Тротоарът - 2 метра за хора, останалото за коли

Върху тротоарите ще се допуска престой и успоредно паркиране, само ако до сградата остава поне 2 метра разстояние.

Обратно в новината

Коментари - Тротоарът - 2 метра за хора, останалото за коли | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Извън центъра на София, в кварталите Борово, Изток и другите, софиянци си държат колите върху тротоарите, а уличните платна за оставени за пешеходците и движещите се коли. Такова чудо по света няма.

Равноправие между държава и граждани - колкото паркоместа за администрацията - толкова и за гражданите

Бахти глупоста. 2та метра разстояние винаги ги е имало в правилника. Като наближат избори и тия се побъркват...

Какво ли означаваше тротоар? За какво ли се използваше??

Умниците които взимат такова решение трябва да знаят, че тротоарите не издържат на такова натоварване ( тегло ). Който разрешава паркиране върху тротоарите трябва да осигурява и средства за ремонт.

Хубаво ще разчистят тротоарите, но къде ще отидат колите? Не разбирам защо вместо да се работи за подобраване на движението, се работи за неговото прогресивно влошаване.

Интересно кой ще го контролира това рязстояние, с рулетка ли ще бъдат снабдени проверяващите? И какво ще стане ако не е спазено? Ще го глобят ли? А на акта ще пише ли кое ХИЛЯДОЛЕТИЕ трябва да се заплати?

А защо просто не направят тротоарите по 2 метра широки и да е ЗАБРАНЕНО паркирането/престоя върху тях?!?!?!?

Има лесно и много ефективно решение на проблема - селяндурите да си се върнат на село! Там има място и за каране и за паркиране а и по-малко катазжии.

Ами да, нека маркират тези 2 метра, щото е глупаво да си носим рулетка и да мерим при всяко паркиране, а и се създават условия за корупция. Но проблемът е, че в София специално са много малко тротоарите над 2 метра.

Винаги са ме дразнели арогантните шофьори. Предлагам тъй като вече почти всеки носи телефон с камерка, когато види нарушител да прави снимка и да я праща в КАТ. На всеки нарушител да се налага 50лв. глоба примерно. Така за нула време ще се съберат пари не само за паркинги а и за да се оправят пътищата.

Във Велико Търново след остър завой на ул.Караминков-пъ за болнични заведения ,където постоянно минават и линейки,половината от платното е задръстено с паркирани автомобили от година и никой не се трогва.Колите не могат да се разминават в двупосочната улица,която при това е с малки габарити.Няма помен от паяк.

Абе стига с глупави промени - това и сега го има, ама никой не го спазва. Само си го местят от единия крачол в другия...

Ша са сетят най-после- дигат сгради, отдолу магазини, а за подземни гаражи никой не мисли!

Честно казано много се съмнявам, че някой ще започне да спазва това ограничение, както не се спазва и досега. Колкото до идеята за маркировка - може тя евентуално да има ефект. Но докато не се построят повече подземни гаражи, шофьорите ще продължат да паркират на тротоарите, в това съм сигурна. Още повече, че в София има много повече коли, отколкото е капацитета на самия град.

Вече има закон и от утре никой няма да паркира по тротоарите. Колко добре ще си живеем. Трябват повече такива закони.

проблема ще се реши само когато общините започнат да строят паркинги а не да измислят сини зони и да си купуват паяци. Ама сетете се кое е по изгодно за кметския джоб

Елате във Варна на улицаЦар Симеон около 22 да видите как с бетонова стеничка ,висока около 30см е преграден напречно целия тротоар инормален човек спокойно може дасе пребие в нея,ако не гледа в краката си.Т.е пешеходеца да слиза на платното.

И КОЕ МУ Е НОВОТО НА ТОВА ПРАВИЛО ,КАТО ТО ВИНАГИ СИ Е СЪЩЕСТВУВАЛО. МПС-ТО ДА Е ДО 2.5 ТОНА И ДА ИМА 2 МЕТРА ДО СГРАДАТА ИЛИ ОГРАДАТА.ДЕПУТАТИТЕ ДА НЕ МИ СЕ ПРАВЯТ НА МНОГО РАБОТНИ,ЧЕ СА ИЗМИСЛИЛИ НЕЩО КОЙ ЗНАЕ КОЛКО УМНО , А ДА ЧЕТАТ ЗДП. СРАМОТА Е. КОЙТО НЕ ВЯРВА МОЖЕ ДА ПРОВЕРИ.НИЩО НОВО ПОД СЛЪНЦЕТО!!!! ЗА СЪЖАЛЕНИЕ:(

Spored men, mnogo rabota shte padne za da se opraviat tezi zakoni, no ako vzemem opit ot vyn shte e mnogo polezno. Vidial sym dyrzavi koito sa si reshili tezi problemi po prekrasen nachin.

Когато Софиянски беше кмет, имаше два подземни паркинга (то и сега май са два), та той агитираше хората за да не им вдигат паяците колите да паркират там, но дребната подробност беше, че престоят струваше ДВА ЛЕВА на час!! Което за 8 часа прави 16 лева и за 22 дена прави 352 лв./месец!

нима някой вярва, че това ще се случи??? софия представлява един огромен паркинг, и ние, нещастните пешеходци, се провираме откъдето можем, забърсвайки от едната страна колаа от другата - стена. където изобщо може да се мине... на никого не му пука за пешеходците! нямаме предимство дори на пътеките, през които шофьорите хръчат като на магистрала, а асо свети червено, най-безцеремонно си чакат светофара върху пътеката.

Абе на 100 метра от народното събрание - Планет Клуб зад Александър НЕвски - мутрите паркират във всички познати ми посоки и то по два реда автомобили. НЯма ден, няма нощ! Що се правят на интересни, никой не му пука! Въпреки че цялата работа е затворен кръг, ние не искаме да плащаме за паркинг, паркинг няма има някакви рекетьорски сини зони! Лицемерие и абсурди!

Ot Sofia sqm, no giveja v Stuttgart. Moga da spodelja 4e v rajonite s malko parko- mesta (a te tuk sa mnogo) situazjata e dori po-losha ot tasi v Sofia. Horata masovo gi globjavat....i nisto. Razbirase 4e kogato se pridvigvam s kola (i sqm dal mnogo pari sa neja) e trudno pri lipsata na mjasto sa parkirane da se vurna v kusti i da se preka4a na publi4ni prevosni sredstva. Reshenieto moge da bude ili sabrana sa avtomobili v daden rajon ili osigurjavane na dostatu4no vusmognosti sa parkirane. Takiva merki biha i oblek4ili zjalostnoto dvigenie v natovarenite gradski 4asti, tqi kato pri lipsata na dostatq4no parkingi 30% ot dvigenieto se sqzdava imenno ot tqrsesti parking avtomobili.

И това ми било ЗДП в европейска държава! Егати идиотизма! Улиците ни са пригодени за трафик отпреди 20-30 години. Вече няма платно, няма тротоар. Всеки гази наред!

Не разбирам защо се пишат все нови и нови закони, наредби и пр. като никой не следи за спазването им. Ако служителите на КАТ си гледаха съвестно и ежедневно работата нямаше да има хаос. Те работят само когато има акция /напр. Светлини, Колани, Гражданска отговорност/ или следят за превишена скорост на определени места за да вземат някой лев. А паркирането на непозволени места, стадата пешеходци на червен светофар, налудничавото поведение на някои шофьори на пътя - това очевидно считат, че не им влиза в задълженията. И томове закони да се изпишат - няма ли ефективни санкции и контрол, няма да има и резултат.

Подземни паркинги, маркировки на тротоарите, полицай на всеки бордюр и т.н. Къде е проблема, от кога е започнал да се заражда? Върху това никои не се замисля. Пък после улиците били тесни, тротоарите били пълни с коли, наемите високи, цените европейски, заплатите балкански и какво ли още не. Ами така е, защото къцо и сакато иска в София да живее, никои не иска да копа на нивата. Над два милиона регистрирани Софиянци, да не говориме за тези дето са с непроменена адресна регистрация. Истинският облик на града започва да си проличава от петък вечер до неделя вечер, защото кореняците Софиянци си отиват по родните места. Тогава и улиците са празни и има къде да се паркира и може да се води нормален живот.

Закони има-но никой не ги спазва.Не ги спазва защото няма пример.Ако депутатите и министрите спазват правилника-дали някой ще смее да го нарушава,както е сега.До министерство на транспорта има малка и тясна уличка.На нея има много смешни знаци,които взаимно се изключват.Идете да видите,кой е в нарушение постоянно.Редовно коли на ДАИ и на министерството правят задръстване.Какъвто министъра такова и министерството-селяк селяк.

Абсолютно недомислие от некомпетентни хора.

taka go napraviha te pederasi,che nqma kade da parkirash vav centara,navsqkade po centara kolite spirat po trotoarite i vav vashtoto vreme se sasipvat plochkite,i kato padne dajd,nali mojete da si pretsavite kakvo stava posle kato hodite varhu takiva plochki,no na koi mu puka,po car ivan asen tochno vav lokalnoto taka spirqt kolite po trotoarite che maika sas kolichka nemoje da mine,a za paqcite nqmam dumi tripati mi vdigat kolata,i taka gadnichko se smeqt,ZA TOVA VSEKI KOITO IMA TELEFONCHE SAS KAMERKA,I KOGATO MINAVA POKRAI TAKIVA TROOTOARI KOITO ZA ZAETI OT KOLI,SNIMAITE GO NA KLIPCHE I MOSLE GO KACHETE VAV WWW.VBOX7.COM DA MOGAT I GOSPODATA DEPUTATI DA VIDQT ZA KAKVO STAVA VAPROS.

Докато не започнат да правят проектите за освобождаване на движението в София, няма нищо да се оправи. Има какво да се направи, ама няма пари. Ей това е! И всеки стиска рамене, защото не знае къде са парите. Надлези ли ще е, подлези ли ще е, ново околомръсно ли ще е... Работата иска работа, не приказки. А пък ние, българите, сме мързелив народ. Повече обичаме да си приказваме, отколкото да свършим нещо полезно. А и сме егоисти- Важното е къде ще паркирам аз, кво ми пука за Вуте? Утре аз може да съм прецакан, ама утре си е за утре. Важното е днес да съм добре! И хайде малко по-екологично. Като се замислим реално, всеки си е седнал сам на удобничко в колата и си е пуснал чалгийката да му свири рано-рано сутрин, докато пътува за работа. Я си помислете какво ще стане, ако всичките коли в София са не с по 1 човек вътре, а с по 4 или 5? Не казвам, че трябва да си направим частен градски транспорт, ама... Във всеки случай, ще се освободи 1/3 поне от движението, а и ще замърсяваме по-малко околната среда.

AMI STANI MUTRA DE GODO,AMA KAT NE TI STISKA

По-добре 2 на 2 на 1 и ще се реши проблема

Колко от тротоарите в София са с ширина 2,00 и повече метра? Ако решат или някой съсед те е наклепал, веднага паякът те вдига, следва паркинга пред театър София-глоба; акт; висене по гишетата на КАТ...удължаване на срока му с месеци и т.н.... И въпрос: На какво основание тротоарите на ул.Русалка, Община Оборище,и от двете страни са заградени с бетонирани колчета и персонално запазени за жителите на блоковете?МОЖЕ БИ СИ ПЛАЩАТ ТРОТОАРНО ПРАВО?! Нека господата от Незаконно строителство в цитираната община се разходят до Русалка-под носа им е!!!

хаха днес ,докато си чаках маршрутката,се забавлявах гледайки как два сопола у полицейски унифорфи щавят шофьорите безогледно- спира колата,говори си с водача до капака на багажника,водача се връща у колата за секунда,после се ЗДРАВИСВАТ ;),колата потегля,а сополът с униформа припъхва ръчичка у джеба,това се случи 2 пъти за 10 минути- след това пристигна патрулка с още двама вътре,качиха се и потеглиха към следващата пусия,педалска държавица !

Не мога да разбера защо непрекъснато КАТ ви е виновен. КАТ може да свърши работа ако 5% от шофьорите са нарушители. В момента нарушителите са 95%. Специално за паркирането трябва закон, който да позволява да бръмчат целодневно едни пчелички и да слагат квитанции за глоба под чистачките. Много по-ефективно ще е от паяците.

Цитат: От днес КАТ започна акция за проверки и глоби за нарушителите на правилата за движение Досега бяха в Зимен сън. След месец ще са в лятна ваканция. и т.н.

Значи, на тротоара ще може да се паркира, ако има 2 метра разстояние до сградата. Това предполага, че тротоара е широк минимум 2 метра. Питам се колко от тротоарите в България са толкова широки. Истината е, че в развитите страни по света паркирането по тротоарите е абсолютно недопустимо. Там обаче има подземни и надземни паркинги, така, че страни с много по-голям трафик се справят с проблема с паркирането.

Що ли КАТ се развихря само един или два пъти в годината, а не си върши работата постоянно ? Аз за какво ги плащам тези данъци ????

Ами да - колите са по-важни и от децата. Те трябва да са на тротоарите, а майките с количките - където могат. Може ли някой да ми отговори - тротоарите за коли ли са или за пешеходците? Защото в София оставят безнаказано колите по тротоарите, ние се мъчим откъде да се промушим за да минем и на всичкото отгоре си плащаме за изпотрошените плочки. Ако минат да глобят всички коли по тротоарите може и да съберат за паркинг. Обаче почти всяка сутрин срещу Спортната палата един катаджия си паркира колата на тротоара точно на завоя, там където не се плаща. За какъв ред говорим тогава?!

Няма нуджа да означават и тотоарите пък сега. Щом е тротоар - да е забранено паркирането и спирането върху него. Искам да имам къде да ходя, а не да вървя по улицата. И да махнат тия тъпи знаци за забранено паркирането. Тях днес ги ги има утре ги няма. В САЩ паркирането е забранено където бордюра е боядисан в червено. Ако си спрял до червен бордюр значи си загазил.

На тия, собствениците от синята зона /разбирай общинската фирма Паркинги и гаражи/ им дай само да я разширяват и по този начин да крадат директорите и /дали не по същата схема като на Вальо топлото/ повече пари от дружествата с оглед на финансирането на партийните им централи. Интерестно след като се пряват промети в закона - те от полза на кого се - на гражданите или на директорите на дружеството - партийни бенка на СДС и други централи. Интересно по какъв начин може да се оплаче човек от тяхните своевелия - това по въпроса за това как може да се измери разстоянието на тротоара. Сигурто в фотоапаратчетата ще има и автоматичен брояч.

Браво,Хард,прав си - селяндурите OUT

обикновено ,ходейки по тротоара си нося ключовете в ръка и ако ми се наложи да се провирам между кола и стена , на колата и оставям скъп и траен спомен. аз също съм повечето време с кола , обаче sorry - пешеходците на тротоарите , колите на платното.всеки да си знае мястото.

Всички вие наясно ли сте, чезаконодателите са дали задължение за строящите сгради да осигуряват за жилищата в тях на 110% паркоместа /ЗУТ/ и сега..... Внимание! Това не се отнася за магазините и ателиетата в сградите, а на това отгоре са дали възможност за центъра това да не важи: там може и на 50%, защото нямало къде да се осигурят! Сигурно повечето живеещи в София знаят Арена на бул. Т. Александров-дадоха на собствениците терен за огромен паркинг и въпреки това колите вечер задръстват улиците и булеварда/ всички са в нарушение тогава, а кьораво ченге не съм видял/, като при това имаше изградени 3/три/ подземни етажа под киното /за Метроболница/, ама там си направиха пак киносалони, защото от гаражи не се печели толкова. Да знаете колко общински чиновници са станали милионери от това!

Ау, то имало място и за хората???!!! Къде?

Защо КАТ не обяви телефон за сигнали за нарушители ? Виждаш някой да кара на зиг-заг , или е паркирал така , че пречи на пешеходци или на др. автомобили да се движат безопасно и се обаждаш да идват , да го проверяват , глобяват , каквото трябва . Обаче , май, не им стиска на полицаите , защото знаят кои си позволяват да не спазват закони и правилници .

Добре Hard, хайде връщай се тогава.

Никакви коли по тротоарите! Аз като майка с дете се виждам в чудо как да маневрирам с количката по нашите софииски улици и трябва да ви кажа, че често споменавам нечия майка.... Хич не ме интересува , че нямало достатъчно паркинги - тротоарите са са пешеходците, както е навсякъде в нормалните държави! Но ние естественно не сме такава...Искам да мога спокойно да мога да стигна до там, за където съм тръгнала с количката, а не да се чудя на прибежки да минавам по платното, защото некой селяднур прост дето на село си паркира колата точно пред входа е решил,че и у София така се прави, се е праснал на целия тротоар и за мене и детето няма място!