Фейсбук и Туитър признаха: Бяхме неподготвени за руската намеса в изборите в САЩ
Всяка седмица идентифицираме от 8 до 10 милиона съмнителни акаунти, каза Джак Дорси
Главният изпълнителен директор на Фейсбук Шерил Сандбърг призна, че социалната медия е реагирала твърде бавно на руската намеса в президентските избори в САЩ от 2016 г. и обеща повече усилия за спиране на дезинформационни кампании.
"Твърде бавно засякохме това и твърде бавно реагирахме. Вината си е наша. Тази намеса бе напълно недопустима. Тя бе посегателство над ценностите на нашата компания и страната, която обичаме", каза Сандбърг на изслушване в комисията за разузнаването на Сената на САЩ. Тя определи ситуацията като "надпревара във въоръжаването".
"Заплахата, пред която сме изправени, не е нещо ново. САЩ винаги са се сблъсквали с атаки от противници, които искат да подкопаят демокрацията ни. Новото са използваните тактики", добави Сандбърг.
Тя посочи, че "сигурността никога не е нещо завършено" и съобщи, че Фейсбук е удвоил броя на служителите си в отделите по сигурността.
Фейсбук "е премахнал стотици акаунти и страници, замесени в координирано лъжливо поведение, т.е. те са заблуждавали хората за това кои са и с какво се занимават", каза Сандбърг, цитирана от Ройтерс.
На същото изслушване шефът на Туитър Джак Дорси заяви, че компанията му служи за дигитално публично пространство за обмен на идеи и макар че това в повечето случаи е нещо положително, някои злонамерени лица се възползват от платформата и оказват отрицателно влияние.
"Оказахме се неподготвени за огромните мащаби на проблемите, с които се сблъскваме. Поемаме пълната отговорност по отстраняването им", заяви той.
Дорси съобщи, че Туитър взема мерки срещу измамите и манипулациите и че "всяка седмица се идентифицират от 8 до 10 милиона съмнителни акаунти". Тя увери, че Туитър не взема решенията си въз основа на политическа идеология, предаде Франс прес.
Туитър, както и Фейсбук, са обвинявани в пристрастност в ущърб на консерваторите, отбелязва агенцията.
"Туитър не използва политическа идеология при вземането на решенията си за категоризирането на съдържанието или за прилагането на правилата ни", заяви Дорси и призна, че Туитър не е бил подготвен за огромните кампании с манипулиране на общественото мнение в социалните мрежи през последните години.
По време на предизборната кампания през 2016 г. хиляди фалшиви акаунти предизвикваха спорове сред избирателите с обсъждане на деликатни теми като расизма или имиграцията.