Следа от влачене на котва в Балтийско море хвърля подозрения за прекъснатия кабел върху танкера Eagle S
Финландските следователи на борда на "Игъл Ес" извършват технически прегледи и разпитват екипажа
Дни след аварията на подводния електропровод в Балтийско море финландски следователи откриха подозрителни следи от влачене по морското дъно, предаде агенция ДПА, цитирана от БТА.
Русия - Украйна
- НАТО засилва присъствието си в Балтийско море заради прекъснатия подводен кабел
- Военноморските сили на Естония започнаха операция за защита на захранващ кабел в Балтийско море
- Приключи разследването на саботажа с повредения кабел в Балтийско море
- Швеция и Дания също заподозряха саботаж зад прекъсването на кабелите в Балтийско море
- Оптичен кабел, свързващ Финландия и Германия, беше прекъснат от "външна сила"
"Следата е дълга десетки километри", заяви следователят Сами Пайла. Има подозрения, че петролният танкер "Игъл Ес" (Eagle S), който беше задържан от финландските власти, е влачил котвата си по морското дъно, за да повреди кабела.
Корабът беше спрян, след като на 25 декември подводен електрически кабел между Финландия и Естония бе повреден. Разследващите проучват възможността за саботаж.
Корабът плава под флага на Островите Кук в южната част на Тихия океан. Според ЕС плавателният съд е част от руския "сенчест флот" - танкери и други товарни кораби, които Русия използва, за да заобикаля международните санкции, като транспортира например петрол.
През последните седмици бяха установени и проблеми с няколко комуникационни кабела в Балтийско море.
По данни на полицията следователите на борда на "Игъл Ес" извършват технически прегледи и разпитват екипажа. Лошото време в морето е възпрепятствало разследването. Все още не е установено къде се е откъснала котвата.
Електрическата връзка между Финландия и Естония се повреди на Рождество Христово. Няколко комуникационни кабела в Балтийско море също претърпяха смущения. Полицията подчерта, че разследването все още е в начален етап.