Съпрузите оцелели по чудо и се отървали невредими. Според полицаите жената, която е шофирала в момента на инцидента, е виновна за него, защото загубила контрол над автомобила. Свидетели обаче потвърждават, че агресивният водач на черен джип с германска регистрация се движел с много бързо, изпреварвал от дясно и присветвал с фарове.

"В последния момент кола с много висока скорост ме изпреварва от дясната страна, пресича ми пътя и отклонявам нашата кола в лява лента, след което виждам мантинелата и за да не се блъсна в нея, правя рязък завой на дясно и излитам от пътя", разказа пред Нова телевизия самата жена, която пожела анонимност.

Автомобилът, с който пътуват с мъжа й, се озовава по таван в канавката и те едва успяват да се освободят от коланите и да излязат през тясно пространство.

Подават сигнал на 112 и очакват помощ, но вместо това дошлите на място полицаи им заявяват, че има регистрирано нарушение, трябва да има виновен и освен нея, няма кой да бъде.

„Полицаите, пристигнали на мястото на инцидента, са видели само един катастрофирал автомобил. От следите и от ситуацията на място са преценили, че водачът е загубил контрол над колата и е напуснал автомагистралата. Хората са обяснили, че имало автомобил, който ги е притеснил, но не са могли да го опишат, нито да посочат неговата марка. Сами разбирате, че не можем да спрем всеки чужд автомобил, който се движи по магистралата, при положение, че сега има огромен гастарбайтерски поток. Ако се знае марката или цветът на колата, тогава може и да се предприеме нещо”, коментира Росен Рапчев, началник на сектор „Пътен контрол” към ГД „Национална полиция”.

Известният адвокат правозащитник Михаил Екимджиев обаче заяви друго:

„От юридическа гледна точка актът трябва да установи нарушение. В случая просто имаме една повредена кола, явно от пътен инцидент. Това категорично не означава, че има виновно поведение и нарушение на водача на пострадалия автомобил. Затова съм силно обезпокоен от тази шокираща некомпетентност на полицията”.

Според него МВР не си е свършило работата да установи истинския причинител на инцидента, за когото са имали достатъчно данни през телефон 112.
По думите му не може от факта, че има повредена кола да се прави категоричен извод за нарушение на шофьора.

„Съгласен съм с всичко казано от адвокат Екимджиев. В случая просто е следвана стандартна процедура, без да се влезе в детайлите. Няма конкретни данни за този, за който се твърди, че е направил грубото нарушение”, призна и бившият началник на КАТ Алекси Стратиев.

По думите му, когато е имало свидетели и е подаден сигнал на телефон 112, не би трябвало да се пише акт, а докладна записка, в която полицаите да обяснят какво са видели и какво се е случило според свидетелите.

Семейството обжалва акта. След репортажа от КАТ обещаха да направят по-задълбочена проверка.