Това коментира пред БНТ председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов, който подчерта, че никой не е уеднаквил критериите.

За да бъдат спрени корупционните схеми при взимането шофьорски книжки след акцията в ДАИ, се обсъжда изпитите да се провеждат само в държавни коли, оборудвани със супертехника, маршрутът да бъде определян от компютър, а инструкторите от автошколата да не присъстват.

"Все още смятам, че е възможно държавата да се справи с всички тези ситуации, свързани с прехвърлянето на изпитите към частни школи. Ние нямаме дълга скамейка от изпитващи", каза Иванов, след като вчера и от СБА призоваха изпитите да бъдат дадени на частни фирми, за да няма корупция.

От Съюза на преподавателите предлагат още рисковите училища да бъдат прегледани за нелоялна конкуренция и въвеждане на изпит с GPS система. От октомври се предлага навлизането на изцяло ново обучение - ситуационно.

Иванов коментира, че схема в ДАИ я имало още преди години.

"В момента не съм убеден, че има такава схема, защото доста напреднаха нещата. Въпросът ми е кой следи тези изпити и ако той си е на мястото, всяко едно движение на ляво или дясно ще бъде хванато. Не е ясно дали се купува изпитът по теория, или по практика, или е една пушилка, която ще отмине. До момента следствието мълчи, шефът на ДАИ не е уволнен и не знаем пряката зависимост между корупционните схеми и неговото участие там. За съжаление, това е най-слабото ръководство. Дали сме фирмите, те се знаеха. Администрацията не си свърши работата".

По думите му един изпитващ получава между 500-600 лв. и ако заплащането се увеличи с още толкова, ще има и строга санкция.