До вчера очаквахме да получим неговата оставка, днес той вече е освободен, каза министърът, цитиран от БТА.
Причина за решението е свързана със скоростта, с която се правят реформите в агенцията, уточни Плевнелиев. Друга причина е свързана с "необходимостта от лидерска позиция - да водим, да взимаме бързо решения, да вървим напред по отношение не на политика, а на експертност, защото тази агенция трябва да направи предпоставките, да подготви проектите, да направи отчуждителните процедури, да направи честните и почтени търгове и всичко това в голям обем в кратък период от време", каза още министърът.
Правителството одобри няколко проекта на министерството за финансиране чрез държавни заеми за 2010 година, каза той. Сред тях са проектът за софийския околовръстен път-южна дъга - от Симеоновското шосе до "Младост"4, пътен възел Бургас-"Меден рудник", проектът за пътен възел край Варна, за техническа инфраструктура, за развитие на общинската инфраструктура - става дума за строителството на четири язовира, за изготвянето на мастерпланове, необходими за последващи инвестиции в сферата на водния сектор. От март антикризисно започва изграждането по тези проекти, които са в напреднала фаза, каза Плевнелиев.
По проекта за софийския околовръстен път са предвидени 12,7 млн. евро, от които 8 млн. евро са от заем от Европейската инвестиционна банка, а останалата сума е от национално съфинансиране. Проектът ще се осъществява в периода 2010-2012 година.
Проектът за пътен възел Бургас-"Меден рудник" ще се реализира в периода 2010-2012 г. и е на стойност 11,2 млн. евро, от които 7 млн. евро са заем, а останалата част - национално съфинансиране.
През март проектът за пътен възел на Варна ще влезе за финансиране чрез държавен инвестиционен заем.
Проектът за техническа инфраструктура за периода 2010-2013 г. е на стойност 34,3 млн. евро, а кредитор е Германската банка за възстановяване и развитие. Кредитът е с фиксиран лихвен процент - 4,3, с 20-годишен срок на изплащане при петгодишен гратисен период.