Тя призна, че на Острова политиците са притеснени като цяло от имиграцията и от злоупотребите със системата за социални помощи. Както е известно, от януари догодина трябва да отпаднат изискванията на ограниченията за достъп до трудовия пазар.

Злоупотреби има не само от българи, но от много имигранти като цяло. Затова искаме да защитим социалната система от организирана злоупотреба. Искаме да привлечем тези хора, които искат да работят, а не да живеят на помощи. Но при всички случаи ще има еднакви права за всички, без значение дали са българи и румънци, ние сме наясно с европейските договори и ще ги изпълним”, добави дипломатическото лице.

Според Барбър, партията на евродепутата Найджъл Фараж, скандализирал българите с видео, в което казва, че „ако той е българин, веднага би си опаковал багажа”, няма нито един депутат в британския парламент - той не е в правителството и думите му не бива да се приемат като официална позиция.

Това потвърди и българскят посланик в Лондон Константин Димитров. Според него черната кампания срещу гражданите на България и Румъния е „пропаганда само в някои медии и в центъра на предизборни речи на някои политици, които не са в управлението”.

Вчера министърът на външните работи Николай Младенов заяви, че отдава емоциите на дебата във Великобритания срещу българите и румънците по-скоро на напрежението, което се предизвиква от лошото състояние на местната икономика и на трудностите заради безработицата.

Със заглавие "Да отвратиш кандидат-имигрантите" и подзаглавие "Шокиращо!" вестник "Либр Белжик" представя британската кампания срещу имигрантите от България и Румъния, предаде БТА. Белгийското издание уточнява, че читателите на британския вестник "Гардиън" са били насърчени да измислят пропагандни лозунги, които се очаква да бъдат използвани от правителството на премиера Дейвид Камерън.

В статията са подбрани два примера - първият е сив екран, в чийто горен край с малки черни букви е изписано "Цветът на небето във Великобритания е такъв осем месеца в годината"; в долния край жълт надпис гласи "Вместо това опитайте Маями".
Вторият пример е с червен екран, на който с огромни букви пише "Елате да чистите тоалетни", а в дъното с малък шрифт е добавено "Великобритания е пълна с ужасни работни места, на които назначаваме чужденци. Добре дошли!". Сред предложените слогани е цитиран този, който казва "Не идвайте в Обединеното кралство - вали през цялото време и заплатите са нищожни". Белгийският вестник отбелязва, че плановете предвиждат тази кампания да бъде водена от британското правителство в България и в Румъния.

Преди дни румънците отговориха с хумор на идеите във Великобритания за организиране на негативна рекламна кампания. "Нашата наливна бира е по-евтина от вашата бутилирана вода", гласи една от рекламите.