Корабът ”Илинден” - германски от 1924 година
На борда на кораба „Илиден“, който потъна около обяд в Охридското езеро, е имало 74 души, от тях група от 62 български туристи, предаде БГНЕС.
Българските туристите, които пострадаха при инцидента, са предимно от района на Пирдоп, съобщи за БТА кметът на Пирдоп Антоанета Илиева. По думите й те са от общините Пирдоп, Антон и Челопеч.
Кметът на Антон Стоян Гарчев потвърди за БТА, че в групата е имало жители на общината, но към този момент не може да се уточни техният брой. Кметовете посочиха, че името на фирмата, с която туристите са пътували до Македония, е "Клюнчев"-Димитровград.
Фирмата превозвач на туристите в Охрид е "Солак", регистрирана е в Пловдивска област, собственикът е турчин, който за момента не си вдига телефоните. Това научи агенция “Фокус”.
По-рано излезе информация, че фирмата превозвач е "Клюнчев", но той не ги е превозвал, а ги е предоставил на друг превозвач. Засега няма информация за редовността на втората фирма превозвач.
Зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов заяви, че след проверка е установено, че фирмата-превозвач е "Клюнчев" ЕТ.
Самата фирма е набрала туристите, за да ги вози до Македония, Охрид, без за това нещо да е ползвала услугите на туроператорска фирма, което е в нарушение на Закона за туризма, добави той. Ще бъде наложена санкция на фирмата, уточни зам.- министърът.
Два горещи телефона за информация за работят в МВнР: 02/ 948 20 05 и 02/ 948 30 03.
Корабът "Илинден" е произведен през 1924 г. в Германия. В днешни дни той е бил използван за туристически цели и е разполагал с редовни документи. Корабът е преминал технически преглед през май месец тази година и тогава е получил разрешение за плаване. Собственик на кораба е охридският гражданин Сотир Филевски, предаде БГНЕС.
По неофициална информация, има две версии за разигралата се трагедия с кораба "Илинден", който потъна в 11.00 ч. местно време на 200 метра от брега, в близост до къмпинг "Елешец". Според първата, по всяка вероятност се е скъсало метално въже, което е поддържало равновесието на плавателния съд. Споменава се и за втора версия - повече пътници от разрешеното. Корабът е разполагал с документ за превозване на 43 души.