В колко от автобусите има колани и колко би струвало да се поставят навсякъде? Екип на Нова телевизия отиде на Централната автогара в София, за да разбере отговорите на тези въпроси от представители на Асоциацията на автобусните превозвачи.

Там се извършва проверка на Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация". Проверява се документалната част на автобусите - дали отговарят на изискванията за дадения вид превоз, както и работно време. Дали шофьорът притежава всички необходими документи.

"След 2008 г. няма произведен автобус, който да не притежава обезопасителни колани. Проблемът е дали се поставят. Няма превозвач в страната, който да не го е страх от две неща - да не му се отнеме лиценза и да не предизвика или попадне в катастрофа, при която да има загинали. В този смисъл няма фирма, която да не полага ежедневни усилия, за да предотврати това", обясни Симеон Милушев от Националната асоциация на автобусните превозвачи.

"Преди две години Столична община направи обществена поръчка, която задължи софийските превозвачи да купят около 300 нови автобуса и така възрастовият им състав се понижи. В страната обаче все още процентът на новите автобуси е плачевен", допълни той.

Милушев е на мнение, че контролът, който се извършва в малките населени места, е занижен заради много обстоятелства. Едно от тях е ниското заплащане на контролните органи и тяхното обучение. По този начин не са мотивирани да изпълняват задълженията си.

В сряда предстои среща на 10 организации и да се предложат допълнителни мерки на Министерството на транспорта.