Преди дни тя каза, че от 2018 г. може да се прилага тол-системата по националните пътища, започвайки от тежкотоварните автомобили,
и че тол таксата за преминаване по магистрали най-вероятно ще е 10 стотинки на километър.

Днес в кулоарите на парламента министърът на регионалното развитие и благоустройството обясни, че един от вариантите за новата система за ползване на магистралите е леките автомобили да преминат на електронна винетка, а тежкотоварните превозни средства да заплащат за минаване на километри, съобщи "Фокус".

Системата ще бъде въведена от 2017 г.

"Говорим за цялостна промяна на системата и от тези винетки, които сега ползваме, хартиените, да минем към електронни винетки, от една страна, и от друга страна ТИР-овете – над три тона и половина превозни средства, да заплащат за изминато разстояние. Да кажем, както е в Австрия, както е в Германия, леките автомобили не заплащат тези такси", обясни Павлова.

По думите й това е голямата разлика - колите ще минат на електронна винетка, а тежкотоварните превозни средства да заплащат за минаване вече, което е реалистично, за да може 2017-2018 година да започне като процес.

"Нека да имаме ясно разяснение, че няма да се заплаща от коли и от леки автомобили. Едва ли не до Варна ще ни струва толкова пари, не, изобщо грешно интерпретиране на темата", коментира още министърът.

Миналата седмица Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и Световната банка подписаха споразумение за въвеждането на тол системата.
До края на 2015 г. Световната банка трябва да разработи финансов анализ, бизнесмодел и анализ на трафика.

АНКЕТА: Как предпочитате да плащате за пътищата?