Това заявиха руските разследващи, след като установили, че пилотите не са включили отоплението на измервателните уреди преди излитането, което довело до погрешни данни за скоростта, предаде Асошиейтед прес, цитирани от БТА.

Катастрофата на пътническия самолет Ан-148 на Саратовските авиолинии може да е станала заради неверни данни за въздушната скорост на полета поради обледеняване на датчиците, предаде ТАСС.

 

До този предварителен извод стигнаха специалистите от Междудържавния авиационен комитет въз основа на предварителен анализ на информацията от бордовия самописец за параметрите на полета.

Въпреки механичните повреди в резултат от катастрофата, специалистите са успели да извлекат от черната кутия данни за 16 полета на машината, в това число този, завършил с катастрофата. Във всички останали освен него отоплението е било включвано преди излитането.

Самолетът се блъснал в земята шест минути след излитането. На височина около 130-150 метра екипажът включил автопилота. Извънредната ситуация на борда започнала да се развива около 2 минути и 30 секунди след излитането на височина около 1300 метра и приборна скорост 465-470 км.

В този момент черната кутия е фиксирала разминаване между показанията на индикаторите за скоростта. След 30 секунди разликата в показанията на датчиците достигнали примерно 30 км/ч, а на височина около 2000 м разликата станала още по-голяма, след което екипажът изключил автопилота и целият останал полет преминал на ръчен режим.

Показанията на индикаторите за скоростта силно се различавали - единият показвал 0 км/ч, другият - 540-560 км/ч. След това показанията на втория започнали интензивно да спадат - до 200 км/ч и по-малко, самолетът бил приведен в интензивно снижение (пикиране) под ъгъл 30-35 градуса.

Преди удара в земята показанията за скоростта на единия от индикаторите продължавали да бъдат нулеви, а вторият показвал скорост 800 км/ч. 4-5 секунди преди сблъсъка се появил крен надясно, който достигнал 25 градуса.

Говорителката на Следствения комитет на Русия Светлана Петренко заяви, че след получаването на предварителния доклад на МАК за разшифрованите данни от бордовия самописец за параметрите на полета ще бъде проверена и тази версия за възможните причини наред с другите в рамките на криминалното разследване.

Продължава работата по разшифроването на данните от звуковия самописец.