Няма да има проблеми в оперативните медицински дейности на екипите при евентуално прекъсване поддръжката на комуникационната свързаност на спешна помощ, заяви заместник-министър Мирослав Ненков на пресконференция в Министерство на здравеопазването.

Повод за пресконференцията е писмо от фирмата-изпълнител на услугата по осигуряване на комуникационна свързаност и поддръжка на информационно-комуникационните системи на спешна помощ, в което се казва, че фирмата ще пристъпи към поетапно спиране на дейностите, считано от 14 август.

Договорът с въпросната фирма е изтекъл на 22.07.2017 г., а Министерство на здравеопазването е пристъпило към единствената законова процедура – обявяване на нова обществена поръчка по реда на ЗОП.

Два месеца ще текат процедурите по обявената вече от здравно министерство обществена поръчка за поддръжка на информационно-комуникационната система. Стойността е с 1 млн. лв. по-ниска от досегашната, а в условията е заложено фирмата – контрагент да снабди с мобилни паник-бутон и всеки от екипите на спешната помощ.

Има изградена и функционираща паралелна система за свързаност между екипите, Центъра за спешна медицинска помощ и тел. 112, което гарантира, че няма да има забавяне на линейки, проблеми при предаването на адреси или какъвто и да било риск за здравето и живота на пациентите, посочи заместник-министърът.

Той допълни: Във всички Центрове за спешна медицинска помощ са налични и функционират архивиращи системи за приети и отработени сигнали. Категоричен съм, че сътресения няма да има – на практика до подписването на нов договор ще върнем стария режим, по който екипите са работили преди 2009 г.

Най-страшното, което може да се случи, обясни още д-р Ненков, е временно адресите да бъдат писани на ръка. Това по никакъв начин не може да забави пристигането на екипите до адрес, категорични са директорите на всички центрове за спешна помощ в страната, с които Ненков се срещна по-рано днес. На двете срещи – с шефовете на ЦСМП и с медиите – присъства и директорът на Дирекция „Национална система 112“ инж. Цветомир Цеков.