Това каза Надя Попова – председател на браншова асоциация „Детски играчки”, цитирана от "Фокус".
Според Попова 80% от играчките се реализират ноември – декември, непосредствено преди Коледа.
Тя посочи, че всички производители успоредно с производството на играчки, се занимават и с друго производство. Общо фирмите производители на детски играчки са 15, а в бранша фирмите са 55, но те се занимават с търговия.
„За болшинството от фирмите това не е единствената дейност, с която се занимават. Примерно при дървените играчки много от фирмите са и производители на мебели. При търговците много често внасят други детски стоки – обувки, дрехи понякога комбинират със сувенири. Това се диктува разбира се и от друг фактор, това е сезонността при интереса на детските играчки”, обясни Попова.
Тя каза още, че за съжаление българинът не оценява значението на играчката за развитието на детето.
„Все още той я възприема като нещо, което е каприз на детето и не счита, че тя е необходима за неговото развитие. Играта има голямо значение, защото чрез нея детето опознава света, който го заобикаля, развива въображението, учи се да контактува и да общува с други деца. В семейството също е хубаво да се играе”, посочи Попова.