Мистериозен график: Как работи довеждащият транспорт в София?
Услугата беше въведена през миналата година в някои квартали на града, в които не могат да оперират традиционните автобуси, но се оказва, че част от хората трудно успяват да разберат графика на превоза
Граждани сигнализираха за проблем с довеждащия градски транспорт в София, съобщава БНТ. Услугата беше въведена през миналата година в някои квартали на града, в които не могат да оперират традиционните автобуси. Оказва се обаче, че част от хората трудно успяват да разберат графика на тези нови малки автобуси.
Една от довеждащите линии - 801, минава през кв. "Манастирски ливади". Първата ѝ спирка е от т.нар. "точки на повикване", т.е. хората трябва да подадат сигнал на шофьора на автобуса, за да разбере, че трябва да спре.
"Много е удобно да се придвижиш от квартала до метростанцията, но тук идва и проблемът с разписанието. Изключително трудно е да разбереш кога ще дойде на самата спирка, защото няма график. В началото беше на принципа проба-грешка, впоследствие започнах да използвам приложение, което следи местоположението на автобуса", обясни Силвия Колчакова, която сигнализира за проблема.
Тя обясни още, че няма възможност да си изкара карта само за въпросната линия, която ползва - трябва или да ползва карта за всички линии, или всеки път да плаща билет.
"По дефиниция довеждащият транспорт не е основна градска линия - не спира само на обикновени спирки, а и на точки. Разписанието може да се види на основните спирки, както и на сайта на ЦГМ", обясни Иван Николов, директор Дирекция "Транспорт" към СО
По думите му на въпросните "точки" няма разписание, тъй като услугата е от миналата година и общината все още очаква обратна връзка от гражданите дали местоположението им не трябва да се промени.
"Когато вече е устойчиво и сме решили къде ще са точките, ще можем да сложим разписание. Ще работим по този въпрос".
Именно защото довеждащите автобуси се комбинират с друг транспорт, няма опция за карта за една линия, коментира още Николов.