Това се налага заради подозренията, че неизправни датчици са причинили катастрофата, когато "Еърбъс" А-330 на Air France от Рио де Жанейро до Париж, с 228 души на борда, падна в океана. Трагедията над Атлантика беше началото на поредица други инциденти с еърбъси, които нямаха съдбата на полет 447, но поставиха редица въпроси за сигурността на пътуването с тези самолети .
Всичките машини са били оборудвани с датчици за скорост, производство на френската компания "Талес". В края на юли Европейската агенция за въздушна безопасност изиска замяната на датчиците с нови. С подобни препоръки излезе и евроконсорциума Airbus, отбелязва агенцията, цитирана от БГНЕС.
Представител на Air France заяви пред журналисти, че на всички самолети на Air France-KLM "много бързо" ще бъдат подменени датчиците, производство на "Талес", с такива, които са произведени от американската компания "Гудрич".