Това съобщи министъра на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков в отговорно на въпрос на депутата от Синята коалиция Иван Иванов по време на парламентрания контрол, предаде БГНЕС.
Най-големия разход в структурата на оперативните разходи на са за външни услуги – 45 %, и разходите за персонал – 30%. Почти половината от разходите за външни услуги са похарчени за консултантски услуги, заяви Трайков. Разходите за консултанти възлизат на 47% или 1 094 000 лева. Останалите 53 % са изразходвани за ремонти, застраховки, комуникации, охрана – 25 000 лева, абонаментен сервиз – 37 000 лева. Топлинна електрическа енергия и вода – 100 000 лева, лизинг на автомобили за нуждите на холдинга – 227 000 лева, реклами и обяви – 500 000 лева, лизинг на автомобили за дъщерни дружества, които още не са префактурирани – 237 000 лева, други разходи – 278 000 лева.
БЕХ като компания майка на 8-те държавни дружества, като цяло не натоварва допълнително бюджетите на енергийните компании, а оперира със същите средства, с които "Булгаргаз Холдинг" е управлявала едва 3 от дружествата, се посочва в анализа, изпратен до медиите, съобщиха от енергийния холдинг в отговор да данните изнесени от министър Трайков, предаде БТА. БЕХ ЕАД отчита понижение на разходите за материали и персонал вследствие на оптимизираната организационна структура и елиминирането на несвойствените дейности, добавят от холдинга. Структурата на разходите за външни услуги отразява усилията на БЕХ за осъществяване на стратегически проекти, за което е използван допълнителен капацитет. Тези разходи представляват 42% от всички разходи за консултантски услуги, посочват от БЕХ. Следващите по дял разходи за консултантски услуги са свързани с договор с KPMG за одитиране на индивидуалния и изготвяне на консолидирания финансов отчет на БЕХ ЕАД (28% от разходите за консултантски услуги). Останалите разходи включват текущи правни и данъчни консултации. Организирането и провеждането на Енергиен бизнес форум през април 2009 г., е причина за повишаването на разходите за реклама през този период, отчитат още от холдинга. Провеждането на форума беше важна стъпка за подобряване имиджа на фирмите в българската енергетика и заздрави отношенията между тях и чуждестранните партньори в сектора, се посочва в анализа.