Столичната община предвижда актуализиране на туристическия данък, който не е променян от десет години. Това съобщи Никола Барбутов, заместник-кмет по европейски политики, международна дейност и туризъм, и Антон Пенев, директор на Общинското предприятие "Туризъм".

Става въпрос за таксата, която се събира всеки ден от посетителите на столицата, поясни Барбутов, цитиран от БНР. Още по време на предизборната кампания на избрания за кмет Васил Терзиев на среща с бранша е заявено намерението София да има по-голямо финансиране на туризма и представителство на града по международните туристически канали.

Всичко това преминава през актуализиране на туристическия данък, така че общинското предприятие "Туризъм" да разполага с необходимите средства по промотиране на дестинацията, отбеляза заместник-кметът.

За петзвезден хотел данъкът от 1,2 лв. се предлага да се увеличи на 3 лв., което през 2025 г. се очаква да доведе до приход в размер на 1 728 203 лева. Броят на нощувките в петзвездни хотели през 2023 г. в София е бил 523 698, а приходите от данъка върху тях - 628,437 лева.

За хотели с четири звезди се предвижда увеличение на данъка е от 1 лв. на 2,50 лв., което през 2025 г. би донесло приходи от 2 401 214 лева. Нощувките в тези хотели през миналата година са били 873 169 и те са осигурили приходи от туристически данък в размер на 873 169 лева.

Според общински съветници от "Спаси София", очаква се предложените промени да донесат допълнителни около 4 милиона лева приходи. Те могат да бъдат инвестирани в качествен туристически бранд и опазването на туристическата инфраструктура.

Директорът на Общинското предприятие (ОП) "Туризъм" и Пламена Терзирадева информира, че се планира и актуализация на патентния данък за бранша.

"Данъкът, който беше намален до минимум от 25 лв. на година през 2020 г. заради пандемията от COVID-19, ще бъде увеличен на 250 лв.", обясни тя. Терзирадева отбеляза, че приходите в сектора вече се възстановяват, с ръст на нощувките от 42% годишно през последните три години.

Антон Пенев също обяви, че предстои ребрандиране на инициативата "Visit Sofia", която в момента е под управлението на ОП "Туризъм". Според него, предприятието трябва да стане по-разпознаваемо, за да привлече повече туристи и партньори.