По предложение на БСП депутатите от комисията одобриха наказанието за движение в тази лента да се приравни с това за шофиране в насрещното платно. За шест месеца са засечени 142 случая на шофиране в аварийната лента на магистралите, съобщи Дарик радио.

По сегашния закон няма изрично упомената подобна глоба, коментира началникът на КАТ Бойко Рановски.

"Подкрепяме така предложените текстове, защото в момента нямаме изрична санкция за нарушител, който се движи в лентата за принудително спиране или спира без да има основание. В момента има един общ текст за неправилно движение по пътното платно, за което глобата е 20 лева или ако е с опасност е от 20 до 100 лева", обясни той.

Според Рановски шофирането в лентата за принудително спиране е нарушение, равносилно на карането в насрещното платно, тъй като заради него са се случвали много тежки произшествия.

С други промени Транспортната комисия прие неправилно паркиралите автомобили, на които са поставени скоби, да бъдат принудително вдигани с „паяк” след 19.00 ч, когато изтича времето за зона.
Депутатите обаче не приеха предложението в случай, че гражданите нямат 30 лева, за да платят за махането на скобата, да имат възможност да получат фиш от КАТ и да си приберат веднага колата, вместо впоследствие да си я прибират от наказателния паркинг.

Освен всичко друго комисията постави образователен ценз при шофьорските книжки. Така свидетелство за правоуправление вече няма да може да си извади никой, който няма завършен поне 10 клас или първи гимназиален курс.

Друга промяна пък предвижда пробите за наркотици да не се обвързват с времето на приема им. Така дори и шофьорът да е приемал наркотици преди 40 дни, отново ще подлежи на глоба, ако се намерят следи от тях в кръвта му.

Също така, ако водачът вече ще може да избере да му бъде направена проба от слюнка с т. нар. доказателствен анализатор, ако не желае да му се взима кръвна проба.

Очаква се промените да влязат в пленарна зала през септември.