3 г. условно за катаджията, заснет да взема подкуп
Софийски градски съд постанови 3 г. условно с 5-годишен изпитателен срок за вече бившия катаджия Сашо Тръпков, който през 2014 г. бе заснет да взима подкуп.
Присъдата беше произнесена от съдия Петър Сантиров, който преди няколко години беше оправдан за подкуп от 20 000 евро заедно с бившия военен министър Николай Цонев. Условна, а не ефективна присъда обаче поиска и прокуратурата.
Тръпков беше признат за виновен по три обвинения. Първото е за съставяне на неверен документ - написал фиш на шофьор, че е пресякъл неправилно като пешеходец, а всъщност той карал, говорейки по телефон. Другите две обвинения са за получаване на подкуп от 20 лева, който взел от шофьор, за да не му пише акт за отнето предимство и каране без колан. А третото обвинение - за взети 10 лева от шофьор, за да не го глоби за каране без колан.
Тръпков трябва да плати 2000 лева глоба, както и 1500 лева разноски по делото. Освен това 3 г. той няма да има право да работи на държавна служба, реши още съдът.
Самият той не се признава за виновен и ще обжалва. Бившият служител на КАТ, който сега работи като таксиметров шофьор, твърди, че записът е монтаж и той е жертва на постановка. Не може да каже обаче кой стои зад нея и защо.
„Постановка! Що не се яви тоя Митко ли е, какъв е? Това е професионална работа. Забелязах там, че някакъв бял часовник имах, аз нямам бял часовник. Аз съм говорил с хора фотографи, могат и пистолет да ми сложат. Щом съм аз най-големото корумпе в тая държава, нека ме осъдят. Е, ръцете да ми отрежат, ако трябва. Какво да направя? Направил съм един фиш там, документ с невярно съдържание, какво значи това, ощетих държавата ли?“, попита Тръпков в интервю за bTV.
Той обаче не отрече, че на улицата корупция:
„Вижте какво, дайте да не се заблуждаваме, всеки е вземал пари. Знаете ли колко са ме гонили? Едно ще ви кажа, говоря от името на всички катаджии – няма един катаджия, който да каже: „Какво ще правим сега?“.
Тръпков каза, че съжалява само за едно:
„Искате ли да ви кажа в тоя КАТ кое ми беше любимата работа? Регулиране на движението в кръстовище, е за това съжалявам в момента“.