За това призовава Асоциация Активни потребители, като според нея това ще има оздравителен ефект за самите компании и ще бъде справедливо към тези, които си плащат редовно сметките.

В момента в балансите на някои от дружествата са записани като активи несъбрани вземания от неплатени сметки на клиенти с давност повече от 10 години, въпреки че Върховният касационен съд само преди два месеца ясно се произнесе, че вземанията на топлофикационните дружества са т.нар. "периодични вземания" и за тях се прилага тригодишна погасителна давност. През май съдът взе това решение и за сметките за ток и вода.

Тези вземания в голямата си част са на практика несъбираеми, но остават някои въпроси, посочват от асоциацията.

Трябва ясно да се отбележи, че потребителите могат да се възползват от тригодишната давност само в рамките на съдебните производства. Съдът не следи и не присъжда служебно давността, а трябва да бъде направено възражение за давност в конкретен момент и по подходящ начин, за да бъде взето предвид, заявяват от Активни потребители.
Според тях собствениците на съответните топлофикационни дружества могат да решат този проблем и извънсъдебно като опростят старите вземания и избегнат дългите и финансово обременителни съдебни процедури. 

Така топлофикационното дружество ще може да насочи ресурсите си към събираеми задължения - по-новите неплатени задължения, които още не са погасени по давност.
ИЗБРАНО