МОН призна за калпави 40% от учителите

40% от учителите няма да получат никаква добавка по новата система за диференцирано заплащане. Останалите преподаватели, според точковия резултат, ще получават месечна добавка до 70-80 лв.

Обратно в новината

Коментари - МОН призна за калпави 40% от учителите | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

СЪЖАЛЯВАМ, ЧЕ ИСКАХ ДА СЪМ УЧИТЕЛ!!! Вече не искам.Сега съм безработна. Делегираните бюджети и диференцираното заплащане превърнаха образованието в грозен бизнес на политическа основа и това ЧУДО се ражда в сектора на СИВАТА ИКОНОМИКА! Учителит без стаж не са без мозък! Без стаж - без право на работа А, между другото, почти научих различните майчини езици, защото да се говори български език в училище не е задължително. БРАВО МИНИСТРЕ!!!

Za6to se stigna dotuk?Zaplatite na u4itelite i sega sa malki,i sega sa diferencirani :1. po trudov staj,2.po zavar6ena stepen obrazovanie,3.po pridobite kvalifikaciia sled tova Ne vijdam kakvo ima da se diferencira ?Tova celi razdor v u4itelskite kolektivi i palna vlast na direktorite .Na niakoi ot tiah nikak niama da im e lesno .Pomislihte li za tova ,g-n MINISTRE? Vie mai ne obi4ate da mislite ,oba4e....Polu4avate si hubavata zaplata i ste zagarbili napalno obrazovanieto .Sramuvam se,4e takiva kato vas ni u4at kakvo i kak da pravim !!!!SRAMUVAM SE,4E SAM U4ITELKA V SOBSTVENATA SI DARJAVA....Osvobodet stola na niakoi,koito naistina 6te milee za stranata si i 6te iska gramotni ,znae6ti i moje6ti balgarski grajdani !!!

Калпавият учител си остава калпав. Вместо да му намаляват заплатата, по-добре да го уволнят. Защо да тормози децата. На времето преди 10 ноември учители ставаха тези, които не се класираха в другите престижни ВУЗ-ове за професии-право, икономика, МИО и така в тази гилдия попаднаха случайни хора, които никога не са искали да бъдат учители. За да си добър учител на първо място трябва да обичаш професията, да я работиш със желание и най-вече да ти се занимава с деца.

Не смятам , че съм некадърна! От хора , като вас държавата ни е на този хал --и си заслужаваме съдбата ! С такова правителство , с такъв министър , с такова съзнание , скоро децата ви може да се обучават на ТУРСКИ език !Да видим тогава?????

платете проверката на класни и контролни,щото не всички проверяват

Ceta komentariite i nastraxvam.Vaspitani e dvustranen prozes -semeistvo-uchilihte ne se otchita.Semeistvoto e na parvo miasto.Uchitelite sa dobri , niamat stimul.

До възмутена! Това не са деца, а някъквя улична пасмина! Колкото до субективизма при оценката от директорите това важи още повече за болниците.Такъв е редът.Който иска да го прамени да не мрънка, а да излезе в Балкана!!!

stiga s tezi dascali niacoi sa po tapi ot uchenicite/

КАК Е ВЪЗМОЖНО ДИРЕКТОРИТЕ ДА ОЦЕНЯВАТ УЧИТЕЛИТЕ, ИМАЙКИ ПРЕДВИД МЕТОДИЧЕСКИТЕ КОМПЕТЕНТНОСТИ НА ПОВЕЧЕТО ОТ ТЯХ, А И НЕ САМО ТОВА:)))?!?! Явно малко корумпирани им се видят на тия от МОН.Ето прогнозата ми за финансово поощрените учители в едно малко училище в близост до географския център на БГ:1. директорът увеличава заплатата на този с който си я дели/не че сега не го прави с някои доверени:)))/. 2. директорът увеличава заплатата на тези които са послушковци и му създават емоционален комфорт, не си търсят правата и са съгласни и с най-безумните му идеи. 3.директорът повишава заплатите на тези които му правят подаръци уж за училището, а по някое време този подарък се оказва в дома му:)).....да продължавам ли? Колко ли са тези които са се разпознали до тук?:))) АЛО, МОН! Директорите от преди 10-15 години сигурно са ви най-ценните кадри, щом и дума не се споменава за някакъв нов подбор, нов критерий и подмяна...или са подбирани да бъдат все от незаменимите.

Bjax u4itel v edno malko i kitno selze,bliso do Sofia-Aprilovo.Mnogo si obi4ax rabotata i naj ve4e dezata.Prinudena da napusna poradi ikonomi4eski pri4ini,ve4e 12 godini jiveja v 4ujbina i prepodavam urozi po balgarski na deza ot smeseni semejstva.Ne sam saglasna ,4e naschite u4iteli sa loschi, na u4itelja, saradi niskijat jisnen standart padna mnogoi avtoriteta.Poglednet samata statija,neja ja 4etat u4enizi sasto-kakav sram g-n Atanasov!?

За корумпираните директори - ами има си начин - като научиш тарифата, отиваш в икономическа полиция, и даваш белязани банкноти (добра йдея е да се повикат медиите за момента, в който извеждат директора с белезници). Но ако хората кротко си дават подкуп, защото искат да бъдат назначени, кой им е крив, че са се хванали на това хоро? Е, сега ще трябва да го изиграят докрай. Рибата се вмирисва откъм главата - та ако директорът е корумпиран и/или е податлив на политически (и друг) шантаж - шоуто продължава. В училището на приятелката ми мнозинството предлагат комунизъм (по равно да им се разпределяли надбавките), при все че има коренна разлика между едни и други учители там.

Dete v 7 klas sricha kato chete,a ima 6-ici po vsichko!!! Da kajat uchitelkite kak stava tova???? I da ne revat za zaplati,te samite sa sas zanijenie kriterii i negramotni! Da hodiat v Albania /povecheto/

Porednata prostotija na ministerstvoto. Nikoi znae li kolko energija i trud habi edin u4itel v li6enite ot elementarni uslovija balgarski u4ili6ta??? Niakoi znae li kak tezi hora izhranvat semeistvata si? Kak svarzvat dvata kraja, sled kato sa u4ili nai-malko po 5 goidni?Za da polu4avat mizernite 150 evro, triabva dori da se satezavat? Ministre, taka niama da motivira6 u4itelja, a 6te go ozlobi6 o6te pove4e!!! A tova 6te reflektira varho novoto ni ob6testvo!!! Sramota e!Hora, ne stoite bezu4astni. U4itelite sa tezi,koito davat tlasak na va6ite deca po trudnija jiteiiski pat.

Г-жо Възмутена,не си въобразявайте,че Вашите деца са онеправдани,защото са добре облечени или може би искате да кажете,че учителите не са се съобразили с факта ,че това са деца на родители с много пари.Те просто не са заслужили оценката,която Вие искате.За категорията граждани,които Вие представлявате е изключен факта,че Вашето дете може да има по-ниска оценка от това на някой по-беден от Вас.Но е така:децата свикнаха с мисълта,че те са по-висши от другите защото родителите им имат много пари и могат да купят всичко-дори и интелектулните им възможности.Но не се притеснявайте-децата Ви ще бъдат богати собственици (по наследство) и техните съученици с повече знания ще им бъдат ратаи и наемници,нали ще им купите всичко в този живот.Не винете учителите с по-голям жизнен опит и педагогически стаж-те са жертви на системата,която Вие създадохте.Забележка им работи могат да бъдат винаги за отличен-все ще се намери някой учител или друг специалист да им ги подготви срещу заплащане.

Do vazmutenata.Kato sa tolkova nekadarni u4itelite ,koi vi obu4ava i trae nevazpitanite deca,koito vie/ne vsi4ki roditeli razbira se/ne poglejdate?

това е поредната гавра с българските учители.То е от ясно по-ясно,че приближените до директора ще имат увеличение,другите ще духат супата както обикновено до сега.Всички министри до сега които са били на образованието си правят експерименти и с учениците и с учителите.Но това,драги мои вече е прекалено.Хей,учител вдигайте се пак на стачка.ОСТАВКА НА МИНИСТЪРА! ДОЛУ ПОРЕДНИЯ ЛУМПЕН! О М Р Ъ З Н А МИ !!

Че образованието ни е под всякаква критика, не е тайна.Но това оценяване на учителите май е поприбързано, за да се отчете деиност. Оценката им може да е справедлива, само ако съществува едновременно със записани / пожелание на учениците / предмети. А това е много далече от нашето образование. Така , че всичко е мимикрия и продължаване на агонията на образованието.

И аз като всички други искам да изкажа своето мнение. Моята съпруга е учителка по история и преподава от пети до дванадесети клас, тъй като норматива не разрешава назначаването на повече учители. В къщи се учи денонощно, тъй като тя не си позволява да застане пред учениците си недостатъчно подготвена. Това за всеки клас, за всеки урок. Освен това всяка година излизат нови учебници, с ново съдържание и ново тълкувание на историческите събития и тя не си позволява лукса да не се подготвя. Освен това е и класен ръководител и в къщи е някакъв ад. Постоянно звънят родители, с които тя разговаря за държанието или подготовката на децата им. Иначе в училище минава за много строг учител, който държи на дисциплината в час, в междучастието, постоянно е сред децата, организира все нещо, я разходки, я екскурзий, я тържества и т.н. Не й остава време за хората в къщи, за себе си дори.

Съгласна съм, че учителите трябва да имат диференцирано заплащане, което да зависи от определени критерии, доказващи качеството им на работа.Има ли, обаче, субективен елемент при оценката, винаги ще има потърпевши , недоволни и такива, които взимат големи заплати заради близки отношения с определящите ги.Трябва да се намери начин оценката за работата да бъде единствено и само обективна.

За мен по уважително е да използвам ДАСКАЛ- така че се обръщам към всички ДАСКАЛИ (тези отдадени на професията си) . 1. Как е възможно да се съгласите на таези умни приумици на министъра(еднодневка диференцирано заплащане .Как е възможно(хипотетично и реално) Даскали с енакъв ценз еднакви нормативи ,еднакви държавни образователни изиквания и критерии,преподаван един и същ предмет,еднакви функционални задължения .....и т.н да получават РАЗЛИЧНО ЗАПЛАЩАНЕ ???? и вие си мълчите ... 2. ЯНКА ТАКЕВА си осигури вече политическата кариера...с въвеждането на този прогресивен метод.....и стар от вековете РАзделяй и владей ако беше останал старото заплащане ..заплатите щяха да скочат на всички със цели 30лв ....и може би управляващите се застраховаха срещу СТАЧКИ ............ 3. МЪЛЧЕТЕ И ТРАЙТЕ и още повече ще смачкат вашето съсловие .....с най -искрени чувства виждам един изход да се вдигнете СЕГА на общонационална стачка ..но не за мизерно увеличение а мин . за 200% ..........КЪДЕ ОСТАНА ВАШИЯ СТАТУС .....и защо си мълчите . ДЕРЗАЙТЕ И УСПЕХ ....

Старите хора казват-даскал и поп -осъдени няма.Че малко го е опял,че малко го е научил-никой не дири сметка за това

Поредното ненормално решение в една ненормална държава. Това, което чух по телевизията снощи, ми даде да разбера, че образованието на двете ме деца изобщо не ангажира МОН и българската държава. Степента на овладяване на учебния материал не е основен критерий за оценка на учителя. Щом е така...за какво да говорим... държавата е абдикирала от средното образование.... Да, имам наблюдение... Помня училището преди 10 години...все още го имаше... говоря за центъра на София...съвсем близко да НС. Превърна се в кутило на оси. Не че нямаше кадърни учители...ама явно те не бяха послушни... по една време не бях сигурен кой управлява. Слава богу, децата вече не са в това училище... то е пристижно.. не е за моите деца. Как да стане ли? Тестове по всичко в края на всеки срок. Ще стане ясно какво са научили децата и как се е справил учителят. Анонимна анкета за учителите - децата и родителите трябва да имат мнение за качествата на всеки учител..и да могат да го изразят. Останалите критерии са маловажни, но нека да ги има. Една система не може да се оценява сама себе си!!! Това е ясно на всеки. Другото е мижи да те лажем!!! Горкичките ни деца.

ei priqtelio parvo si nau4ete tova koeto sa vi kazali da imate da ni prepodavate i posle obijdai ministara.4udq se koi tapak ti e dal diploma ili mai bil sa6tiq kato teb.aide nqma pove4e da si otvarqm ustata 4e 6te se zasrami6.

Уважавам усилието да се направи нещо за боледуващото ни образование, което , както всички знаем, не може да не отразява състоянието на цялото общество. Въпросът ми е дали има аналогични на предлаганата система за оценка на качеството на учителския труд, утвърдила се на практика в страни на ЕС например? Във Франция, Германия, Австрия и др. е заложено на възможностити за постоянно повишаване на квалификацията на всеки учител и на повишаване качеството на работата на целия колектив. Струва ми се по-логично отколкото да се залага на стремежа с цената на може би всичко и най-вече на екипната работа (но не с положителен знак) да се активизира борбата за заветните чисти 50 лв, защото учителите са частта от това общество, които в рамките почти на изключението плащат данък върху реалния си доход!!! Нима може да се прави паралел между предложеното стимулиране на държавните служители напр. (и за какво говорим като съотношение!?) и това на учителите! Гостпожи и господа, помислете за статуса на учителя и за реални стимули! Вие считате ли, че бихте могли да се посветите почти изцяло на децата заради 50 лв? Едва ли! Нека бъдем реалисти и не откриваме топлата вода. Добрите практики са съществували и все още ги има в нашето училище, те са факт и в немалко други държави. Нека поне веднаж МОН да подходи разумно и наистина помогне на образованието, а не симулира дейност. А ние учителите може би поне веднаж ще проявим съсловна солидарност и няма да разрешим да бъдем унижавани заради съмнителни материални стимули!

С всеки изминал ден се убеждавам ,че държавата ни е сбъркана.Нека този министър каже,в коя държава от ЕС учителите са по-слабо платени от България.Бях учител 14 години,от 4.5 съм в чужбина.Не могат да повярват,че съм работил/с висше образование/ за 100 евро на месец.И сега макс. увеличение е 40 евро - да се чуди човек,да плаче ли ,да се смее ли на простотията на този министерски екип.Нека когато говориза учителски заплати да каже колко е учителската заплата на учител с полувисше и висше образование,а не да говори за средна заплата в образованието.Мисля, този министър с нищо не е повдигнал авторитета/самочувст бълг.учител - напротив , поставената му задача е да го унижава постоянно и да го смачква.ДАНО БЪДЕ ПРОКЛЕТ,заедно с всички министри от последните 15 години

Убеден съм,че всички,които отново плюят учителите в този форум,са хора,които не могат да се оправят със собствените си деца и в безсилието си търсят оправдание в даскалите.Човек първо трябва да погледне себе си,и то с 2 чифта очила,а после да се възмущава и обижда.Бедна Българийо,скоро ще останеш и без даскали.Като гледам и те взеха да се изнасят в чужбина...

А какво да правя аз обикновения логопед сред куп различни учители, които хал хабер си нямат от моята работа. Според тях ние никаква работа не вършим и на нас се гледа несериозно. Питам Ви аз, господин Министър, кой ще оцени достойно моя труд. Според тази система на оценяване такива като мен ще получат увеличение на кукуво лято.

В най-скоро време в България ще има внос на учители!!!!!!!!!!

Министре, не смяташ ли, че е време да си ходиш? Зсрами се малко!!!

Хей министърчо, я първо се научи да се бръснеш (какво демонстрираш?). И докато си министър имай респект от Учителите.

Nali wsi4ko w darjawata e nared,ta stignahme i do obrazowanieto.Saglas sam,4e triabwa da ima niakakwi kriterii za zapla6tane i to deferencirano,no za6to pak se tolerira 6uro-badjana6tinata? e blizak na 6efa e O.K,koito ne-aide,mizernata zaplata i unijeniata.Ne e izmisleno dobre.

Приятелката ми е учителка по БЕЛ в 5ти и 8ми клас. Четох преразкази на петокласници, които са буквално нограмотни след начален курс- граматически и правописни грешки, изречения без смисъл, смяна на времената, както им дойде... Оценяването не трябва да е субективно, обаче, защото тук думата имат другите преподаватели и директорите и съответно по-близките до директора ще са с повече точки, а това носи само интриги. Истината е в два теста- входящ и изходящ за класа. Оценяват се резултатите и според напредъка на учениците се определя възнаграждението на учителя. Че учител, който до 4ти клас е оставил децата неграмотни, ще остане без пари и ще се види колко е калпав, си е проблем на този учител, но ще спаси децата от това на 20 години да не могат да напишат името си.

Po bezdarnia, zloben, negramoten, elemantaren i jalak nachin, po koito e napisan komentarat VI, lichi, che ste ot specheliite konkursite, moje bi ot mladite?! Halal da VI e nestastieto!

Ееееей, ВЪЗМУТЕНАтаааааа, що не вземеш да се поограмотиш, като си тръгнала да се изказваш в блога. Като гледам твоите писания колко вярно са написани, нормално е отрочето ти да изкарва двойки :)))

Че то сега има ли учители??

Отново формални критерии!Какво като си председател на МО,а в часовете се гавриш с достойнството на децата и караш отгоре,отгоре- ще получиш 10 точки! Отново е изпусната същността на учебния процес!За възпитателния и дума не става! Преди години това с точките пак го имаше,изкара 2 години,има-няма! Ще направиш изкуствен урок с ИКТ,а като нямаш сърце за децата,пак 10 точки! Има нещо сбъркано в цялата образователна система!Дръж си учителите в нищета,квалифицирай ги/давай им ПКС,ако си плащат/проформа и се тупай в гърдите ,че мислиш за бъдещето на нацията - ето това прави МОН!Демонстрират,че не са информирани,а правят нещо само,за да го отчетат в мандата!Е,слава на бога,българското образование не започва и не свършва с господата Вълчев и Атанасов!Там някъде долу има и учители с достойнство,които си гледат работата без измислена парадност - те и без нова дреха ще направят празник в душите на децата,повярвайте ми!

Предлагам на др. Г. Ганев националния защитник да оспори и разпоредбата, с която се въвежда задължителното изискване кметовете и учители в общини и райони да притежават минимум образователно-квалиф степен бакалавър, за да не се нарушават редица права на гражданите, залегнали в Конституцията. Омбудсманът е категоричен, че спорните текстове от противоречит на конституционно-регла принципи като народния суверенитет и забраната за дискриминация при упражняване на избирателното право и право на труд, включително въз основа на признака образование. С това да се даде възможност 40% от учителите да са неграмотни, но задължително да притежават правилни раднински и други връзки!

ot minalata godina kato e po4nal da predizvikva sadbata/ministara/ s groznoto povedenie kam y4itelite kolko nechastni sly4ai ima. na tezi xora samo 4e pazat dtsata toazi zaplata im e malka

има ли друга професия в която заплатата ти да зависи от други?Може ли цялото общество да разбира от образование?А ако учителите не оформят в края на годината любимите си ученици? да ама не те са страхливо племеза една троха ще има сега едно съскане в учителските стаи,ще започнем да се гледаме на криво.Ще гледаме кой с кого говори и така.............

случайна среща-в жената в бяло - учителката своя аз познах! ПОКЛОН КЪМ ВСИЧКИ УЧИТЕЛИ!!!!!!

бравос!!!!! най-нак ще си купя нова рокля с картинки!!!! ще я показвам насам натам и ще ми се радваааааааааат

ако всички учители са некадърни-що си пращаш децата на частни уроци нали и те са учители-значи си даваш паричките напразно остава да си ги откраднала

едно време бях учителка като идваше празник ми носеха сланина и яйца не ща овеличението/о- е у/ искам сланина и луканка, и патешки яйца

ей ИНСПЕКТОРКЕ, ти май си болна ма сигурно не си спечелила конкурс. В регионалните инспекторати не работят инспектори а супер експерти кажи нещо за тях ма ма- съкратено обръщение към пенсионерки

u4itelite nekadarni ami deputatite ami ministriteami vsi4kite razboinici ot toplofikacia i tn ?U4itelite pone vse o6te sa v u4ili6teto i se borjat kolkoto mogat

Министъра е калпав!

Не е гавра това, а не е ли гавра това дето се подиграват с нашите деца.Това сега не са учетели а само едни даскали.Ако си по- добре облечен значи вашите имат възможност и двойки и тройки докато не отидеш на уроци/е сега вече си ги препращат при учител, който води на другия клас за да не ги наказват.Споделям това защота неможе писменните работи да са ти отлични а пък все на устните изпитвания нищо да не знаеш.Няма да скрия че това е практика във френската гимназия Пловдив.И още нещо ние всички сме ........... та можем да преценим детето ни колко знае по ........, но няма да им доставя удоволствие да се моля. Моля се да не е двойка, а иначе знания имаме.ТА НЕКА СЕГА И ТЯХ ДА ГИ ПООЦЕНЯТ

По глупово нещо от това няма. То е много ясно, че тези пари ще бъдат дадени на доносниците на директорите, а такива има навсякъде. Няма да има значение колко работиш, всички знаем, че има и такива, които са пуснати от горе. Така, че учителят, който си гледа работата и не е с връзки да не чака повече пари. ТАКА ЩЕ СТАНЕ - ПОВЯРВАЙТЕ МИ!

Az sam detska u4itelka.Pitam se,dali vaob6te spadame kam u4itelskata gildiy.Za nas nyma poso4eni kriterii,koeto avtomati4no ni pri4islyva kam nekadarnite u4iteli.