Машинистите забелязват, че излизат искри от локомотива. Предприело се е аварийно спиране на влака, съобщиха от пресцентъра на „Български държавни железници“ /БДЖ/.

Установено е, че причината за пожара е технически проблем, възникнал в близост до жп прелез село Карагеоргиево.

Композицията се е състояла от две машини и шест вагона (едната машина била в неработещо състояние, а двата вагона в края на влака били спални).

Около 23.00 часа по време на движение е усетен мирис на изгорял проводник. 41-годишния машинист и 25-годишния помощник - машинист забелязали, че локомотивът, теглещ композицията, гори в долната си част, като спрели влака и започнали действия по гасенето на огъня (отвън с пожарогасители, а отвътре с противопожарна система на локомотива).

По първоначални данни пожарът е предизвикан от авария на подкошови хоризонтални вентилатори на машината, които дали късо съединение.

Служителите на БДЖ сигнализират и „Пожарна безопасност”.

Огънят е потушен от два противопожарни екипа на РЗПАБ – Айтос и един екип на РЗПАБ – Бургас, състоящи се от един противопожарен автомобил и четири огнеборци.

С влака се превозвали около 60 пътници и служителите от БДЖ, като от инцидента няма пострадали.

Извозването на хората е организирано с автобуси.

"Впечатлени сме от служителите на БДЖ - изключително мили, внимателни момчета, които действаха адекватно и без излишна паника. И говориха чужди езици, което е похвално за кондуктори. Тези момчета останаха спокойни, дори и когато някои от пътниците се поизнервиха доста. БДЖ трябва да ги награди за проявеното мъжкарско поведение и професионализъм", заяви една от пътничките във влака.

Извикан е друг локомотив, който да обслужи влака

Работата по случая продължава от служители на Районно управление на МВР – Айтос.
ИЗБРАНО