Проверката е установила, че фирмите и медиите за кампанията са избирани по неясен критерий и с неясни цели за отбелязване на годишнината. При това те са били изхарчени до края на юни 2009 година, въпреки че са били предвидени за цялата година до 22 септември 2009 г.
Политическият съветник на тогавашният премиер Станишев - Петър Петров е извършвал цялата дейност по програмата.  150 000 стикери продължават да стоят в мазето на МС, както и 3500 тениски, шапки, знамена и други артикули, каза още министър-председателят.
Без ясен критерий и обществени поръчки са били раздадени и парите на медии за представяне на кампанията. Това са - „Болкан нюз корпорейшън“ – дадени са й 193 161 лева, на БНТ – 185 295 лева, на Нова телевизия – 188 330 лева", уточни той.
По думите му на агенция "Фокус" са дадени 360 000 лева, на Дарик радио – 180 000 лева, на БНР – 150 246 лева. 1 млн.
"705 200 лева с ДДС са дадени на „Дрийм тийм продакшън“ за производство на на телевизионна поредица – при това на средна цена на епизод между 65 и 70 000 лева, което е 10 пъти повече от нормалния бюджет", допълни  Борисов.
Изразходваните бюджетни средства за Комуникационната стратегия за членството в ЕС за периода 2006 - 2009 година са в размер на над 3,5 млн. лв, показват данните от отчета, представен от Бойко Борисов. За 2006 година по тази стратегия предишното правителство е похарчило 1,1 млн. лв., за 2007 - 1,150 млн. лв., за 2008 - 1,263 млн. лв.
Средствата са раздадени на различни фирми, неправителствени организации и медии по неясни критерии и за неясни цели, отбеляза Борисов, цитиран от БТА. Членовете на комисията, одобряващи обществените поръчки, са вземали и по 100 лв. на заседание. Общо за хонорари на членовете на комисията годишно са давани между 11 и 14 хил. лв.
За 2007 г. например за един от членовете на комисията - Азер Меликов, са изплатени 2810 лв.
За разпоредител със средствата по Комуникационната стратегия е определена Таня Джаджева, директор на дирекция "Правителствена информационна служба", като тя е имала правото да администрира разхода на средствата, да провежда обществени поръчки и да сключва договори със съответните фирми.
За 2009 година средства по Комуникационната стратегия не са били разходвани, уточни премиерът Борисов. С един от първите си актове правителството се отказа от тези средства, добави той.
Австрийският лобист Петер Хохегер е получи 2 244 124, 95 лева за утвърждаване на положителния образ на България в Европейския съюз. Не могат да се установят отчети, а само една фактура, с която е отчетено всичко, каза премиерът и добави, че по информация на медиите въпросният лобист е обвинен в Австрия за укриване на данъци в размер на 9,6 млн. евро.