БТА
Изправят завоите през Кресненското дефиле
Най-добрият вариант за пътя по Кресненското дефиле е изграждането на две трасета.
Едното - в посока София, да се качи източно от дефилето, а в обратна посока - да се запази сегашният път, като се разшири и се изправят завоите.
Това каза пред журналисти в Пловдив министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.
От всички варианти за този стратегически, по думите му път от коридор номер 4, този съчетава максимално всички изисквания по екологично, икономическо и социално отношение.
Проектът включва изграждането и на необходимата екологична инфраструктура, която да защити всички биологични видове - мрежови съоръжения, надлези, тунели за животни, което включва и шест връзки между двете трасета.
”Пътпроект 2000” ще проектира АМ ”Струма” през Кресна >>
Нанков добави, че технологично този вариант е и най-лесно и бързо изпълним. Той каза, че на 11 септември ще се състои обществено обсъждане на проекта в общините Симитли и Кресна.
Нанков е категоричен, че е безумно да се копае тунел в район, който е сеизмично най-активен у нас и с наличие на тежки магмени скали с повишено съдържание на радиоактивни елементи, в това число и уран.
Не не последно място министърът посочи, че е изключително скъпо съоръжение, което по думите му ще отнеме минимум 6 години за строителството.
Ако до май-юни 2019 година нямаме строително разрешение, ще загубим европейското финансиране (1,5 млрд. лв.), каза още Николай Нанков, който присъства в Пловдив на първа копка на проекта за разширяване на пътя Пловдив-Асеновград.
Бизнесмени от региона са притеснени за съдбата на крайпътните магазини и заведения. Според търговците приемлив вариант за магистрала “Струма“ е изграждането и на 4-те платна от северната част на пролома, а сегашният път да си остане алтернативен.
Представителите на различните организации днес се обединиха около това, че проектът за Кресненското дефиле трябва да е такъв, който да не отнема поминъка на местните хора. Повечето от НПО-та подкрепят варианта познат като "Източния", който предвижда запазване на едната лента в посока Гърция и изграждане на обход източно от Кресна.
Кървавото трасе през Кресненското дефиле >>
77 са загиналите, а 419 ранените при 1163 катастрофи в района на Кресненското дефиле и пътя Благоевград - Сандански от 2012 г. до 2016 г., съобщиха днес от Асоциацията на пострадалите при катастрофи и определиха мястото като най-кървавия пътен участък у нас.
Това каза пред журналисти в Пловдив министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.
От всички варианти за този стратегически, по думите му път от коридор номер 4, този съчетава максимално всички изисквания по екологично, икономическо и социално отношение.
Проектът включва изграждането и на необходимата екологична инфраструктура, която да защити всички биологични видове - мрежови съоръжения, надлези, тунели за животни, което включва и шест връзки между двете трасета.
”Пътпроект 2000” ще проектира АМ ”Струма” през Кресна >>
Нанков добави, че технологично този вариант е и най-лесно и бързо изпълним. Той каза, че на 11 септември ще се състои обществено обсъждане на проекта в общините Симитли и Кресна.
Нанков е категоричен, че е безумно да се копае тунел в район, който е сеизмично най-активен у нас и с наличие на тежки магмени скали с повишено съдържание на радиоактивни елементи, в това число и уран.
Не не последно място министърът посочи, че е изключително скъпо съоръжение, което по думите му ще отнеме минимум 6 години за строителството.
Ако до май-юни 2019 година нямаме строително разрешение, ще загубим европейското финансиране (1,5 млрд. лв.), каза още Николай Нанков, който присъства в Пловдив на първа копка на проекта за разширяване на пътя Пловдив-Асеновград.
Бизнесмени от региона са притеснени за съдбата на крайпътните магазини и заведения. Според търговците приемлив вариант за магистрала “Струма“ е изграждането и на 4-те платна от северната част на пролома, а сегашният път да си остане алтернативен.
Представителите на различните организации днес се обединиха около това, че проектът за Кресненското дефиле трябва да е такъв, който да не отнема поминъка на местните хора. Повечето от НПО-та подкрепят варианта познат като "Източния", който предвижда запазване на едната лента в посока Гърция и изграждане на обход източно от Кресна.
Кървавото трасе през Кресненското дефиле >>
77 са загиналите, а 419 ранените при 1163 катастрофи в района на Кресненското дефиле и пътя Благоевград - Сандански от 2012 г. до 2016 г., съобщиха днес от Асоциацията на пострадалите при катастрофи и определиха мястото като най-кървавия пътен участък у нас.