Десет образователни институции получават първите свидетелства от Министерството на образованието и науката (МОН) за достигнати най-малко 70% ваксинирани учители и непедагогически персонал. Те са отличени за отговорно отношение към опазване на живота и здравето и проявена гражданска позиция.

Всички работещи са имунизирани в центровете за подкрепа на личностното развитие (ЦПЛР) в Ямбол и в Кубрат.

В ОУ "Св. Св. Кирил и Методий" в ловешкото село Бежаново процентът на ваксинираните е 95, а в детска градина "Пролет" в русенското село Малко Враново - 90.

Останалите шест образователни институции са достигнали между 70% и 80% имунизирани. Това са ОУ "Реджеб Кюпчю" в село Топчийско, ОУ "Свети княз Борис I" и ОУ "Христо Ботев" в Бургас, ОУ "Васил Левски" в село Сушево, ОУ "Васил Левски" в село Тодорово в Разградско и Центърът за подкрепа на личностното развитие в Разград.

Учредяването на това свидетелство е част от информационната кампания на МОН за повишаване на процента ваксинирани преподаватели и непедагогически персонал в училищата, детските градини и ЦПЛР. Така ще се осигури максимално присъствено обучение за децата и учениците през новата 2021/2022 учебна година, отбелязват от просветното министерство. В същото време според ведомството ще се гарантира здравето на работещите в системата на образованието.

Вече са в сила двата дни допълнителен платен отпуск за работещите в образователните институции, които се имунизират. Те ще могат да бъдат ползвани по желание наведнъж или поотделно след поставяне на първа или втора доза ваксина.

Двата дни са записани в анекс към действащия Колективен трудов договор в системата на предучилищното и училищното образование. При обсъждането на предложението от Отрасловия съвет за тристранно сътрудничество в образователната система против гласуваха Съюзът на работодателите в системата на народната просвета и Българската асоциация на частните училища, а от Независимия учителски синдикат се въздържаха. Впоследствие анексът беше подписан от всички социални партньори, включително от тези, които първоначално не подкрепиха идеята.