Според експертите така компанията ще избегне аварии като тази преди Коледа, когато пет влака заседнаха в тунела под Ламанша часове наред. В доклада се изтъква, че филтрите явно не са попречили на влагата да причини късо съединение и трябва да бъдат подобрени, посочва Асошиейтед прес, на която се позова БТА. 

Комисията отправи и серия от препоръки към железопътната компания, в която националното дружество на френските железници SNCF е главен акционер, най-вече за подобряване на надеждността на влаковете и усъвършенстване на процедурата за управление при прекъсване на транспорта, за да се намалят неудобствата за пътниците.

"Евростар" също така трябва да усъвършенства системата за информиране на пътниците в случай на закъснения и да подобри комуникациите между влаковете в тунела от една страна и диспечерите и аварийните служби от друга.
Докладът бе поръчан след поредицата катастрофални събития на 18 и 19 декември, когато над 2000 пътници бяха блокирани в тунела, някои за цели 16 часа.

Държавните секретари за транспорта на Франция и Великобритания призоваха днес "Евростар" и "Евротунел" да приложат незабавно препоръките на доклада.

"Евростар" съобщи, че е инвестирала повече от 30 милиона лири ( 34 милиона евро) месеци за подобряване на надеждността и информираността в случай на неизправности в отговор на публикувания днес доклад.