167 стоманобетонни панела с тегло 935 тона са изработени досега за ремонта на Дунав мост при Русе
На обекта се работи ежедневно по 10-12 часа на ден, съобщават от АПИ
Общо 167 стоманобетонни панела, всеки от които с размери 2,48 м на 4,40 м и с тегло 5,6 тона, са изработени от началото на основния ремонт на Дунав мост при Русе, което бе поставено на 10 юли тази година. Това съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Оттам информират, че панелите са с общо тегло около 935 тона.
През последните седем дни са демонтирани 13 пътни панела в дясната лента за движение, с което общият им брой достига 125 и са монтирани 11 нови или общо 110 до момента. Ремонтът се осъществява в отсечка с дължина от над 400 метра, като строително-монтажните работи се изпълняват по утвърдения график.
За осъществяване на връзката между новата пътна плоча и стоманените главни греди се монтира армировка и се заваряват свързващи болтови дюбели. Всяка една връзка се закрепва с бетон. Това осигурява както повишаване на носещата способност на пътната конструкция, така и подобрява устойчивостта ѝ при очакваните вибрации от тежкия пътен трафик, обясниха от пътната агенция.
След завършване на подмяната на пътните панели в участъка ще има монтаж на армировката за тротоарния блок и парапетните стълбчета в участък с обща дължина 172 метра. Успоредно се извършват и дейности по подготовката на пътната плоча за полагане на хидроизолация. На всички стоманени елементи ще бъде нанесена трипластова антикорозионна защита. Общата дължина на участъка с подменена антикорозионна защита от началото на ремонта на моста е 172 метра, допълва БТА.
През идната седмица графикът на дейностите предвижда изработването и монтажа на нови стоманобетонни панели, поставянето на болтови дюбели за връзка между панелите и стоманените главни греди.
От АПИ припомнят, че строителните дейности се извършват без спиране на движението и съоръжението няма да се затваря. На обекта се работи ежедневно по 10-12 часа на ден, през светлата част от денонощието. Работният процес се организира и извършва така, че превозните средства да преминават поетапно двупосочно в платното, в което не се работи.