1/3 от учениците - жертви на кибертормоз
Една трета от класическото ученическо насилие преминава в киберпространството, сочи изследване, проведено сред 1600 седмокласници в края на миналата учебна година.
„Някъде между 25 -27% от децата са жертва на една или друга форма на тормоз. Но за разлика от класическия, когато това се случва пред свидетели и в училище, кибер тормозът е скрит, подъл и незабележим, през мрежата няма граници и за него няма ваканция. За съжаление вече има доказани случаи на самоубийство по тази причина”, каза Игов.
Той уточни, че тази тенденция остава неуловима не само от учителите, но и от родителите. „Когато възрастните не знаят как да се справят с детската агресия и насилието в училище, най-често прибягват до забрани и наказания. Това обаче не премахва насилието, а просто го маскира. То преминава във форма, която е невидима за възрастните, превръща се в т.н. кибертормоз – по мобилния телефон или по интернет. Така нареченият “cyberbullying” е проблем за целия свят, но у нас нещата изглежда ескалират”, заяви Игов. По думите му възрастните не разбират за този проблем, защото нямат подобен опит.
Данните от изследването са свързани със съвместения с УНИЦЕФ проект „Училище без насилие”. Игов посочи, че с пилотен проект в четири софийски училища психолози работят както с учителите, така и с децата и родителите. Преди началото на учебната година ще бъде представен модел за превенция на кибертормоза. „Ще представим и специален наръчник за родители, с надеждата да ги подготвим за случващото се и да ги убедим, че в партньорство с училището те могат да се справят и то без да прибягват до забранителни или наказателни мерки”, каза още Игов.