На заседанието на комисията днес бе представен доклад на Лиляна Драгиева, директор на Главния инспекторат към МС, в резултат на разпоредената от премиера Пламен Орешарски проверка. Констатирано е, че за голяма част от полетите няма списък на превозваните пътници, предаде БГНЕС.

Драгиева посочи също, че освен полети със специално предназначение има и такива не само за нуждите на министерства и ведомства, а и на физически и юридически лица. В три от проверените досиета на извършени полети няма положителна резолюция на Бойко Борисов - единият е по заявка на "ЕФ Хикс Камера" ЕООД, другите - на министерства.

Има заявки от Българския футболен съюз - извършени са два полета за тях извън страната.

Открита е и заявка от адвокатско дружество "Батков и сие", което е искало да бъде организиран лов на 7 видни бизнесмени до ловно стопанство Кормисош. Впоследствие обаче в докладната до премиера за резолюцията било записано, че ще бъде извършен полет за подобряване летателната подготовка на пресечен терен в непозната местност и с кацане в района на Родопите.

Туристическа агенция "Галакси тур" пък е отправила искане за чартър с авиоoтряда до Финландия за периода 30.12. 2009 г. - 03. 01. 2010 г. с посещение на селцето на Дядо Коледа. Пътниците са били български граждани, уточни Драгиева, като подчерта, че не е ясно дали има резолюция "да".

"Списъците с пътниците се правят на чекин-а на летището. Там има лицензиран летищен оператор – Летище София, и ако са така добри, ни дават т.нар. пътнически манифест. Копие от него има на борда на самолета. Когато са ни го дали, ние сме го приложили към документите и всичко се пази в „Авиоотряд 28”, заяви пред комисията бившият генерален директор на отрядa Пенчо Пенчев, който неотдавна подаде оставка.

Той подчерта, че нито един полет на „Авиоотряд 28” не е извършен без писмено или устно разрешение от премиера. 
Летяли сме с пожарникари, с болни хора, по заявка на Планинската спасителна служба, изреди Пенчев. Нямаме право на търговски полети, но сме изпълнявали такива с футболни отбори, които не са търговски, защото не сме продавали билети, не вземаме печалба, добави той.  

"Часовете за нальоти на пилотите ни са крайно недостатъчни. Еърбъсът лети годишно 170 часа, на месец лизингът му е 600 000 долара, а пилотите, за да си поддържат подготовката, сме им осигурили договори с авиокомпания "Ер Виа". Същото се отнася и за вертолетите", потвърди Пенчев думите на Борисов, че самолетът е даван да лети, защото пилотите трябва задължително да трупат летателни часове.

Временната анкетна комисия удължи срока си на работа с един месец и на следващото си заседание на 9 юли ще покани Бойко Борисов, както и стюардеси.