Първата копка на участъка беше направена от министрите на регионалното развитие Николай Нанков и на финансите Владислав Горанов и вицепремиерът Томислав Дончев.

Ремонтните дейности на отсечката от Ябланица до Боаза възлизат на 55 млн. лв. като, според министър Нанков, при проектирането са спестени 40 на сто от първоначално предвидените средства.

Строителството трябва да приключи в срок от две години, но Нанков увери, че участъкът ще бъде завършен по-рано.

Той допълни, че до два месеца ще започне и реалното строителство на участъка от "Хемус" от Шумен до Търговище на п.в. Белокопитово.

По думите му, магистралата е приоритет за правителството, в момента тече проектирането на участъка от п.в. Боаза до разклона за Ловеч, Плевен с дължина 52 км и, ако няма обжалване на процедурите, до края на годината и там ще започне реалното строителство. Започва и проектирането на следващите 85 км до Велико Търново.

Нанков каза също, че очаква през 2019 г. и в двата участъка да има реално строителство. По думите му, до 2025 г. цялата магистрала трябва да бъде завършена като за това ще са необходими още 1,3 млрд. лв.

Финансовият министър Владислав Горанов заяви, че това са най-смислените инвестиции, направени от това правителство, за да може да се разкъса възелът, в който е "впрегната" Северна България.

"Аз убедено вярвам, че, когато бъде завършена магистралата, обещанието, с което преди малко повече от година обикаляхме тази част на България по продължение на магистралата, сигурен съм, че, когато завършим този проект, Северна България ще започне да догонва Южна.Трябва да имаме приоритети, трябва да развиваме регионите", коментира още Горанов.

Вицепремиерът Томислав Дончев каза, че правителството има голямата задача да направи така, че по-голямата част от Северна България да не е провинция.

"Противно на това, което виждате, ние не инвестираме в асфалт и бетон, ние инвестираме само в хора. За нас е важно те да могат да пътуват, да работят, да стават по-богати и да се развиват, това е крайната цел, за да може столицата да е свързана с морето, за да може нито една част от територията на Северна България да не е отделена."