Как се реагира в извънредни ситуации с полети у нас

РВД обясни как се действа при ситуации като тази, при която два самолета на Wizz air кацнаха на неработещото летище Пловдив. Авиокомпанията изказа благодарност.

Обратно в новината

Коментари - Как се реагира в извънредни ситуации с полети у нас | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Айде стига ревахте, бе! Приземиха се самолетите (хора, машини и екипаж) благополучно при тоз зверски вятър - дето човек поваляше - и почнахте да му сеете на дъното ряпа. Що така, що онака? Може ли нещо се угоди на българин, а?

ЛЕТИЩЕТО НЕ Е БАКАЛИЯ ДА ЗАТВАРЯ В 22 ЧАСА. ВЪЗМОЖНИ СА ВСЯКАКВИ СИТУАЦИИ. НО ЛЕТИЩЕТО В ПЛОВДИВ Е БЪКАНО С ДЪРЖАВНИ СЛУЖИТЕЛИ, КОИТО ХАБЕР СИ НЯМАТ ОТ АВИАЦИЯ. ДОРИ В ТОЗИ РЕЖИМ ТРЯБВА ДА ИМА ОПЕРАТИВНА ДЕЖУРНА ГРУПА ,КОЯТО ДА Е НА РАЗПОЛОЖЕНИЕ ПРЕЗ НОЩТА И РАМКИТЕ НА 45 МИНУТИ ДА Е ГОТОВА ЗА ДЕЙСТВИЕ

Като пътник на самолет разбрах само,че и положението ни в авиацията е същото ,като на границата.Всеки си влиза и минава през нея,както , когато и откъдето си поиска.Т.е хаоса е пълен в държавата и само господ ни пази за сега от беля.Той поне не иска 20 заплати.Много "калинки" на възлови места????

Добре де, самолета решил да се приземи там, УВД само ги водело и не се меси в решението му. По ТВ само това дават и стигат до ...самото презимяване. А никой не казва - Добре де, като са разбрали, че те ще се приземят там, как никой не е вдигнал един телефон на шефовете в Пв и да каже - Пешо, давай твоите хора на летището, че ще кацат аварийно 2 самолета. Те се познават, не може да си нямат и лични телефони. Щяха да имат поне 1+ ч. преднина, а не 3 мин.

В нормална държава дори да се наложи да се каца на полето или на магистралата, да не говорим за съществуваща писта, веднага, Веднага, ще пристигнат линейки, пожарни, полиция. А едва след това "персоналът" на летището. Тук сме ....

На мен не ми е ясно, като на летището има само охрана, как самолета е получил разрешение за кацане, как са запалени светлините на пистата, как кулата е водила кацането, как самолета е разбрал на коя стоянка да спре...

Абе те да са благодарни, че е имало къде да кацнат безопасно, защото никой самолет не е останал вечно във въздуха. Какво пък чак толкова се е случило. Било е аварийна ситуация.

Не е било "аварийна ситуация" а нарушаване на процедура по безопасност на екипажа и оперативния център на авиокомпанията. Необходимо е разследване и подробно запознаване със случая на всички служби и организации свързани с безопасността на полетите.

Защо българите сме винаги отрицателно настроени? Ако се беше случило нещо по-лошо пътуващите щяха да са благодарни и 10 часа да стоят в самолета само и само да са оцелели, а сега се глезят за 3 часа престой

На тая държава и приляга друго знаме, червено на черни точици, да знаят хората къде пристигат.

Така се прави сензация ... стил дир.бг и всяка БГ медия...

Летище Пловдив, летище Горна Оряховица, летище Варна, летище София (което ще го прихватизират 2016 г.) ... ... някога бяха летища. Някога имаше такава държава - България ... Сега вече и по летищата е ясно пълната разкапания на държавата България ... След четвърт век "свобода", "демокрация", "свободен пазар", ЕС, ПЕС, НАТУ и ФЕС (накрая).

Благодарна съм на Дир.бг за възможността гражданите да коментират обявите, но съм възмутена от публикуването и начина на коментар по въпрос, който засяга сигурността на граждани-летящи и тези на земята. След коментарите на правещите се на много знаещи , който разбира български , остава с мисълта , че в страната няма контрол на въздушното ни пространство и всеки може да си каца когато иска и където иска ако оповести аварийна ситуация - дори и ако е измислена. на запад в един труден за сигурността момент помолиха гражданите да се въздържат от излишна информация и те сложиха снимки на котки, а тук се написа толкова информация, че и на неосведомения да му стане ясно колко писти имаме, колко са дълги и в какъв режим работят . Който пише тук трябва да мисли и за това!!!!!111

Значи така... Две котки порода "Нисколетяща улична превъзходна" се приземиха успешно в неработещия кучкарник на село Долно Уйно.

Да кацнат на неработещо летище, това е класа.

ВизАир и преди имаха мерак да вземат пловдивското летище. Явно действат по въпроса. А дано, щото иначе съвсем ще западне.

При аварийно кацане на самолет обикновено в цивилизованите страни, независимо дали приземяването е на магистрала или поляна, или "несъществуващо летище от друго измерение 2д", всички спешни служби са на мястото по възможност даже преди кацането... Всичко друго - пълни глупости и оправдания ...

При неработещо летище няма как персоналът да бъде привикан посред нощ на работа и да бъде там преди самолета да прелети от София до Пловдив. Самолетите са били в полет 3-4 часа преди кацанията. Имали са достатъчно време да разберат какво е положението в София и да си изберат друго СИГУРНО летище за кацане. Има си метеорологичен минимум за дадено летище, за даден модел самолет и за пилотите. Ако ситуацията е под минимума, тогава кацане не се опитва, а се лети към предварително избраното резервно летище. Проблемът в случая е бил, че навсякъде в страната вятърът бе много силен, така че наистина безопасно кацане е можело да се направи примерно в Букурещ или Истанбул. И от там с автобуси или се изчаква промяна на времето в София.

Как цели 2 самолета са кацнали на НЕРАБОТЕЩОТО летище под контрола на РВД? Пистите сигурно не са били осветени?! Нямало е диспечери?! Никакви екипи?! Никаква охрана?! Колко часа са чакали там? Смешно е. Ако не бяха граждански самолети? Пак ли щяха да констатират присъствието им часове по-късно? Смешно е, защото показва до каква степен е неадекватна реакцията на всички служби тук. В Канада, Русия, Германия, САЩ и прочие самолети летят цяла зима. Над Лондон се разминават на минути и пак някак се оправят хората. След като имаш аварийно летище, ще имаш и екип на повикване и ще го държиш в готовност. Извинявам се много но реплики от сорта "летището е несъществуващо от ... часа до .... часа" са повече от абсурдни.

"Самолетите са били в полет 3-4 часа преди кацанията. Имали са достатъчно време да разберат какво е положението в София ---" Самолетите разбрали, мислели .... Имаш летище и го охраняваш. ТИ отговаряш за него! Отговаряш за всеки кацнал самолет, балон, хеликоптер и прочие обект, без значение в коя част на денонощието. Отговаряш за всеки инцидент в рамките на летището и си длъжен да осигуриш възможност за кацане на всеки аварирал граждански самолет.

Сетих се един виц: 6:00 сутринта. - До полет номер 1224 Wizzair, тук кулата на летище Пловдив, ако ни чувате моля разклатете крила. Повтарям, ако ни чувате разклатете крила! - Тук полет номер 1224, чуваме ви. Кацнахме преди 5 часа! Ако ни разбирате, моля разклатете кулата ...

Както се очертава ще се окаже чет не са имали горивъо да стигнат до друго летище... Абе wizzAAir е една от най скънзите.

За какво ревете, тъпаци? Летището не работи в тъмната част на денонощието и точка. Кацнали са аварийно, няма кой да ги посрещне. Ако може да се говори за вина, тя е на авиокомпанията, която е длъжна да се погрижи за пътниците си.

КОЕ СТРУВАЛО НА ДЪРЖАВАТА 100 000лв ?

А бе я ме светнете щом летището е затворено, кой е проверил полосата с автомобил преди кацането. Щото директора се изцепва по-всички телевизии, че летището има само охрана. А осветлението е пуснато дистанционно.

Никой не е изпълнил както това, така и другите мероприятия по процедурите! И това е най-страшното! Но преди да плюете навсякъде, помислете кой ги е пратил там, без да е проверил всичко!

Стига сте ревали. Можехте и да не кацнете. Във въздуха по-добре ли беше!

Сегашните самолети когато са на височина 10 000м могат да летят 120км. Когато са над Софоя могат да избират още 4 летища. Ама те избрали точно затвореното.

Срамота и грехота е резервното летище на София и летище на втория по големина град в България да е затворено през нощта. Всичко може да се случи, ако има мъгла в София, ако има инцидент на летището, ако... Ей ганьовци, това е държава в Европа, не в Африка!

Другия път пак ГЕРБ и Тотев!

Ако не е община Пловдив (т.е. по твойта логика Тотев, макар, че трябва да е по-скоро данъците на пловдивчани) летище няма да има, защото то в момента се финансира от общината. Не ти е виновен Тотю, а чистата икономическа логика - на 100км от най-голямото летище в България - София е трудно да има друго, което да го конкурира при този обем на пътници. Сега друг е въпросът, защо самите адиокомпании ползват за резевно летище на София летищата в Бургас, Варна и Букурещ, които са по на минимум 3x по въздух и 4-7x по суша по-далече от Пловдив, който е и с най-добрия климат от тях за летище...

Ние пък за малко да си помислим,че приюта за политически калинки, наричан накратко РВД, може да е бил виновен! Дасе извиним дружно на протежетата на герб и дпс!

Тези от РВД не са ли предупредили командира за работното време на летище Пловдив, защо са осигурили само въздушен коридор, нямат ли връзка с другото летище и да ги предупредят, че към тях идва самолет и то не един а два.

Оф, хората как ли са се учудили, че претендираме, че сме част от Европа, а предлагаме разбиране от каменната ера.Всяко летище трябва да има опция за извънредни ситуации.Все едно да затворят пътищата след 20ч. и никой да не минава по тях, а ако на някой се разболее нито линейка, нито собствен автомобил да не минава - това ли искат да ни убедят?Пълни нещастници са в управлението на тази държава.

Когато не бяхме в Европа имахме 9 денонощно работещи летища за граждански полети.

То тия летища нещо голям бизнес били. В Пловдив да речем има по два самолета на седмица да кацат. Може би да успявят да се самоиздържат с тия два самолета. А пък Горна Оряховица направо троши рекорди по пътници. И там сигурно има песонал, със заплати. Дайте тогава всеки от нас да си направи по едно летище. Може никой да не каца и пак да печелим.

Във Варна не е по различно точно е 06.40 угасят лампите на магистралата и ги светват след 19.00 обаче точно тогава трафика от Варна до летището е зверски има кацащи самолети и народа отива и се връща от работа. После лампите светят цяла нощ ама пукната кола няма да се движи. Който не вярва да се огледа за изкривените мантинели в този участък.

С други думи лампите ги гасят много рано и ги светват много късно. Ползват някакъв скапан таймер. Който никой не регулира съобразно здрача.

Щърбата пак чист ще излезне, да не би някоя групировка да го прикрива?????Щото и тази групировка иска летището да си го купи........ама то оправи ли си собствеността???

Ей туй майните две летища имат и пак гледат да затворят рано, за да се приберат да нанкат.

такъв вятър беше, че пътниците трябва яко да да ги е друсало. вместо да са благодарни на екипажа, че ги е приземил живи и здрави, те щели да съдят авиокомпанията. струва ми се неблагодарно!

Тази компания е голяма скънза и пътниците рядко остават доволни. Има защо да се възмущават. Добре че работещите гледат да са добри с пътниците. Но не и затова че са живи и здрави защото хората са направрили нещо повече от каквото е трябвало.

Предвидливите пътуват с националния превозвач и са предпазени от подобни преживявания!

Пълни глупости!

Хайде стига сте ревали, нали сте кацнали. Червен килим и фанфари ли чакахте. Ама селяния и тя се качила на самолет и само мрънка!

Не, само работещо летище

Дори при царящата , режисирана отвън , разруха в България , професионалистите са си на ниво ! Браво ;)) Бог пази България ! И има защо :)) СЪс здраве !

от държавното предприятие Ръководство на въздушното движение . Излиза, че всеки самолет може да се преземи нощем на това летище без всякакъв проблем, а тия си пощат въшките!

Шило

Направо. Дето се вика- само стълба да си носят.

Шило

Сега пък какво не ви хареса? Два самолета кацнаха, без никой да разбере. Проблемът е бил, че няма как да слязат пътниците. Е, не е ли истина? А, ако самолетите бяха на други, пълни с нещо друго?

и то спи нощем. На сутринта се изказва, какви сънища е сънувало! Смешнициииииии!!! Ако беше кацнал самолет с терористи , щяхте да си умрете в съня!!

Шило

Не можаш обаче нещо да разбера- този материал за Летище Пловдив ли е като цяло, или е реклама на Летище Бургас?

Понеже пловдивското го фалираха зорна. Сега другата страна иска да покаже ето на не може без нас. Щото так или иначе другите летища са по- далече.

Всяка чужда авиокомпания трябва да има представител на летището при излитане и кацане на самолета.Този представител получава непрекъсната информация и при такива ситуации е длъжен да организира транспорта на пътниците си до крайната точка-а това Wizz air не са го направили!Всички потърпевши пътници да си търсят компенсация за мъките и загубеното време,което е по вина на Wizz air ,а не на летище Пловдив!!!Това е поредната подигравка с пътниците от страна на Wizz air !Не разбирам как има още хора,които пътуват с нискотарифни несигурни авиокомпании,които в повечето случаи и не са по-евтини от нормалните авиокомпании...

Шило

Ти май си от Летище Пловдив, а?

Не съм от летище Пловдив,а съм работила за чужда авиокомпания и съм наясно с правилата!На мен също ми се е налагало да пътувам до Пловдив,да посрещна там самолета и да организирам транспорта на пътниците !Задължение е на всяка авиокомпания да организира и превози за своя сметка пътниците до крайната точка!

Шило

дано куриерът го занесе в работно време. Че останаха без благодарностите.

Летището в Пловдив - изключително красиво.

Възпитаните хора благодарят и се извиняват за грешките си.

Дължини на пистите: Летище София - 3600 м Летище Пловдив - 2500 м Летище Варна - 2517 м Летище Бургас - 3200 м Летище Г. Оряховица - 2450 м

Явно някой е пропуснал, че летище София има нова писта от няколко години. Не знам обаче как са по показателя "товароносимост" - колко тежки самолети могат да кацат. На Бургас съм виждал АН-124. На София максимума който съм виждал е "Боинг 747"

Моите адмирации към г-н Управителя на Летище Пловдив и целият персонал за поетата отговорност!Мъжка постъпка!В добавка изпращам цялото си презрение на всички онези журналя които "Търсят под вола теле"!

нали летището е на концесия, не е даром - има разписани ангажименти!