Това съобщи на специална пресконференция Лазар Лазаров - член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ), предаде "Фокус".
До този момент магистралата има издаден акт 15, тоест изпълнителят е предал обекта на възложителя, и тече държавна-приемателна комисия за подписването на акт 16. След това в рамките на един-два работни дни ще бъде издадено и разрешение за ползване на обекта. Това ще стане в петък – 13 май.

„Люлин” е шумоизолирана. По думите на Лазаров обаче, вече са били откраднати пана от шумозащитните огради, след което се е наложило да бъдат доставени нови.
„За съжаление някои от гражданите смятат магистралата за своя”, коментира той.

Гаранцията по договор за отстраняване на дефекти по магистралата ще бъде 1 година. Така всички дефекти ще бъдат отстранявани за сметка на турската компания, която построи „Люлин”. Според Лазаров първата година е най-показателна за евентуални дефекти.

Данните показват, че 15-16 000 автомобила на денонощие пътуват в двете посоки между Перник и София. Затова при пускането на магистралата ще има разделение на трафика и няма да се затваря проходът „Владая”. От АПИ очакват да се получи проблем с движението при влизането на целия голям поток на кръговото от магистралата на Околовръстния път при квартал „Люлин”. Предприети са обаче стъпки за стартиране на Западната дъга на околовръстното. Тежкотоварният трафик ще минава през магистрала „Люлин”, а не през „Княжево”, както в момента.

Максималната разрешена скорост по „Люлин” ще бъде 130 км в час.

"Председателят на дирекцията за регионално развитие в Брюксел г-н Дирк Анер ще присъства на откриването и за нас това е голяма чест", каза по-рано пред журналисти министър Росен Плевнелиев.
Неотдавна той заяви, че АМ "Люлин" е скъпа, защото има много мостове и тунели - цената й е около 9 милиона евро на линеен километър от обща дължина около 19 км.

Плевнелиев уточни, че общинският път през Мало Бучино, който е паралелен на магистралата, ще бъде с променен статут и ще стане държавна собственост. Идеята е държавата да го поддържа в добро състояние заради възможността трасето да бъде използвано като резервно при необходимост, съобщи БТА. Пътната агенция ще направи план за рехабилитация и до няколко месеца проектът ще е готов. Според него всички магистрали трябва да имат обходни пътища в добро състояние.

Лазар Лазаров съобщи, че от тази есен започва рехабилитацията на седемнайсеткилометровия път. Финансирането ще се осигури от оперативна програма "Регионално развитие".

Планираното за 15 март пускане на едното платно за движение на магистралата в посока Перник - София беше отложено с два месеца заради лоши атмосферни условия. През октомври миналата година пък цепнатини и пропадания се появиха върху южната дъга на магистралата, само седмица след като отсечката край Драгичево беше отворена за движение.

Преди няколко дни министър-председателят Бойко Борисов съобщи, че в следващите 3-4 до 5 години всички големи магистрали ще бъдат пуснати в действие.

Последна актуализация в 14.40 ч.