До края на 2022 г. BILLA България ще дари на Фондация Българска хранителна банка (БХБ) над 43 тона храна и над 10 000 литра напитки на обща стойност над 150 000 лв. Благодарение на изградената мрежа от партньорски организации на Фондацията, те ще достигнат до хиляди хора в нужда, бенефициенти на дейността ѝ.

"Всяка година в България се изхвърля близо 90 кг храна на глава от населението. Тази статистика е особено тревожна на фона на риска от глобална продоволствена криза, като страничен ефект от войната в Украйна, инфлацията и изменението на климата. Вярвам, че със споделени усилия можем да направим много, за да предотвратим загубата на качествена и годна за консумация храна, която не може да влезе в магазинната мрежа поради причини, които не касаят нейните хранителни и вкусови показатели. Благодарение на нашите партньори от Българската хранителна банка, тя достига до хората, които имат най-голяма нужда от нея", сподели Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на BILLA България.

С цел намаляване разхищението на храна, веригата въвежда и специални предложения за клиентите, използващи BILLA Card. Във всички магазини на BILLA в страната след 20:00 ч. клиентите на лоялната програма могат да се възползват от 30% намаление на всички ястия, изложени на топлата витрина. В допълнение, утвърдена от компанията практика е продукти с наближаващ срок на годност да се маркират с цветни стикери, индикиращи 25% или 50% отстъпка от регулярната им цена.

За REWE International AG

От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG управлява не само австрийския си бизнес с търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG, но също и международния ритейл бизнес на REWE Group (Организационно звено Handel International). Чрез марката BILLA компанията е представена в България, Чехия, Русия, Словакия и Украйна; чрез дискаунтъра PENNY - в Чехия, Унгария, Италия и Румъния; чрез IKI - в Литва, и чрез веригата дрогерии BIPA - в Хърватия.

BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000 г. с откриването на първия си магазин в София. Тя е представена в 45 града в страната с общо 146 магазина и продължава да разраства своята мрежа от супермаркети. Компанията успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с над 40 български производители - доставящи богато разнообразие от сезонни плодове и зеленчуци от над 180 зеленчукови градини, оранжерии и лозя в цяла България.


Материалът е предоставен от Billa