Ще оцелеят сомо късметлите.За Business Week тарифите троини. Да казвам ли защо? До другата колешка ,де не се обижда ,нормално е да е некомпетентна.Подръж на стар автомобил е много по-финансово жестока.Старите автомобили дават и голям разход на гориво. А това радва още повече нашите шейхове .За това не чакаите да получите шансове да се появят нови и достъпни по цена коли.Икономика сестро- поверигата са и сервизи ,масла ,гуми,авто морги,еколози, данъци,дори и Кремиковци както каза някой.Та като споменах Кремиковци се сетих. Знаете ли защо индиец купи Кремиковци ?Индиците започнаха происводството на нови и евтини автомобили.Следовате няма вече да си внасят скаб, а тук прогнизата е до края на годинато да се внесе още 320 000 скрЪБ.
Една нова кола за 300лв минимум лизинг, плюс още толкова за бензин бла-бла . Значи трябва само на месец по 700-800 лв за колата. Значи заплатата ми колко трябва да е... ?
Вероятно статията цели да почувствам вина, че колата ми е стара и да си купя нова. Не се поддават българите на тия чувства, щото виновните са други. Лъжат ни и че една стара малолитражка с катализатор замърсява повече от мощен нов джип та трябва да й завишат екотаксата
Погледнете каква е цената за внос на лек автамобил по митническа декларация и сравнете с цената по която фирмата е продава в България. Двойно!!! Е ако това му се вика нормална държавна политика здраве му кажете! Глупците и крадците, които управляват тази държавичка може да ни принудят и магарешки каручки да подкараме. А за заплатичиките ни в България - не им вяврвайте на маститите икономисти. Не да ни обясняват за производителност на труда , а да ни кажат каква е нормата на печалба при нас и каква е в Европа. Тогава ще лъсне истината за лакомията на новосъздадените Капиталисти.
В ЕС за закупуване на най-евтина нова кола ти трябват 10 минимални заплати, за същата покупка у нас са необходими 100 мин. заплати. Какво повече да коментираме?
Не съм съгласен, че в Западна Европа карат само нови коли. Всеки който е живял там или обиколил знае това. Има известна разлика в средната възраст на автомобилите, но съм сигурен че не е голяма. По-важното е дали автомобилите са технически изправни и всички изоставени бързо да се претопяват.
Не познавам нормален човек, който кара на бензин. Всичко е на някакъв газ. Даже има коли с обем на двигателя 800-1000 кубика -и те са на газ.
Към Гларусчо -- Митология, митология. Пък и като е дошла за малко знаш колко й пука с кого ш си легни
Кви 300лв за поддръжка на месец на стара кола бе?! Поддръжката на една 10 годишна кола трябва да струва много по малко, може би 500лв на година максимум! Освен това нормалните нови коли почват от 40к, другото са евтини пластмасови боклуци, които след 5-тата година почват да се разпадат. Така че смело на старите коли, те и без това са по красиви от заоблените нови сапунерки.
До отвратен: Така е. Да речем че производителността е по-малка, 50-60% от европейската.Разходи за заплати обаче са 5-6 пъти по-ниски отколкото в Европа. Всеки грамотен може да направи сметка. :)
ми дайте ни по 50 - 60 000 лева за кола и аз ще си купя нова кола! Тук с нашите заплати за нова кола, трябва с малко зор да работиш. Като много мрънкате, че имаме много стар коли, дайте ни нови и млъкнете, че ставате смешни!!!!!!!
ми дайте ни по 50 - 60 000 лева за кола и аз ще си купя нова кола! Тук с нашите заплати за нова кола, трябва с малко зор да работиш. Като много мрънкате, че имаме много стар коли, дайте ни нови и млъкнете, че ставате смешни!!!!!!!
jivial sam osem godini v merikata. i tam ima koli pensioneri balvashti sin dim ot izgorialoto maslo. ima mesta kadeto sreshtu 20 bucks minavsh pregleda. Jivial sam i v italia. osobeno v iujna italia e palno s dimilnici. i vav francia ima koli pensioneri kolkoto iskate, balvashti dim. troshki ima navsiakade. Viarno, v BG ot glava na naroda sa nai mnogo. No, kak se kupuva nov avtomobil sas 200/300 ili 5OO kinta dohod na mesec. Ami ne se kupuva. Sega sam v EU i kolata deto si ia karam si ia kupih za 1500 evro, 1994 godina e, i niama nikakvi problemi, i na nikoi ne mu pravi vpechatlenie. Dosta ot moite kolegi v rabotata karat i po stari koli. Rabotata mi e v nauchen institut. Cheers!
Който няма пари да се вози на градския транспорт а да не ми кара някой таралясник на 25 години!
Как няма да дойдат старите коли на западноевропейците тук като тук като политиците на са лоби на внсителите на коли втора употреба и части за тях.Кой ти мисли че стимулирането на покупката на нова кола има положително икономическо, екологично,социално и т.н. значение.Какво да се прави като с пропорционалната изборна система се напълнихме с политици втора употреба и лидерчета на лидерски партии с идеи от преди балканската война.
Като ми вдигнат пенсията от 01 юли ще си купя или Майбах или Бентли. Никакви мерцедеси, бмв-та или други подобни боклуци(като нашите открадници).
Kato cql narod ste golemi meraklii na tezi zapadni bokluci... Kakva nujda ima da se otbelqzva daje po novinite za nqkoq katastrofa ili ne6to drugo .. 4e s BMV se e sblaskalo s AUDİ ...ili nqkoy mafioz se e vozil s CHEROKEE .koy go ebe toq s kakvo se vozi be..pi6e se s li4na ili slujebna kola Kamion ili Avtobus.. ima li postradali hora ili nqma ..tova e .. GRAMOTNİ DİVACİ ste be
За мене въпроса стои така: България не произвежда коли, следователно така или иначе ще се харчат пари навън, тоест ще се изсмукват от БГ и ще се наливат в чужди икономики. Значи е редно тези пари да са колкото може по-малко. Една стара кола, на 5-6-7 години, та дори и на 10, карана и поддържана добре в Западна Европа, на 120 - 150 хиляди е напълно годна да изкара още 6-7 години, без ни най-малко да предствлява опасност за някого. И разходите за поддръжка са съвсем по джоба ни. Ако се купи чисто нова кола има много разходи за застраховки, фирмен сервиз ( за да важи гаранцията ) и пр. Освен това у нас колите си отиват не толкова от износване и остаряване, колкото от лоши пътища, ПТП по задръстените улици, кражби. За една стара кола почти не е проблем да се намерят втора употреба фар, броня, мигач. Частите са относително евтини, а двигателите, ако се пазят, са вечни. Проблема идва от това, че когато хората кажат стара кола, непременно търсят най-евтиното на пазара и се натъкват на най-големите боклуци. Освен това се доверяват на съмнителни търговци. Намерете си добър приятел да ви избере кола и няма да имате проблеми.