Нощният транспорт в София остава. Предложението за спиране на част от линиите не събра необходимото мнозинство от 31 гласа в Столичния общински съвет. Остават и всичките 4 линии. Решението от 16 януари бе върнато от кмета Васил Терзиев за прегласуване. 

То беше взето с мнозинство на 16 януари - по предложение на общинските съветници Ваня Григорова от "БСП за България" и Карлос Контрера от ВМРО.

Според закона, за да бъде прието повторно спирането, трябва да бъде подкрепено от не по-малко от половината от общия брой общински съветници, което не се случи. 

Според вносителите на доклада за спиране на линиите N1 и N2 те са натоварени само в два дни от седмицата, а в N3 и N4 не пътуват много пътници. Другият мотив беше, че няма достатъчно шофьори и нощният превоз се обслужва от едва деветима водачи.

"Пътниците на нощния градски транспорт всеки месец нарастват. Услугата беше пусната преди по-малко от година. Нормално е от първия ден да няма голямо натоварване", каза Андрей Зографски от ПП-ДБ-СС.

"Чухме тук, че хиляди хора ползват нощния транспорт. Това категорично не е вярно. Той се въвежда със събрана подписка от 35 000 души. От тях превозните средства ползват по-малко 800 души на нощ. И това е в пиковите дни - петък и събота", заяви Ваня Григорова от БСП - София.

"Нощният транспорт остава. Благодаря на всички, които подкрепиха запазването на тази услуга, на всички тези 11 хиляди човека, които изразиха позицията си, на хората, които днес дойдоха тук, за да протестират", каза Борис Бонев.

"София не може да бъде град, който да се равнява на своите европейски конкуренти. В зала колегите Григорова и Контрера не успяха да съберат мнозинство, за да спрат за втори път нощния транспорт. Трябваха им 31 гласа, за да бъде потвърдено решението за спиране, а те имаха само 26", обясни той.

Общинският съветник от ПП-ДБ-СС Христо Копаранов разясни, че на заседанието са гледали повторно предложението на Ваня Григорова и Карлос Контрера за спиране на нощния транспорт, след като кметът Васил Терзиев го върна. 

"Положихме огромни усилия за преговори с колегите. Направихме и предложение, което те приеха, за създаването на работна група към зам.-кмета по транспорта Илиян Павлов, в която ще участват представители на всички партии. Тя ще се занимава с цялостна оптимизация на транспорта. 

 

ИЗБРАНО