Обявеното днес 10-годишно споразумение осигурява на Майкрософт достъп до потребителите на втората по големина търсачка в интернет. Сделката прибавя още едно силно оръжие към арсенала на Майкрософт в интернет пространството в момент, когато софтуерният производител се готви за онлайн атака срещу водещата търсачка Гугъл (Google), отбелязва агенцията, цитирана от БТА.
Яху! се обединява с Майкрософт след години на финансова разруха. В процеса на работа Яху! се надява възстанови част от парите, прахосани през 2008 година, когато пропиля шанса да продаде цялата компания на Майкроксофт за 47,5 милиарда долара. Майкрософт пък иска да обработва повече заявки за търсене, тъй като те са се превърнали в механизъм за продажба на онлайн реклами, отбелязва АП.
Оценка на Яху! сочи, че сделката ще увеличи годишната му оперативна печалба с 500 милиона долара и ще спести на компанията капиталови разходи от около 275 милиона долара на година, тъй като няма да й се налага да инвестира в собствена технология за онлайн търсене.