Просветният министър: Неуместно е УНСС да наказва студента

stat
10:15  |  19 юни 2017 | Общество / Редактор Лилия Чалева /  
Министър Красимир Вълчев коментира скандала с фалшивите изпити във висшето училище Министър Красимир Вълчев коментира скандала с фалшивите изпити във висшето училище
Сн.: NOVA Broadcasting Group

Неуместно е УНСС да наказва студента Кезим Медев, смята просветният министър Красимир Вълчев относно скандалния изпит с писани тройки на празни листове.
Висшите училища винаги реагират, когато един такъв проблем стане публичен. Може би липсва нещо, за да реагират преди да стане публичен. Това е разговор, който трябва да проведем с тях. Има отговорност на академичните ръководства да запазят имиджа. Това коментира министърът на образованието Красимир Вълчев пред "NOVA".

Вълчев определи като неуместно решението на ръководството на университета да накаже с предупреждение за изключване студентът Кезим Медев, който преди дни обвини професор Соня Докова от висшето училище, че пише тройки и четворки на празни изпитни листове. За това, че не уведомил за така проведения изпит първо ръководството и етичната комисия на УНСС, а е разпространил информацията в социалните мрежи и медиите, той бе наказан за уронване престижа на висшето училище.

"Това решение е неуместно. Не живеем във времената на традиционната институционалност. В днешно време нищо не остава скрито", заяви министърът.

Освен това той коментира, че масовизацията на висшето образование е обща политика. Преди 1990 година в системата на висшето образование са приемани 30% от завършващите университети, а днес над – 75%.

"След 1990 година мрежата се универсализира, профилът на висшите училища се универсализира, всички започнаха да образоват по неприсъщи направления. Повечето професионални направления, създадени след 1990 година, са с ниска оценка за качество и реализация”, коментира още министър Вълчев.

По думите му в момента се работи по преструктуриране на приема и финансирането и настройване на системата да работи с по-малко студенти и по-голямо финансиране на един студент, но в зависимост с качеството на обучението и в съответствие с потребностите на пазара на труда.

"За едно и също висше училище намаляваме финансирането за едно направление и увеличаване за други. Тази политика вече дава своите резултати”, заяви Вълчев.

Проф. Докова: Господ ще накаже студента

Междувременно проф. Соня Докова проговори пред медиите. Вчера пред "NOVA" тя обясни, че е писала оценките не на празните листове, а на базата на текущ контрол от семестъра. Според нея нередности на изпита не е имало, въпреки че от УНСС констатираха сериозни нарушения при провеждането му, след като се разбра, че по време на изпита е предложила да пише "Среден 3" на студентите, предали празни изпитни листове.

Според проф. Докова единствената й вина е, че е допуснала до изпит студента Кезим Медев, подал оплакването срещу нея.

"Това лице не трябваше да го допускам. По правилника той трябва да присъства на упражненията и на част от лекциите. А е идвал само веднъж на упражненията, и веднъж – на лекциите. Смятам, че него Бог ще го накаже, независимо от коя вяра е", допълни тя.

Студентът: Гордея се уча в УНСС

"Пожелавам на проф. Докова единствено здраве”, отговори тази сутрин Кезим Медев.
"С мен се свързаха много студенти и преподаватели - някои ме подкрепят, други не”, добави той.

Попитан мислил ли е да учи в чужбина Кезим отговори, че е мислил, но финансовите условия са тежки.

"Не съжалявам, че съм останал тук и се гордея с университета си”, каза още студентът.

По думите му не е лесно да се завърши УНСС, както се коментира в обществото. „Ако не съм подготвен за даден изпит, не мога да го взема”, каза той.

"Искам да работя за добрия имидж на университета”, категоричен е Кезим.

Засега той не си представя да се занимавам с политика.
"Сега мисля само за завършването си. След това мисля да се занимавам с нещо мое", добави Кезим.



Последно в Общество


Младежи на власт

Себастиан Курц е само на 31 и явно ще стане най-младият правителствен ръководител в света. Той не е единственият „младеж“ в политическите висини.