Става дума за българин, който гостувал заедно със свои близки на бившия премиер. Самолетът до София обаче закъснял 3 часа, а когато кацнал, се оказало, че багажът им го няма. Въпреки уверенията, че ще дойде на другия ден, куфарите на гостите все още не са пристигнали. Уверили ги, че ще си го получат утре, когато обаче трябва да си тръгват от България.

Ето и цялата публикация:

"Драги читатели,

През изминалия уикенд (5-6 август 2017 г. ), в разгара на летния туристически сезон, Техни Величества Царят и Царицата поканиха гости от Испания в дома си в Царска Бистрица. Държим да споделим с читателите на сайта и да помолим колегите журналисти да дадат гласност на по-долу описания случай. Той разказва за премеждията на множество пътници, споделени от един сънародник, летял със същия полет. Прилагаме неговият разказ за едно твърде “интересно” пътуване с националния ни превозвач:

“Поредни закъснения и лъжи от страна на Националния превозвач или пътеписа на един изстрадал пътник.

Закъснения, липса на информация, откровени лъжи, закъснял багаж, абсурдни … обяснения. Компенсация – липсва. Вече месеци от както проблемите с националния превозвач "България Ер" стават ежедневие. Почти няма полет, който да премине безпроблемно. И то въпреки, че държавата уж се намеси и разпореди проверки.

Последният такъв случай е полетът FB472 Мадрид – София, който трябваше да кацне в София малко преди полунощ в събота. Да … ама не. Още на летището в Мадрид стана ясно, че ще има забавяне, но никой не подозираше колко драматично ще е цялото това пътуване.

Все пак излетяхме. Вместо да се кацне в София както казах около полунощ, …. кацнахме около 3 нощес. Уморени, раздразнени, полетът бе тежък, защото и самолетът бе неудобен, стар и най-вече -тесен. И тогава … оказа се, че багажът на всички пътници изобщо не е бил натоварен. Самолетът се оказва пълен с друг товар. Явно платен по-скъпо от нашия!

Дали International Air Transport Association (IATA) не би следвало да наложи една сериозна и заслужена глоба за тази измама? Поредна подигравка. А в цената на нашите билети багажът, разбира се, си стоеше.

Тук дойде ред на новото обяснения от страна на "БГ Ер" – Спокойно, утре багажът Ви ще дойде с полетът от Мадрид, и ние за наша сметка, ще Ви го доставим до посочени от Вас адреси.

Това отне още 1 час престой на летището, където трябваше да опишем адрес за доставката на багажа, а и самият багаж. И така до сутринта.

Но ако си мислите, че това е краят – май не познавате "БГ Ер" – неделният полет е от малък самолет – ембраер, който НЕ може да бъде натоварен с багаж извън този, който си има редовно. И те това отлично са го знаели, когато ни излъгаха, че още в неделя ще сме си получили багажа. Нагла лъжа, която, уви, ще остане безнаказана.

И какво следва – ново обещание – багажът Ви идва …. ама във ВТОРНИК. Понеделник полети няма. Значи 3 дни, ако и тогава не се случи нещо, може би ще си получим багаж. Аз вече не вярвам.

И знаете ли какво – аз съм българин, някак съм свикнал такива монополисти. Но сега се борим за туристи – чужденци, свикнали на друго отношение. Какво им е първото впечатление от България? Когато летят с „националния ни превозвач” – това е. Лошо. Отвратително дори.

И само си представете сега тези хора, който 3 дни ще са без никакъв багаж какво ще кажат за България после? И дали ще се върнат те, или пък ще посъветват другиго да дойде. Няма. Най-малкото, което "БГ ер" трябваше да стори, е да компенсира всеки един пътник, особено тези, които не са от тук, за това, че ще трябва да си купуват неща от първа необходимост.

И докато все още очаквам багажа си и гледам новините, виждам, че остават по-малко от 5 месеца до българското председателство на ЕС. Драмата около НДК е водеща все още на моменти. Но дали само това е важното. Много ми е интересно как ще се рекламира България с такъв национален превозвач? Шест месеца тук ще пътуват много и много хора, които досега не са имали сблъсък с такъв монополист с държание от времето на тежкия социализъм.

Колебая се дали да помоля министър Павлова да препоръчват да НЕ се пътува с този оператор. Хубаво е, че днес вече имаме множество low cost компании, които оперират тук".