Дилърите на Porsche в китайския град Инчуан обявиха продажбата на единствената си нова Panamera в наличност за 124 000 юана или 18 300 долара.

Цената привлече стотици кандидат-купувачи. По думите им офертата била повече от изгодна. Зад "промоцията" обаче стояла човешка грешка - в цената липсвала още една допълнителна нула. Вместо $18 300, тя трябвало да е 183 000 долара, пише Би Би Си.

В централата на Porsche в Германия веднага забелязват нещо нередно. Обявата е премахната незабавно, а от Porsche връщат първоначалната вноска на първия купувач.

Инцидентът предизвика вълна от коментари в китайските социални медии. Някои са на мнение, че той всъщност е добре премерена рекламна кампания.

Други обвиняват компанията в безотговорност. Според тях Porsche не е трябвало да се отмятат от сделката, щом вече са имали преведени пари за нея. Не липсват и шеговити коментари, като "Ето защо не си купувам Porsche".

Porsche започна да продава автомобили в Китай преди повече от 20 години. Сега азиатската страна е най-големият пазар на Porsche в света. Само за първата половина на 2022 година продажби възлизат на 6,2 милиарда долара.