Цели булеварди са празни.

Ежегодната инициатива се провежда за трети път в Париж. Тя обаче предизвиква противоречиви реакции, отбелязва Франс прес, цитирана от БТА.

"Много е симпатично, обикновено има голямо движение, но сега човек може да върви пеша в центъра на града, това е много приятно", каза на английски азиатски турист.

Френска велосипедистка определи инициативата като гениална. "Хипер приятно е да бъдеш спокоен, без коли", не скри задоволството си тя.

Други обаче разкритикуваха акцията. "За какво служи това?", попита Пиер Шасре, високопоставен представител на асоциацията "40 милиона автомобилисти". Той определи инициативата като чиста проба пиар акция.

"Ако времето не е хубаво в неделя, това ще е ден без пешеходци", иронизира Шасре.

Денят без автомобили в Париж всъщност продължава от 11 до 18 ч. Изключение се прави за такситата, обществения транспорт и линейките.

Инициативата започна през 2015 г. след избирането на социалистката Ан Идалго за кмет на града година по-рано. "Замърсяването убива", не спира да повтаря Идалго на тези, която я критикуват.

Общинските власти се хвалят, че за едно десетилетие са намалили автомобилния трафик в Париж с 30 процента и в резултат на това качеството на въздуха се е подобрило. Тази тенденция е потвърдена и от независими организации.

Френската столица е един от най-гъстонаселените градове в Европа, с множество тесни улици, плътно застрояване и съвсем малко зелени площи.

Париж заема площ от 105 кв. км. За сравнение Мадрид се простира на 604 кв. км.

Ню Йорк, Брюксел и Казабланка са сред многото градове по света, в които има такива дни без коли.