Dir.bg
Пращат ви в...полицейското, ако се съмнявате в сметката си
Тези дни главна тема в българското общество е трагикомичната купувачка на ЧЕЗ, кръстена „кака Гинка”.
Народният фолклор роди вицове, а по-отворените коментират, че Гинка е поредната „калинка”-монополист, зад гърба на която ще печелят...”ясно кои”. Дали Гинка, Калинка, или Иринка – токът ни ще продължи да е скъп, а ние все така няма да имаме на кого да се оплачем от нередностите и високите сметки.
Репортер на Дир.бг проведе разговор на тел. 070010 010, който осветлява някои „тъмни” страни във взаимоотношенията между „продавача”-монополист и нас - „купувачите” на ток.
Звъним на горния телефон. Включва се запис, който ви уведомява, че „менюто” вече има две „подменюта”. Оказва се, че в нито едно от тях не е заложен разговор с оператор. Можете да проверите сметката си, но тя вече ви е известна и ви е вдигнала кръвното. Защо ли? – Защото няма начин за един електрически радиатор, включван от време на време, сметката ви да е 300.
Обаче, няма кого да попиташ какво да правиш. Най-накрая се свързваш с някакво момиче, което те пита за клиентския номер. След известно изчакване, ти казва... каква ти е сметката. Но ти вече си я знаеш.
Въртиш отново и след като пак изслушваш „менютата” и „подменютата”, най-накрая се добираш до жив глас и казваш, че не те интересува сметката ти, а че се съмняваш, че някой се е „закачил” за електромера ти и че таблото зее отворено в един вход, в който влизат всякакви хора...”О, вие не сте за нас, казва любезното момиче. Ще ви свържа с ЧЕЗ Електроразпределение”. Докато изчаквате, тръпнете от ужас да не се разпадне връзката, че пак трябва да изслушате онова за „подменютата”.
Не. Слава Богу, отсреща се чува женски глас. Човешки глас, в който по-нататък в разговора все повече ще се усъмнявате, дали зад гласа има жив човек, или зомби, което си е научило урока. И да му викате, и да го псувате, то все едно е дошло от Тибет, след дълго обучение по непукизъм при някой лама.
И какво се оказва: Първо, не било отбелязано на адреса да има отворено табло. Второ, ако се съмнявате, че някой се е „закачил” за електромера ви, трябва да се обърнете към частен ел.техник, лицензиран обаче /!/, който ще ви издаде контролен лист, с който, ако се установи нередност, отивате в... районното управление на МВР и си подавате частна жалба.
„Е, как, това не е ли ваш ангажимент?! – Аз на вас плащам!”, ядосва се клиентът. Отсреща отговарят, че това не е кражба от дружеството, че да ги интересува. Другата кражба – към „външно потребление” била тяхна грижа.
Вие пак питате, все пак имат ли някакъв ангажимент към вас – за някаква проверка?...Отсреща любезно ви казват, че ще ви повторят, понеже не разбирате /разбирай, тъп си!/, че в случай че се съмнявате в сметката си, но не по причина, че ви краде някой, а че електромерът ви не мери вярно, тогава в рамките на един месец, ще дойде техник от ЧЕЗ, който да провери електромера, и тази услуга струва 30 лева. Ако той установи нещо нередно, ще ви върнат тези пари и ще коригират фактурите ви!.../”Вервай!”/Ако пък искате, може да се направи експертиза на електромера в лаборатория, което трае три месеца и ви струва 54 лева.
„И все пак, питате вие, аз съм ваш клиент, на вас плащам – вие нямате ли някакъв ангажимент към клиентите си?”
– Отсреща ви отговарят, че правата и задълженията са на сайта им, и те са „много”. Продължавате /тъпо/ да упорствате: „И все пак, по такъв казус като моя, не трябва ли вие да направите проверка, не аз да си търся техник?”
– „Аз вече няколко пъти ви обясних, казва любезното момиче – единственото, което мога да направя е, да ви запиша адреса и да го предам, да дойдат да ви затворят таблото!”
Разбрахте ли сега, какъв е безплатният ангажимент на ЧЕЗ към вас? – На „ключар”. Ще дойде някой да ви затвори таблото!?!
На фона на всичко това, едва ли „кака Гинка” ще промени нещата. Монополът преминава от едни ръце в други, докато клиентът и преди и сега, и за в бъдеще ще си бъде с... „вързани ръце”. Негов си е проблемът дали да плати 30,или 54 лева за „проверка”, или да продължи послушно да си плаща 300-та лева месечна сметка.
Репортер на Дир.бг проведе разговор на тел. 070010 010, който осветлява някои „тъмни” страни във взаимоотношенията между „продавача”-монополист и нас - „купувачите” на ток.
Звъним на горния телефон. Включва се запис, който ви уведомява, че „менюто” вече има две „подменюта”. Оказва се, че в нито едно от тях не е заложен разговор с оператор. Можете да проверите сметката си, но тя вече ви е известна и ви е вдигнала кръвното. Защо ли? – Защото няма начин за един електрически радиатор, включван от време на време, сметката ви да е 300.
Обаче, няма кого да попиташ какво да правиш. Най-накрая се свързваш с някакво момиче, което те пита за клиентския номер. След известно изчакване, ти казва... каква ти е сметката. Но ти вече си я знаеш.
Въртиш отново и след като пак изслушваш „менютата” и „подменютата”, най-накрая се добираш до жив глас и казваш, че не те интересува сметката ти, а че се съмняваш, че някой се е „закачил” за електромера ти и че таблото зее отворено в един вход, в който влизат всякакви хора...”О, вие не сте за нас, казва любезното момиче. Ще ви свържа с ЧЕЗ Електроразпределение”. Докато изчаквате, тръпнете от ужас да не се разпадне връзката, че пак трябва да изслушате онова за „подменютата”.
Не. Слава Богу, отсреща се чува женски глас. Човешки глас, в който по-нататък в разговора все повече ще се усъмнявате, дали зад гласа има жив човек, или зомби, което си е научило урока. И да му викате, и да го псувате, то все едно е дошло от Тибет, след дълго обучение по непукизъм при някой лама.
И какво се оказва: Първо, не било отбелязано на адреса да има отворено табло. Второ, ако се съмнявате, че някой се е „закачил” за електромера ви, трябва да се обърнете към частен ел.техник, лицензиран обаче /!/, който ще ви издаде контролен лист, с който, ако се установи нередност, отивате в... районното управление на МВР и си подавате частна жалба.
„Е, как, това не е ли ваш ангажимент?! – Аз на вас плащам!”, ядосва се клиентът. Отсреща отговарят, че това не е кражба от дружеството, че да ги интересува. Другата кражба – към „външно потребление” била тяхна грижа.
Вие пак питате, все пак имат ли някакъв ангажимент към вас – за някаква проверка?...Отсреща любезно ви казват, че ще ви повторят, понеже не разбирате /разбирай, тъп си!/, че в случай че се съмнявате в сметката си, но не по причина, че ви краде някой, а че електромерът ви не мери вярно, тогава в рамките на един месец, ще дойде техник от ЧЕЗ, който да провери електромера, и тази услуга струва 30 лева. Ако той установи нещо нередно, ще ви върнат тези пари и ще коригират фактурите ви!.../”Вервай!”/Ако пък искате, може да се направи експертиза на електромера в лаборатория, което трае три месеца и ви струва 54 лева.
„И все пак, питате вие, аз съм ваш клиент, на вас плащам – вие нямате ли някакъв ангажимент към клиентите си?”
– Отсреща ви отговарят, че правата и задълженията са на сайта им, и те са „много”. Продължавате /тъпо/ да упорствате: „И все пак, по такъв казус като моя, не трябва ли вие да направите проверка, не аз да си търся техник?”
– „Аз вече няколко пъти ви обясних, казва любезното момиче – единственото, което мога да направя е, да ви запиша адреса и да го предам, да дойдат да ви затворят таблото!”
Разбрахте ли сега, какъв е безплатният ангажимент на ЧЕЗ към вас? – На „ключар”. Ще дойде някой да ви затвори таблото!?!
На фона на всичко това, едва ли „кака Гинка” ще промени нещата. Монополът преминава от едни ръце в други, докато клиентът и преди и сега, и за в бъдеще ще си бъде с... „вързани ръце”. Негов си е проблемът дали да плати 30,или 54 лева за „проверка”, или да продължи послушно да си плаща 300-та лева месечна сметка.